کد خبر : 3766
تاریخ انتشار : شنبه 26 آگوست 2023 - 2:00

مهدی پیرتاجانی

غذاهایی که منابع خوب آب هستند

غذاهایی که منابع خوب آب هستند

غذاهایی که منابع خوب آب هستند چه مقدار آب در رژیم غذایی شما وجود دارد؟     نوشیدن مایعات تنها راه برای هیدراته ماندن نیست. شما معمولاً حدود ۲۰ درصد آب روزانه خود را از غذا دریافت می کنید. اگر چیزهای خاصی بخورید، می توانید حتی بیشتر هم دریافت کنید. و دریافت آب از طریق

غذاهایی که منابع خوب آب هستند

چه مقدار آب در رژیم غذایی شما وجود دارد؟

 

غذاهایی که منابع خوب آب هستند

 

نوشیدن مایعات تنها راه برای هیدراته ماندن نیست. شما معمولاً حدود ۲۰ درصد آب روزانه خود را از غذا دریافت می کنید. اگر چیزهای خاصی بخورید، می توانید حتی بیشتر هم دریافت کنید. و دریافت آب از طریق غذا فوایدی دارد: شما آن را آهسته تر جذب می کنید و در طول مسیر مواد مغذی دریافت می کنید.

خیارها

 

غذاهایی که منابع خوب آب هستند

آنها ۹۵ درصد آب و کم کالری هستند. آنها همچنین ممکن است به مبارزه با التهاب کمک کنند و حتی ممکن است روند پیری را کاهش دهند. آنها در سالاد یا به عنوان یک قاشق غذاخوری برای دیپ عالی هستند.

هویج

 

غذاهایی که منابع خوب آب هستند

این یکی ممکن است غافلگیر کننده باشد. ترد و متراکم، فکر نمی کنید پر از آب هستند. اما آنها حدود ۹۰ درصد آب هستند. و مملو از بتاکاروتن و سایر آنتی اکسیدان ها هستند که از شما در برابر سرطان محافظت می کنند و قلب شما را قوی نگه می دارند. آنها را به سالاد اضافه کنید یا به عنوان میان وعده میل کنید.

کدو سبز

غذاهایی که منابع خوب آب هستند

این کدو سبز که مانند علف هرز رشد می کند داری ۹۵ درصد آب است.  آنتی اکسیدان دارد – چیزهایی که به محافظت از سلول های شما در برابر آسیب کمک می کند – از جمله دو مورد که برای چشم شما مفید هستند. کبابی یا برشته شده در فر عالی است.

کاهوی سالادی

غذاهایی که منابع خوب آب هستند

۹۵ درصد آن آب است، و در حالی که مواد مغذی کمتری نسبت به سایر سبزی ها دارد، چیزهای کمی به شما می دهد. علاوه بر فیبر – که به شما کمک می کند دستگاه گوارش شما منظم بماند – همچنین پتاسیم، منگنز، آهن، کلسیم، منیزیوم و فسفر – همه مواد معدنی ضروری هستند که می توانند به سلامت شما کمک کنند.

اسفناج

غذاهایی که منابع خوب آب هستند

در اینجا یک سبزی با برگ سبز وجود دارد که می تواند به صورت خام در سالاد استفاده شود یا به عنوان غذای جانبی تفت داده شود. به اندازه کاهوی یخ آب ندارد، اما سرشار از ویتامین K، فولات، منگنز و منیزیوم است، به علاوه آنتی اکسیدان هایی که به مبارزه با التهاب و سرطان کمک می کنند.

کرفس

غذاهایی که منابع خوب آب هستند

کرانچ رضایت بخشی دارد و هنوز ۹۵ درصد آب است. همچنین کالری کمی دارد و ویتامین K، فولات و پتاسیم بالایی دارد. و کرفس برای هضم خوب است زیرا فیبر زیادی دارد و به جلوگیری از التهاب در سیستم گوارش شما کمک می کند.

گل کلم

غذاهایی که منابع خوب آب هستند

شاید به این یکی فکر نکرده باشید، اما ۹۲ درصد آن آب است. همچنین سرشار از ویتامین C، ویتامین K و سایر مواد ضروری است. و دارای مواد مغذی دیگری است که ممکن است به کاهش کلسترول کمک کرده و از شما در برابر سرطان محافظت کند. اما آن را نجوشانید – آن را تفت دهید تا در مواد مغذی بماند.

سوپ

غذاهایی که منابع خوب آب هستند

جای تعجب نیست: کل ایده سوپ این است که تا حد زیادی مایع دارد. اما این یک راه عالی برای دریافت فیبر و مواد مغذی است – و برای هر سلیقه ای یک نوع وجود دارد. آب گوشت را از ماهی، مرغ یا سبزیجات درست کنید و تقریباً هر چیزی را به آن اضافه کنید، از لوبیا گرفته تا سبزیجات و گوشت – حتی ماکارونی. سوپ مرغ خانگی نه تنها برای آبرسانی مفید است، بلکه ممکن است به مبارزه با سرماخوردگی نیز کمک کند.

گوجه فرنگی ها

غذاهایی که منابع خوب آب هستند

آنها ۹۵% آب هستند و می توانند طعم و شیرینی را به ساندویچ یا سالاد اضافه کنند. آنها دارای مقدار زیادی آنتی اکسیدان از جمله لیکوپن هستند که ممکن است به مبارزه با سرطان کمک کند. آنها همچنین می توانند به کاهش کلسترول “بد” (LDL) کمک کنند و ممکن است سلامت کلی قلب شما را تقویت کنند.

هندوانه

غذاهایی که منابع خوب آب هستند

این غذای تابستانی راه خوبی برای هیدراته ماندن در هنگام گرما است. شیرین است، اما کم کالری است و می تواند تشنگی شما را برطرف کند، زیرا ۹۱ درصد آب دارد. مانند گوجه فرنگی، لیکوپن زیادی دارد، یک آنتی اکسیدان که ممکن است از سلول های شما در برابر آسیب خورشید محافظت کند و به پوست شما کمک کند.

توت فرنگی

غذاهایی که منابع خوب آب هستند

آنها ۹۱ درصد آب هستند و همچنین دارای مقدار زیادی آنتی اکسیدان، به ویژه فلاونوئیدها هستند – مواد شیمیایی که به مغز شما کمک می کنند تا تیز و سالم بماند. آنها را برای دسر با کمی خامه میل کنید یا در سالاد تابستانی بریزید.

ماست

غذاهایی که منابع خوب آب هستند

۸۵ درصد آن آب و منبع عالی پروتئین و الکترولیت است که باعث می‌شود قلب و سایر اندام‌های شما همانطور که باید کار کنند. همچنین دارای باکتری ها (پروبیوتیک ها) است که برای هضم غذا مفید هستند و به منظم نگه داشتن شما کمک می کنند. مقداری توت فرنگی را با چند عدد توت فرنگی میل کنید تا در میان وعده بعد از ظهرتان آب بیشتری دریافت کنید.

بلغور جو دوسر

غذاهایی که منابع خوب آب هستند

تهیه شده با آب یا شیر کم چرب یا بدون چربی، می تواند به هیدراته نگه داشتن شما کمک کند و به قلب شما کمک کند. این می تواند سطح کلسترول شما را کاهش دهد و حتی ممکن است به پیشگیری از دیابت نوع ۲ و سرطان سینه کمک کند. این یک راه سالم برای شروع روز است – به شرطی که مراقب شکر اضافه شده باشید.

گریپ فروت

غذاهایی که منابع خوب آب هستند

آن لقمه ترش مطمئناً می تواند شما را صبح از خواب بیدار کند. به علاوه، با ۹۰ درصد آب، به هیدراته نگه داشتن بدن شما کمک می کند. همچنین سرشار از فیبر و مواد مغذی به ویژه ویتامین C است که به سیستم ایمنی شما کمک می کند و می تواند از سلول های شما در برابر آسیب محافظت کند. اما در صورت مصرف برخی داروها ممکن است مشکلاتی ایجاد کند، بنابراین در صورت مصرف داروهای تجویزی ابتدا با پزشک خود مشورت کنید.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 2 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.