کد خبر : 3993
تاریخ انتشار : یکشنبه 7 ژانویه 2024 - 2:37

مهدی پیرتاجانی

نوشیدنی های تقویت کننده مغز

نوشیدنی های تقویت کننده مغز

نوشیدنی های تقویت کننده مغز قهوه اگر نمی توانید صبح را بدون قهوه پشت سر بگذارید، تنها نیستید. حدود ۷۵ درصد از آمریکایی ها قهوه می نوشند. کافئین موجود در قهوه واقعاً شما را هوشیارتر می کند. بعلاوه، افرادی که مادام العمر قهوه می نوشند ممکن است خطر سکته مغزی و بیماری آلزایمر کمتری داشته

نوشیدنی های تقویت کننده مغز

قهوه

اگر نمی توانید صبح را بدون قهوه پشت سر بگذارید، تنها نیستید. حدود ۷۵ درصد از آمریکایی ها قهوه می نوشند. کافئین موجود در قهوه واقعاً شما را هوشیارتر می کند. بعلاوه، افرادی که مادام العمر قهوه می نوشند ممکن است خطر سکته مغزی و بیماری آلزایمر کمتری داشته باشند.

چای سبز

اگر اهل نوشیدن قهوه نیستید، این نوشیدنی با طعم گس راه دیگری برای دریافت کافئین روزانه شماست. مانند قهوه، چای نیز می‌تواند به شما احساس هوشیاری بیشتری بدهد. همچنین شواهدی وجود دارد که مواد سبز رنگ حافظه و توجه را بهبود می بخشد. این احتمالاً ترکیبی از مواد شیمیایی گیاهی سالم است که در آن وجود دارد.

آب توت

مقداری زغال اخته، تمشک، شاه توت و توت فرنگی را در آبمیوه گیری بریزید یا آنها را در اسموتی مورد علاقه خود مخلوط کنید. هر طور که آنها را بنوشید، توت ها غذای مغز هستند. آنها سرشار از آنتی اکسیدان هستند که از سلول های شما در برابر آسیب محافظت می کنند. میوه های کوچک همچنین منبع خوبی از مواد شیمیایی گیاهی مانند آنتوسیانین هستند که از حافظه سالم پشتیبانی می کنند. فقط مراقب آبمیوه های خریداری شده در فروشگاه باشید. آنها می توانند قند بالایی داشته باشند.

کومبوجا

طرفداران این نوشیدنی تخمیری گازدار ادعا می کنند که این نوشیدنی به همه چیز از فشار خون بالا گرفته تا دیابت و سرطان کمک می کند. کومبوجا مخلوطی از چای سیاه، شکر، باکتری و مخمر است. برچسب ها می گویند که این میکروب های سالم ایمنی را تقویت کرده و التهاب را کاهش می دهند، اگرچه شواهد زیادی برای حمایت از این ادعا وجود ندارد.

نوشیدنی های تقویت کننده مغز

شربت میوه ای سبز

تحقیقات نشان می‌دهد که تنها یک وعده سبزی در روز می‌تواند به کاهش روند زوال ذهنی با افزایش سن کمک کند. اسفناج، کلم پیچ و کلم سبز سرشار از مواد مغذی مفید برای مغز مانند فولات و لوتئین هستند. اما لازم نیست آنها را به شکل سالاد یا حتی در بشقاب بخورید تا از فواید آن بهره مند شوید. ۲ اونس سبزی را با انواع توت ها، یک موز و یخ مخلوط کنید تا یک خوراکی مغذی غنی و سرشار از ویتامین های A و C داشته باشید.

چای زردچوبه

این ادویه زرد یکی از اجزای اصلی در کاری است و طعمی خاکی به چای می بخشد. زردچوبه برای قرن ها بخشی از طب چینی و هندی بوده است. زردچوبه به دلیل خواص ضد التهابی خود برای مشکلات پوست، مفاصل و گوارش مفید است. محققان اکنون به بررسی اثرات محافظتی آن بر روی مغز و اینکه آیا ممکن است حافظه را بهبود بخشد و پیشرفت بیماری آلزایمر را کاهش دهد، بررسی می‌کنند.

آب چغندر

چغندر یک سبزی ریشه دار است. آب آنها سرشار از آنتی اکسیدان است که از مواد مضر بدن به نام رادیکال های آزاد محافظت می کند. همچنین دارای نیترات هایی است که رگ های خونی را شل می کند و ممکن است به کاهش فشار خون بالا کمک کند – خطر سکته مغزی و زوال عقل. به علاوه، این آبمیوه شیرین و خاکی به مبارزه با خستگی کمک می کند.

چای جینسینگ

این ریشه برای قرن ها جزء اصلی طب سنتی چینی بوده است. ممکن است به افزایش استقامت، افزایش تمرکز و بهبود حافظه کمک کند. محققان در حال بررسی این موضوع هستند که آیا می تواند در برابر افسردگی، پارکینسون و بیماری آلزایمر نیز محافظت کند یا خیر. جینسینگ آسیایی می تواند عوارض جانبی از جمله مشکلات خواب ایجاد کند. از آنجایی که می تواند قند خون را کاهش دهد، اگر دیابت دارید، قبل از استفاده با پزشک خود مشورت کنید.

نوشیدنی های تقویت کننده مغز

شکلات داغ

کاکائو سرشار از فلاوانول ها، مواد گیاهی است که به بهبود توجه، سرعت پردازش و حافظه کمک می کند. یک فنجان از این دمنوش غنی همچنین ممکن است در برابر زوال ذهنی، به ویژه در افرادی که در معرض خطر زوال عقل هستند، محافظت کند. به شکلات تلخ بچسبید که فلاوانول بیشتری نسبت به شکلات شیری یا سفید دارد. و زیاده روی نکنید. شکلات سرشار از چربی، کالری و قند است.

آب لیمو

کل بدن شما به آب نیاز دارد – از جمله مغز شما. وقتی کم آب می شوید، عملکرد ذهنی شما آسیب می بیند. آب ۷۵ درصد از حجم مغز شما را تشکیل می دهد و به عنوان یک ضربه گیر طبیعی عمل می کند. برای طعم و مزه و تغذیه، کمی لیمو را به لیوان آب خود اضافه کنید. لیمو دارای مواد مغذی گیاهی است که از سلول های شما در برابر آسیب محافظت می کند. به علاوه، برخی افراد متوجه می شوند که رایحه آن باعث بهبود خلق و خوی آنها می شود.

چای قارچ یال شیر

این قارچ های سفید بزرگ نام خود را از خزشان گرفته اند که شبیه یال شیر است. آنها جزء اصلی آشپزی و پزشکی آسیایی هستند و در ایالات متحده محبوبیت کمتری دارند. این یک فرصت از دست رفته است زیرا تحقیقات نشان می‌دهد که آنها از سلول‌های مغز محافظت می‌کنند و اختلال شناختی خفیف را بهبود می‌بخشند – کاهش توانایی‌های ذهنی که مقدم بر زوال عقل است. قارچ یال شیری افزودنی خوبی به چای است.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.