کد خبر : 4159
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 16 آوریل 2024 - 11:11

مهدی پیرتاجانی

سالاسیا – Salacia

سالاسیا – Salacia
سالسیا برای دیابت، آسم، درد مفاصل، کاهش وزن و سایر شرایط استفاده می شود.

سالاسیا – Salacia

بررسی اجمالی

سالاسیا – Salacia گیاهی است که بومی هند و سریلانکا است. از ریشه و ساقه آن برای تهیه دارو استفاده می شود.

سالسیا برای دیابت، آسم، درد مفاصل، کاهش وزن و سایر شرایط استفاده می شود، اما هیچ شواهد علمی خوبی برای حمایت از این موارد وجود ندارد.

لیوان های ساخته شده از چوب سالیا توسط افراد دیابتی برای نوشیدن آب استفاده می شود.

عملکرد

به نظر می رسد مواد شیمیایی موجود در سالاسیا از جذب قندهای موجود در غذا توسط بدن جلوگیری می کند.

سالاسیا – Salacia

موارد استفاده و اثربخشی

دیابت. تحقیقات اولیه نشان می دهد که نوشیدن چای سالاسیا با هر وعده غذایی ممکن است سطح هموگلوبین گلیکوزه (HbA1C) را در افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ کاهش دهد. سایر تحقیقات اولیه نشان می دهد که مصرف سالسیا با غذا به مدت ۶ هفته ممکن است سطح قند خون و HbA1C را در بیماران مبتلا به دیابت نوع ۲ کاهش دهد.

شواهد ناکافی برای:

  • خارش پوست.
  • سوزاک.
  • مشکلات مفصلی
  • آسم.
  • کاهش وزن.

شواهد بیشتری برای ارزیابی اثربخشی سالسیا برای این موارد مورد نیاز است.

سالاسیا – Salacia

اثرات جانبی و اقدامات احتیاطی و هشدارهای ویژه

در صورت مصرف خوراکی: سالسیا در صورت مصرف تا ۶ هفته احتمالاً ایمن است. اطلاعات قابل اعتماد کافی برای دانستن اینکه آیا سالسیا در صورت استفاده طولانی مدت بی خطر است وجود ندارد. سالسیا می تواند عوارض جانبی ناخوشایندی مانند گاز، آروغ زدن، درد در ناحیه شکم، حالت تهوع و اسهال در برخی افراد ایجاد کند.

بارداری و شیردهی: اطلاعات قابل اعتماد کافی برای اطلاع از بی خطر بودن استفاده از سالاسیا در دوران بارداری یا شیردهی وجود ندارد. احتیاط کنید و از استفاده خودداری کنید.

دیابت: سالسیا می تواند سطح قند خون را کاهش دهد. داروهای دیابت شما ممکن است نیاز به تنظیم توسط ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی داشته باشد.

جراحی: سالسیا ممکن است سطح قند خون را کاهش دهد. نگرانی هایی وجود دارد که ممکن است در کنترل قند خون در حین و بعد از جراحی اختلال ایجاد کند. حداقل ۲ هفته قبل از جراحی برنامه ریزی شده استفاده از سالاسیا را متوقف کنید.

سالاسیا – Salacia

در این ترکیب محتاط باشید

داروهای دیابت (داروهای ضد دیابت) با سالاسیا تداخل دارند.

سالسیا ممکن است قند خون را کاهش دهد. از داروهای دیابت نیز برای کاهش قند خون استفاده می شود. مصرف سالاسیا همراه با داروهای دیابت ممکن است باعث کاهش بیش از حد قند خون شود. قند خون خود را به دقت کنترل کنید. دوز داروی دیابت شما ممکن است نیاز به تغییر داشته باشد.

 

برخی از داروهای مورد استفاده برای دیابت عبارتند از: گلیمپراید (آماریل)، گلیبورید (دیابتا، گلیناز پرس‌تاب، میکروناز)، انسولین، پیوگلیتازون (آکتوس)، روزیگلیتازون (آواندیا)، کلرپروپامید (دیابینیز)، گلی‌پیزید (گلوکترول)، تولبوتامید (O).

دوز

دوز مناسب سالاسیا به عوامل متعددی مانند سن مصرف کننده، سلامتی و چندین شرایط دیگر بستگی دارد. در حال حاضر اطلاعات علمی کافی برای تعیین محدوده مناسب دوز برای سالسیا وجود ندارد. به خاطر داشته باشید که محصولات طبیعی همیشه لزوماً بی خطر نیستند و دوز آن می تواند مهم باشد. حتماً دستورالعمل های مربوطه روی برچسب محصول را دنبال کنید و قبل از استفاده با داروساز یا پزشک یا سایر متخصصان مراقبت های بهداشتی مشورت کنید.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.