کد خبر : 3491
تاریخ انتشار : دوشنبه 10 آوریل 2023 - 6:46

آووکاتین B

آووکاتین B

آووکاتین B، یک ترکیب مشتق شده از آووکادو است. آنزیم آووکادو، آووکاتین B، اختلالات متابولیک را در چاقی ناشی از رژیم غذایی کاهش می دهد. آووکادو یک غذای مغذی و سرشار از چربی های غیراشباع، فیبر و بسیاری از ترکیبات گیاهی فعال زیستی است، از جمله آووکاتین B، آنزیمی که از اکسید شدن و فاسد

آووکاتین B، یک ترکیب مشتق شده از آووکادو است.

آنزیم آووکادو، آووکاتین B، اختلالات متابولیک را در چاقی ناشی از رژیم غذایی کاهش می دهد.

آووکادو یک غذای مغذی و سرشار از چربی های غیراشباع، فیبر و بسیاری از ترکیبات گیاهی فعال زیستی است، از جمله آووکاتین B، آنزیمی که از اکسید شدن و فاسد شدن اسیدهای چرب جلوگیری می کند. در افراد چاق، غلظت اسیدهای چرب آزاد در خون افزایش می یابد، وضعیتی که حساسیت به انسولین در عضلات اسکلتی را مختل می کند و به ایجاد دیابت کمک می کند. محققان در مطالعات اخیر یافته های در مورد اثرات آووکاتین B در متابولیسم کربوهیدرات و چربی رسیدن.

 

چاقی ناشی از رژیم غذایی باعث مقاومت به انسولین، دیابت نوع ۲ و بیماری قلبی عروقی می شود که بخشی از آن به دلیل سمیت چربی است، اگرچه مکانیسم دقیق آن مشخص نیست. برخی از محققان گزارش کرده اند که افزایش اکسیداسیون چربی ها در میتوکندری سلول های ماهیچه اسکلتی منجر به مقاوم شدن این سلول ها به انسولین می شود. اما دیگران این نظریه را رد کرده اند. در مطالعه قبلی، این تیم از محققان کشف کردند که آووکاتین B در میتوکندری سلول‌های لوسمی تجمع می‌یابد، اکسیداسیون چربی را مهار می‌کند و باعث مرگ سلولی می‌شود.

 

محققان مطالعه خود را در سه مرحله انجام دادند که شامل آزمایش بر روی موش، مطالعه آزمایشگاهی سلول های پانکراس و آزمایش بر روی انسان می شود. آنها موش‌ها را به مدت هشت هفته با رژیم غذایی پرچرب (۶۰ درصد کالری از گوشت خوک) تغذیه کردند و سپس به نیمی از موش‌ها آووکاتین B و به نیمی دیگر دارونما به مدت پنج هفته دادند. آنها تحمل گلوکز و حساسیت به انسولین را اندازه گیری کردند. سپس، محققان سلول‌های ماهیچه‌ای و سلول‌های بتای پانکراس را که انسولین تولید می‌کنند، در معرض سمیت چربی قرار دادند و توانایی آووکاتین B برای محافظت از این سلول‌ها را اندازه‌گیری کردند. در نهایت، آنها یک کارآزمایی تصادفی شده، دوسوکور و کنترل شده با دارونما را در شرکت کنندگان انسان سالم (میانگین سنی، ۲۸ سال) انجام دادند. شرکت کنندگان به منظور تعیین بی خطر بودن دارو، روزانه ۵۰ میلی گرم تا ۲۰۰ میلی گرم آووکاتین B یا دارونما را به مدت ۶۰ روز مصرف کردند.

 

محققان دریافتند که آووکاتین B باعث کاهش میزان وزن به دست آمده در رژیم غذایی پرچرب و بهبود تحمل گلوکز و حساسیت به انسولین در موش ها می شود. هم در سلول‌های ماهیچه‌ای و هم در سلول‌های بتای پانکراس، آووکاتین B اکسیداسیون اسیدهای چرب را مهار می‌کند، اکسیداسیون گلوکز را افزایش می‌دهد و تولید گونه‌های فعال اکسیژن را که برای سلول‌ها مضر هستند، کاهش می‌دهد. سلول‌های بتای پانکراس تحت درمان با آووکاتین B انسولین بیشتری تولید کردند و سلول‌های ماهیچه‌ای به انسولین حساس‌تر بودند. در انسان، آووکاتین B به خوبی تحمل شد و با سمیت ارتباطی نداشت.

 

محققان به این نتیجه رسیدند که آووکاتین B یک مهارکننده موثر اکسیداسیون اسیدهای چرب است، مصرف آن در دوزهای تا ۲۰۰ میلی گرم در روز برای انسان بی خطر است و ممکن است اختلالات متابولیک را در افراد مبتلا به چاقی ناشی از رژیم غذایی بهبود بخشد.

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.