کد خبر : 4050
تاریخ انتشار : جمعه 9 فوریه 2024 - 22:22

مهدی پیرتاجانی

تفاوت بین شکر قهوه ای و سفید چیست؟

تفاوت بین شکر قهوه ای و سفید چیست؟

تفاوت بین شکر قهوه ای و سفید چیست؟ کدام سالم تر یا بهتر است؟ شکر قهوه ای اساساً شکر سفیدی است که مقداری ملاس به آن اضافه شده است یا شکر سفیدی که کاملاً از ملاس خارج نشده است. در حالی که این دو به طور متفاوتی پردازش می شوند، تفاوت عمده در رنگ و

تفاوت بین شکر قهوه ای و سفید چیست؟

کدام سالم تر یا بهتر است؟

شکر قهوه ای اساساً شکر سفیدی است که مقداری ملاس به آن اضافه شده است یا شکر سفیدی که کاملاً از ملاس خارج نشده است. در حالی که این دو به طور متفاوتی پردازش می شوند، تفاوت عمده در رنگ و طعم آنهاست و هیچ کدام بهتر از دیگری نیست.

ممکن است با بسیاری از انواع قندهای موجود در صنعت، از جمله قندهای دانه‌دار، پودری، سفید، قهوه‌ای روشن، قهوه‌ای تیره و شکر ریز اشتباه گرفته شود. به این ترتیب، بسیاری تعجب می کنند که کدام بهتر است. با این وجود، اساساً دو نوع قند وجود دارد. شکر قهوه ای و سفید. در حالی که تفاوت های قابل توجهی در طعم، رنگ و روش های پردازش این دو نوع شکر وجود دارد، اما از نظر فنی یکسان هستند. محتوای کالری و همچنین ترکیبات معدنی آنها کمی متفاوت است، اما این تغییرات جزئی هستند و تأثیری بر مشخصات سلامت قندها ندارند. در اینجا همه چیزهایی که باید در مورد قندهای سفید و قهوه ای بدانید آورده شده است.

تفاوت بین شکر قهوه ای و سفید چیست؟

اصول اولیه شکر

شکر یک شیرین کننده طبیعی است، شکر به طور طبیعی از گیاهان چغندر قند یا نیشکر با استخراج آب آن، تبخیر آن برای ترک کریستال ها و سانتریفیوژ کردن کریستال ها برای حذف ملاس تولید می شود. اگرچه شربت افرا و عسل ممکن است فواید بالقوه ای داشته باشند، شکر از نظر فنی (موادمغذی) صفر است. به این معنی که بدون فواید سلامتی یا تغذیه ای، کالری به بدن وارد می کند. با این حال، شکر قهوه ای حاوی مقادیر کمی از مواد معدنی پتاسیم، آهن و کلسیم است، اما درصد آنها ناچیز است. به این ترتیب، به نام دریافت مواد مغذی موجود در آن، سراغ شکر نمی روید. شکر با سایر شیرین کننده ها متفاوت است، برخی مانند عسل دارای کالری بیشتری هستند، اما برخی دیگر کالری کمتری دارند. شکر برای شیرین کردن قهوه یا چای در خانه و همچنین برای پخت و پز و در صنعت شیرینی پزی استفاده می شود.

تفاوت بین شکر قهوه ای و سفید چیست؟

شکر سفید چیست؟

همانطور که از نام آن پیداست، شکر سفید نسخه سفید شیرین کننده ای است که به طور طبیعی از گیاهان نیشکر یا چغندرقند تولید می شود. برای تولید شکر سفید، آب نیشکر یا چغندر قند استخراج می شود، حرارت داده می شود و برای تولید ملاس که یک شربت قهوه ای است، خالص می شود. آنچه در ادامه می آید تصفیه بیشتر با استفاده از سانتریفیوژ برای جداسازی شکر از ملاس است.

تفاوت بین شکر قهوه ای و سفید چیست؟

شکر قهوه ای چیست؟

شکر قهوه ای نوع قهوه ای شیرین کننده ای است که از چغندر قند یا نیشکر با استخراج آب در گیاهان و سپس حرارت دادن و خالص سازی آن برای تولید ملاس تولید می شود. شکر قهوه ای تیره تصفیه نشده معمولاً از سانتریفیوژ عبور نمی کند و کمی سالم است، با توجه به اینکه ملاس دارای فواید سلامتی هنوز دست نخورده است. برعکس، شکر قهوه ای تیره تصفیه شده با دو امکان از سانتریفیوژ عبور می کند. این فرآیند ممکن است چندان شدید نباشد و عمداً مقداری ملاس در شکر قهوه‌ای باقی بماند. گزینه دوم جایی است که سانتریفیوژ شدید است و تمام ملاس را پاک می کند، اما مقداری به شکر سفید صاف شده اضافه می شود تا کمی قهوه ای شود. قندهای قهوه ای دسته های مختلفی دارند که شدت رنگ قهوه ای آن به درصد ملاس و تصفیه یا تصفیه نشده آن بستگی دارد.

قندهای سفید در مقابل قهوه ای: چگونه از نظر تغذیه ای با هم مقایسه می شوند؟

اگرچه تغییرات کمی در پروفایل های تغذیه ای قندهای قهوه ای و سفید وجود دارد، این دو نوع در حالت ایده آل یکسان هستند. مشخصات غذایی آنها شبیه به هم است زیرا هر دو از یک گیاه می آیند، یا نیشکر یا چغندرقند. تنها تفاوت کوچک این است که شکر قهوه ای مقداری پتاسیم، آهن و مواد معدنی کلسیم بیشتری نسبت به شکر سفید دارد. با این حال، با توجه به اینکه این مواد مغذی در شکر قهوه ای وجود دارند، اما به نسبت ناچیز، این تفاوت بسیار ناچیز است. به این ترتیب، شما نمی‌دانید که شکر قهوه‌ای سالم‌تر یا بیشتر از شکر سفید است.

تفاوت بین شکر قهوه ای و سفید چیست؟

علاوه بر این، تفاوت کمی در ترکیب کالری قندهای قهوه ای و سفید وجود دارد که باز هم ناچیز است. شکر قهوه ای به دلیل داشتن ملاس در ساختار خود کالری بیشتری نسبت به شکر سفید دارد. به عنوان مثال، شما از یک وعده ۴ گرم شکر سفید ۱۵ کالری دریافت می کنید اما به همان میزان از شکر قهوه ای ۱۶٫۳ کالری دریافت می کنید. این، یک تفاوت ناچیز است. همانطور که می‌دانید، هر دو قند کالری بالایی دارند و فقط باید در حد اعتدال مصرف شوند. علاوه بر این، هر دو کربوهیدرات ساده هستند، به این معنی که هم انسولین خون را بالا می‌برند، هم سطح قند خون را بالا می‌برند، هم با افزایش قند و افت ناگهانی انرژی، سیستم بدن را در حالت ترن هوایی قرار می‌دهند و خطر ابتلا به چاقی و دیابت نوع ۲ را در افراد افزایش می‌دهند.

تفاوت بین شکر قهوه ای و سفید چیست؟

شکر قهوه ای در مقابل شکر سفید: کاربردهای آشپزی

شکر قهوه ای و سفید طعم متفاوتی دارند و از نظر رنگ متفاوت هستند. به این ترتیب، آنها کاربردهای مختلفی در آشپزی دارند. به عنوان مثال، شکر قهوه ای به دلیل ملاس، رطوبت را جذب می کند و منجر به تولید محصولات پخته تر و نرم تر می شود. به این ترتیب، برای تهیه شکلات یا کیک میوه ای که به خوبی با رنگ آن ترکیب می شود، ایده آل است. در مقابل، شکر سفید اجازه افزایش کافی را می دهد و محصولات هوادهی تولید می کند. در نتیجه، برای پخت کالاهایی مانند مرنگ یا موس که نیاز به پخت کافی دارند، مناسب است. برخی افراد شکر قهوه ای و سفید را به جای هم استفاده می کنند اما غذاهایی با رنگ، طعم، بافت و چگالی متفاوت تولید می کنند.

نتیجه

شکر قهوه ای و سفید از نظر تغذیه ای مشابه هستند زیرا همه آنها از چغندر قند یا گیاهان نیشکر تولید می شوند. اگرچه ترکیب مواد معدنی و محتویات کالری بین این دو کمی متفاوت است، اما این تفاوت‌ها بسیار جزئی هستند. با این حال، آنها در رنگ، طعم، روش های پردازش و کاربردهای آشپزی متفاوت هستند. به این ترتیب، این ترجیحات شخصی شما و محصول نهایی مورد نظر است که تعیین می کند از کدام شکر استفاده کنید.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.