کد خبر : 3634
تاریخ انتشار : شنبه 10 ژوئن 2023 - 2:00

مهدی پیرتاجانی

مکمل های برای یائسگی

مکمل های برای یائسگی
یائسگی زمانی است که فرد 12 ماه متوالی را بدون قاعدگی پشت سر گذاشته است. گذار یائسگی اغلب بین 45 تا 55 سالگی شروع می شود. یائسگی بخشی طبیعی از پیری است و پایان سال های باروری شما را نشان می دهد.

مکمل های برای یائسگی

یائسگی زمانی است که فرد ۱۲ ماه متوالی را بدون قاعدگی پشت سر گذاشته است. سال‌های منتهی به آن نقطه، زمانی که زنان ممکن است تغییراتی در چرخه‌های ماهانه، گرگرفتگی یا علائم دیگر داشته باشند، گذار یائسگی یا قبل از یائسگی نامیده می‌شوند. گذار یائسگی اغلب بین ۴۵ تا ۵۵ سالگی شروع می شود. یائسگی بخشی طبیعی از پیری است و پایان سال های باروری شما را نشان می دهد. به طور متوسط، یائسگی در سن ۵۱ سالگی اتفاق می افتد.

مکمل های برای یائسگی

کوهوش سیاه: کمکی برای گرگرفتگی؟

  1. کوهوش سیاه یکی از مکمل های مورد مطالعه برای یائسگی است. این گیاه از ریشه گیاه کوهوش سیاه آمریکای شمالی تهیه شده است. چندین مطالعه نشان داده اند که در مقایسه با دارونما (یک درمان ساختگی) – به ویژه در مورد علائم وازوموتور مانند گرگرفتگی – کمک می کند. اما سایر مطالعات فایده ای پیدا نکرده اند. یک هشدار: اگر مشکلات کبدی دارید از آن استفاده نکنید.

مکمل ها در یائسگی.+۱

مکمل های برای یائسگی

بذر کتان: تسکین تعریق شبانه

  1. دانه کتان و روغن بذر کتان ممکن است به برخی از زنان با علائم خفیف یائسگی کمک کند. منبع خوبی از لیگنان است که باعث تعادل هورمون های زنانه می شود. همه مطالعات این فواید را در تسکین علائم وازوموتور مانند تعریق شبانه نشان نداده اند.

مکمل ها در یائسگی

مکمل های برای یائسگی

کلسیم: جلوگیری از تحلیل استخوان

  1. هنگامی که سطح هورمون ها پس از یائسگی کاهش می یابد، از دست دادن استخوان می تواند به یک مشکل جدی تبدیل شود. دریافت کلسیم کافی بسیار مهم است. زنان زیر ۵۱ سال به ۱۰۰۰ میلی گرم کلسیم در روز نیاز دارند. زنان ۵۱ ساله و بالاتر به ۱۲۰۰ میلی گرم در روز نیاز دارند.

نکته: بهتر است کلسیم خود را از غذا دریافت کنید. اگر برای پر کردن شکاف به مکمل‌ها نیاز دارید، دوزهای کمتری را با غذا در طول روز مصرف کنید (هر بار بیش از ۵۰۰ میلی‌گرم). بهتر جذب می شود.

مکمل های برای یائسگی

شبدر قرمز: محبوب اما اثبات نشده

  1. بسیاری از زنان از شبدر قرمز استفاده می کنند به این امید که استروژن گیاهی طبیعی آن به کاهش برخی از علائم یائسگی آنها کمک کند. با این حال، تاکنون نتایج تحقیقات متفاوت بوده است. علیرغم نگرانی اولیه، مطالعات اخیر افزایش سرطان رحم را هنگامی که زنان به مدت ۳ ماه شبدر قرمز مصرف کردند، نشان نداده است. اما اگر نگران هستید، همیشه بهتر است با پزشک خود صحبت کنید.

مکمل ها در یائسگی

مکمل های برای یائسگی

ویتامین D: آفتاب بگیرید

  1. ویتامین D به اندازه کلسیم برای سلامت استخوان ها مهم است. بدون ویتامین D، بدن شما نمی تواند کلسیم را جذب کند. اکثر بزرگسالان روزانه به ۶۰۰ واحد بین المللی نیاز دارند. افراد ۷۱ ساله و بالاتر به ۸۰۰ واحد بین المللی در روز نیاز دارند. ویتامین D در بسیاری از غذاها و مکمل ها وجود دارد، اما منبع دیگری نیز وجود دارد: خورشید.

نکته: ممکن است شنیده باشید که بدن شما با قرار گرفتن در معرض نور خورشید ویتامین D تولید می کند. این درست است، اما حتی مقدار کمی نور خورشید می تواند منجر به آسیب پوست شود. بهتر است بر روی غذا تمرکز کنید و اگر در رژیم غذایی خود به اندازه کافی دریافت نمی کنید از مکمل ها استفاده کنید.

مکمل ها در یائسگی

مکمل های برای یائسگی

یام وحشی: جایگزینی برای هورمون ها

  1. قرص ها و کرم های ساخته شده از گونه های خاصی از سیب زمینی وحشی جایگزین های محبوبی برای هورمون درمانی برای یائسگی هستند. برخی از ترکیبات طبیعی موجود در این سیب زمینی شبیه به استروژن و پروژسترون هستند، اما ممکن است در افراد فعال نباشند. تاکنون، مطالعات بالینی نشان نداده اند که آنها علائم یائسگی را کاهش می دهند.مکمل ها در یائسگی

مکمل های برای یائسگی

جینسینگ: تقویت کننده خلق و خو

  1. چند مطالعه شواهدی پیدا کرده اند که نشان می دهد انواع مختلف جینسینگ ممکن است به بهبود کیفیت زندگی در دوران یائسگی کمک کند. ثابت شده است که جینسینگ خلق و خو را تقویت می کند و خواب را بهبود می بخشد. اما تاکنون، مطالعات نشان نداده اند که جینسینگ آمریکایی یا کره ای به علائم فیزیکی یائسگی مانند گرگرفتگی کمک می کند.

مکمل ها در یائسگی

 

مکمل های برای یائسگی

خار مریم: کنترل نوسانات خلقی

  1. مخمر سنت جان “علف چای” یک درمان شناخته شده برای افسردگی خفیف است. اما ممکن است فواید خاصی برای زنان در دوران یائسگی نیز داشته باشد. شواهدی وجود دارد – به ویژه هنگامی که با کوهوش سیاه ترکیب شود – نشان می دهد که خار مریم می تواند خلق و خو را بهبود بخشد و نوسانات خلقی مرتبط با یائسگی را هموار کند.

مکمل ها در یائسگی

مکمل های برای یائسگی

DHEA: هورمون جوانی

  1. سطوح طبیعی هورمون DHEA پس از ۳۰ سالگی در بدن ما کاهش می یابد. برخی از مطالعات کوچک نشان داده اند که مکمل های DHEA علائم یائسگی مانند کاهش میل جنسی و گرگرفتگی را کاهش می دهند. شواهد مختلط است. مطالعات دیگر هیچ فایده ای پیدا نکرده اند. نگرانی هایی وجود دارد که مصرف طولانی مدت یا دوزهای بالای DHEA ممکن است خطر ابتلا به سرطان سینه را افزایش دهد.

مکمل ها در یائسگی

مکمل های برای یائسگی

دونگ کوای: ملکه گیاهان

  1. Dong quai هزاران سال است که در طب چینی به عنوان درمانی برای سلامت زنان استفاده می شود. اما تحقیقات اخیر شواهدی برای اثبات این موضوع پیدا نکرده است. یک مطالعه بر روی dong quaiبرای تعیین اثرات آن بر گرگرفتگی در دوران یائسگی هیچ فایده ای نداشت. از آنجایی که دونگ کوای ممکن است خطراتی داشته باشد، از جمله سرطان در صورت مصرف طولانی مدت، قبل از استفاده از آن با پزشک مشورت کنید.

مکمل ها در یائسگی

مکمل های برای یائسگی

سویا: غذای شگفت انگیز؟

  1. زنان یائسه در ایالات متحده بیش از هشت برابر بیشتر از زنان در کشورهای آسیایی در معرض گرگرفتگی هستند. آیا سویا در رژیم غذایی آسیایی می تواند تفاوت را توضیح دهد؟ احتمالا. مطالعات نشان داده اند که سویا در تسکین گرگرفتگی موثر است.

غذاهای سویا (مانند آجیل سویا و توفو) و مکمل های فیتواستروژن – ترکیبات استروژن مانند موجود در برخی گیاهان – گاهی اوقات برای تسکین گرگرفتگی خفیف استفاده می شود. هر چند تحقیق قطعی نیست.

مکمل ها در یائسگی

از مکمل خود استفاده کنید

در مورد مکمل هایی که مصرف می کنید با پزشک یا داروساز خود صحبت کنید.

مکمل ها در یائسگی

  • همه مکمل ها دارای عوارض جانبی بالقوه هستند.
  • مکمل ها و گیاهان دارویی ممکن است با برخی از داروهایی که مصرف می کنید تداخل داشته باشند. آنها می توانند اثر دارو را تقویت یا خنثی کنند. یا این تعامل می تواند مشکلات دیگری ایجاد کند.
  • برخی از گیاهان می توانند واکنش های آلرژیک ایجاد کنند.

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.