کد خبر : 284
تاریخ انتشار : دوشنبه 14 ژوئن 2021 - 22:26

کازئین پروتئین شیر

کازئین پروتئین شیر

کازئین ، یک نوع پروتئین یافت شده در شیر است. شیر محتوی دو پروتئین اصلی: کازئین و وی است. تقریبا ۸۰درصد پروتئین یافت شده در شیر، کازئین است که یک پروتیئن کامل در نظر گرفته می شود.

کازئین پروتئین شیر – این مکمل از چه تشکیل شده است: کازئین ، یک نوع پروتئین یافت شده در شیر است. شیر محتوی دو پروتئین اصلی: کازئین و وی است. تقریبا ۸۰درصد پروتئین یافت شده در شیر، کازئین است که یک پروتیئن کامل در نظر گرفته می شود، زیرا محتوی تمامی اسیدآمینه های ضروری است . اسیدهای آمینه ضروری، آنهایی هستند که توسط بدن ساخته نمی شوند، در نتیجه باید در رژیم غذایی مصرف شوند. نیم رخ اسیدآمینه کازئین، مشابه پروتئین وی است، اگر چه به طور کامل یکسان نیستند.

حقیقتی درباره ی مکمل کازئین پروتئین شیر:

شیر به طور طبیعی، منبع خوبی از پروتئین کازئین و وی است. مصرف شیر قبل و بعد از تمرین، می تواند یک مخلوطی از پروتئین کازئین  و وی را فراهم کند. وی از پنیر در فرایند تولید استفاده شده برای ساخت انواع پنیر همانند پنیر، پنیرمحلی، گرفته می شود؛ در نتیجه، این پنیرها، منابع طبیعی بسیار عالی کازئین هستند.

چگونه عمل می کند: کازئین برخلاف وی، بسیار آهسته تر هضم می شود و اسیدآمینه ها را با سرعت آهسته تر و در مدت طولانی تری در خون رها می کند. پروتئین به طور مشابه همانند کربوهیدرات ها با شاخص گلیسمی پایین و بالا عمل می کند که می توانند قند خون را به میزان متفاوتی افزایش دهند.

مزایای عملکردی: به دلیل توانایی کازئین در رهایی آرام و طولانی مدت اسیدآمینه ها به درون خون، تصور می شود کازئین به ویژه در شب قبل از رفتن به رختخواب و همچنین در ترکیب با پروتئین ها با خاصیت جذب سریع هم قبل و هم بعد از تمرین سودمند باشد. تصور می شود تامین بدن با یک رهایش آهسته و طولانی مدت اسیدآمینه هنگام شب، در طول خواب، برگشت به حالت اولیه عضلات را بهبود می دهد.

میزان معمول مصرف: به طور معمول، ۲۰ تا ۴۰ گرم پروتئین کازئین در ترکیب با پروتئین وی قبل یا هنگام تمرین یا شب قبل از رفتن به رختخواب مصرف شود.

نگرانی های مرتبط با سلامتی: رژیم های غذایی سرشار از پروتئین (کمتر از ۳گرم برای هر کیلوگرم وزن بدن) گونه نگرانی مرتبط با سلامتی را آشکار نمی سازد؛ با این حال، ورزشکاران باید بدانند که مصرف بیش از حد پروتئین می تواند به طور منفی بر عملکرد دیگر مواد مغذی مهم مانند کربوهیدرات ها، چربی های سالم، سبزیجات و میوه ها که بسیار مغذی هستند اثر بگذارد.

مطالب بیشتر

 

 

 

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.