کد خبر : 304
تاریخ انتشار : چهارشنبه 16 ژوئن 2021 - 23:12

پروتئین تخم مرغ – آلبومین

پروتئین تخم مرغ – آلبومین

پروتئین تخم مرغ – آلبومین – این مکمل از چه تشکیل شده است: تخم مرغ به مدت طولانی به عنوان یک منبع عالی سرشار از پروتئین شناخته میشود، تخم مرغ یک پروتئین کامل در نظر گرفته می شود و محتوی تمامی اسیدآمینه های ضروری است. در آغاز دهه ی ۱۹۳۰، دانشمندان جهت درک و تعیین

پروتئین تخم مرغ – آلبومین – این مکمل از چه تشکیل شده است: تخم مرغ به مدت طولانی به عنوان یک منبع عالی سرشار از پروتئین شناخته میشود، تخم مرغ یک پروتئین کامل در نظر گرفته می شود و محتوی تمامی اسیدآمینه های ضروری است. در آغاز دهه ی ۱۹۳۰، دانشمندان جهت درک و تعیین کیفیت پروتئین، شروع به تلاش کردند. که این امر منجر به توسعه ارزش بیولوژیکال/زیستی(BV) شد. ارزش زیستی سنجش میزان پروتئین غذا است که با پروتئین های بدن ترکیب می شوند. تلاش های اولیه، تخم مرغ را به عنوان استاندارد طلایی کیفیت پروتئینی با ارزش زیستی۱۰۰تشخیص دادند. نیازهای پروتئینی به میزان کمی تا متوسط، برای ورزشکاران در مقابل غیر ورزشکاران بالاتر هستند. برخی ورزشکاران این نیاز افزایش یافته را جهت افراط درمصرف پروتئین به کار گرفته ، مقدار بیش از حدی از پروتئین را به صورت روزانه مصرف می کنند و تقاضا برای مکمل های پروتئین افزایش یافته است. به دلیل ارزش زیستی آن، تخم مرغ به طور معمول به عنوان منبع پروتئینی درپودرها و مکمل ها استفاده میشود.
پروتئین تخم مرغ یا آلبومین،چگونه عمل می کند: پروتئین های تخم مرغ، اسیدامینه های مهمی را فراهم می کند که توسط بدن به عنوان واحدهای ساختمانی، جهت ساخت پروتئین در بدن را علامت دهی یا راه اندازی کنند. فشار ورزش و تمرین عضلانی، موجب محدود شدن عملکرد عضلات می شود، که منجر به آسیب و تجزیه پروتئین ها در عضلات می شود. تامین پروتئین رژیم غذایی در طول روز و در رابطه با جلسه تمرینی وتمرینات، می تواند به جلوگیری از آسیب در طول تمرین و شروع بازسازی عضلانی کمک کند. تمامی منابع پروتئینی در ترکیبات مختلف و محتوای میزان اسیدهای آمینه، منحصر به فرد هستند. تخم مرغ می تواند حاوی یک ترکیب بالایی از این اسیدهای آمینه باشد که آن را نسبت به دیگر منابع پروتئینی برای ورزشکاران، موثرتر می سازد.
پروتئین تخم مرغ – آلبومین و مزایای عملکردی : تخم مرغ، منبع پروتئینی با کیفیت بالای با ارزش را برای ورزشکاران فراهم می کند که به جلوگیری از تخریب عضلانی، حفظ توده حالض بدن، شروع برگشت به حالت اولیه عضلات آسیب دیده، ساخت عضلات جدید کمک می کند.
میزان معمول مصرف: نیازهای پروتئینی، بر مبنای وزن بدن هستند. مطالعات تحقیقاتی علمی دریافته اند – ۱٫۲ الی ۲گرم پروتئین برای هر کیلوگرم وزن بدن تقریبا برای تمامی ورزشکاران کافی است . با این وجود بسیاری از ورزشکاران میزان های بیش از این مقدرا را مصرف می کنند. مصرف بیش از حد، مزایای مضاعفی را ایحاد نکرده، تنها موجب افزایش اکسیداسیون یا سوختن پروتئین به عنوان سوخت می شود . میزان پروتئین قبل، هنگام و بعد از تمرین نیز مفید است. میزان پروتئین مورد نیاز برای حداکثر مزایا پس از ورزش تقریبا۲۰ تا ۳۰گرم است. مصرف پروتئین قبل از تمرین، بستگی به تحمل ورزشکار به آن دارد، اما میزان آن نباید به طور کلی از ۱۰ تا ۱۵ گرم قبل تمرین و ۵گرم یک ساعت مانده به فعالیت تجاوز کند.
نگرانی مرتبط با سلامتی: به نظر نمی رسد رژیم های سرشار از پروتئین، هر گونه نگرانی در مورد سلامتی انسان را موجب شوند، با این حال ، ورزشکاران باید بدانند که مصرف بیش از حد پروتئین، می تواند موجب مصرف ناکافی دیگر مواد غذایی مهم از جمله کربوهیدرات، چربی های سالم، میوه ها و سبزیجات مغذی شود.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.