کد خبر : 4100
تاریخ انتشار : جمعه 15 مارس 2024 - 23:51

آیا قارچ ها مفید هستند؟

آیا قارچ ها مفید هستند؟

آیا قارچ ها مفید هستند؟ قارچ ها در شکل ها، اندازه ها و رنگ های مختلفی وجود دارند. آنهایی که سمی نیستند کاملا سالم و خوشمزه هستند و حاوی بسیاری از ویتامین ها و مواد معدنی مهم هستند. برای سال‌های متمادی از آن‌ها به دلیل توانایی منحصر به‌ فردشان در افزودن طعم به غذاها در

آیا قارچ ها مفید هستند؟

قارچ ها در شکل ها، اندازه ها و رنگ های مختلفی وجود دارند. آنهایی که سمی نیستند کاملا سالم و خوشمزه هستند و حاوی بسیاری از ویتامین ها و مواد معدنی مهم هستند.

برای سال‌های متمادی از آن‌ها به دلیل توانایی منحصر به‌ فردشان در افزودن طعم به غذاها در فرهنگ‌های مختلف استفاده می‌شود. اگرچه قارچ ها در واقع قارچ هستند، اما قارچ ها برای اهداف پخت و پز در دسته سبزیجات قرار می گیرند. قارچ به شما امکان می دهد بدون سدیم یا چربی طعمی جدید ایجاد کنید.

شناسایی قارچ های سمی در طبیعت دشوار است، بنابراین یرای تهیه قارچ ها همیشه باید از سلامت و کیفیت آن مطمئن باشید. رایج ترین انواع موجود در فروشگاه های مواد غذایی عبارتند از:

  • شیتاکه
  • پورتوبلو
  • جنایتکار
  • دکمه ای یا قارچ سفید
  • صدف خوراکی
  • انوکی
  • راش
  • میتاکه

آیا قارچ ها مفید هستند؟

قارچ ها هر کدام ظاهر و طعم منحصر به فردی دارند.

هنگام انتخاب قارچ، مطمئن شوید که آنها سفت هستند، در لمس مرطوب نیستند و بدون کپک هستند. آنها را می توان در یک کیسه کاغذی در داخل یخچال برای حدود پنج روز نگهداری کرد. کثیفی ها را با برس پاک کنید و زمانی که آماده استفاده از آنها هستید آنها را به آرامی بشویید.

فواید تغذیه ای خوردن قارچ

قارچ ها بدون چربی، کم سدیم، کم کالری و بدون کلسترول هستند. آنها همچنین مملو از فیبر، ویتامین ها و مواد معدنی هستند. فواید تغذیه ای بسته به نوع قارچ متفاوت است. اما به طور کلی، آنها منبع خوبی از مواد مغذی زیر هستند.

آنتی اکسیدان ها

آنتی اکسیدان ها به محافظت از بدن در برابر رادیکال های آزاد آسیب رسان که می توانند باعث بیماری هایی مانند بیماری قلبی و سرطان شوند، کمک می کنند. آنها همچنین از شما در برابر آسیب های ناشی از افزایش سن محافظت می کنند و سیستم ایمنی شما را تقویت می کنند. قارچ ها سرشار از آنتی اکسیدانی به نام سلنیوم هستند.

بتا گلوکان

بتا گلوکان نوعی فیبر غذایی محلول است که به شدت با بهبود کلسترول و تقویت سلامت قلب مرتبط است. همچنین می تواند به بدن شما در تنظیم قند خون کمک کند و خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ را کاهش دهد. اعتقاد بر این است که قارچ های صدفی و شیتاکه دارای موثرترین بتا گلوکان هستند.

ویتامین های گروه B

قارچ ها سرشار از ویتامین های گروه B هستند: ریبوفلاوین، نیاسین و اسید پانتوتنیک. این ترکیب به محافظت از سلامت قلب کمک می کند. ریبوفلاوین برای گلبول های قرمز خون مفید است. نیاسین برای دستگاه گوارش و حفظ سلامت پوست مفید است. اسید پانتوتنیک برای سیستم عصبی مفید است و به بدن کمک می کند تا هورمون های مورد نیاز خود را بسازد.

آیا قارچ ها مفید هستند؟

فلز مس

مس به بدن شما کمک می کند تا گلبول های قرمز خون بسازد که برای رساندن اکسیژن به سراسر بدن استفاده می شود. این ماده معدنی همچنین برای سایر فرآیندهای بدن مانند حفظ سلامت استخوان ها و اعصاب مهم است. حتی پس از پخته شدن، یک وعده ۱ فنجان قارچ می تواند حدود یک سوم مقدار توصیه شده روزانه مس را تامین کند.

پتاسیم

پتاسیم در مورد عملکرد قلب، عضلات و اعصاب بسیار مهم است. در دو سوم فنجان قارچ پورتوبلو پخته شده تقریباً به اندازه یک موز متوسط پتاسیم وجود دارد.

نحوه خوردن قارچ

قارچ ها فوق العاده و همه کاره هستند. شما می توانید آنها را به روش های مختلفی تهیه کنید و آنها را با هزاران مواد مختلف ترکیب کنید. آنها را به صورت خام برش دهید و در سالاد بریزید، کبابی کنید، سرخ کنید یا تفت دهید. آنها را به سوپ ها، ساندویچ ها، روکش ها، کاسرول ها و غذاهای ایتالیایی اضافه کنید. قارچ به عنوان یک میان وعده یا به عنوان غذای اصلی برای گیاهخواران به خوبی عمل می کند. قارچ پورتوبلو اغلب به عنوان “برگر” یا “استیک” به دلیل بافت گوشتی آنها سرو می شود.

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.