کد خبر : 3983
تاریخ انتشار : شنبه 30 دسامبر 2023 - 0:56

مهدی پیرتاجانی

مکمل های غذایی برای ورزش و عملکرد ورزشی چیست؟

مکمل های غذایی برای ورزش و عملکرد ورزشی چیست؟

مکمل های غذایی برای ورزش و عملکرد ورزشی چیست؟ مکمل های غذایی برای ورزش و عملکرد ورزشی چیست و چه کاری انجام می دهند؟ اگر به طور منظم ورزش می کنید، و به خصوص اگر یک ورزشکار هستید و در مسابقات ورزشی شرکت می کنید، می دانید که یک رژیم غذایی مناسب و مایعات فراوان

مکمل های غذایی برای ورزش و عملکرد ورزشی چیست؟

مکمل های غذایی برای ورزش و عملکرد ورزشی چیست و چه کاری انجام می دهند؟

اگر به طور منظم ورزش می کنید، و به خصوص اگر یک ورزشکار هستید و در مسابقات ورزشی شرکت می کنید، می دانید که یک رژیم غذایی مناسب و مایعات فراوان برای به حداکثر رساندن عملکرد بدنی شما مهم است. با این حال، ممکن است بپرسید که آیا مکمل‌های غذایی می‌توانند به شما کمک کنند که سخت‌تر تمرین کنید، عملکرد را بهبود ببخشید یا مزیت رقابتی کسب کنید.

پایگاه خبری تغذیه و ورزش اطلاعاتی را توصیف می کند که درباره اثربخشی و ایمنی بسیاری از مواد تشکیل دهنده مکمل های غذایی که برای بهبود ورزش و عملکرد ورزشی تبلیغ می شوند، شناخته شده است. گاهی اوقات به این محصولات کمک های ارگوژنیک می گویند. فروشندگان این مکمل ها ممکن است ادعا کنند که محصولات آنها قدرت یا استقامت را بهبود می بخشد، به شما کمک می کند تا سریعتر به یک هدف عملکردی دست یابید، یا تحمل شما را برای تمرین شدیدتر افزایش می دهد. آنها همچنین ممکن است ادعا کنند که مکمل های آنها می تواند به آماده سازی بدن شما برای ورزش، کاهش احتمال آسیب در حین تمرین یا کمک به بهبودی پس از ورزش کمک کند.

مکمل های عملکردی نمی توانند جایگزین یک رژیم غذایی سالم شوند، اما برخی از آنها بسته به نوع و شدت فعالیت شما ممکن است دارای ارزش باشند. به نظر می رسد سایر مکمل ها موثر نیستند و تعدادی از آنها ممکن است مضر باشند.

مکمل های غذایی برای ورزش و عملکرد ورزشی چیست؟

اگر به مصرف مکمل های عملکردی فکر می کنید، با یک متخصص تغذیه ورزشی صحبت کنید. اگر نوجوان هستید یا هر گونه بیماری دارید، صحبت با یک متخصص مهم است. همچنین مهم است که بدانید آیا داروهایی که مصرف می کنید ممکن است با مکمل های عملکردی که در نظر دارید تداخل داشته باشند یا خیر.

مکمل ها برای ورزش و عملکرد ورزشی چه موادی دارند؟

مکمل‌های عملکردی می‌توانند حاوی بسیاری از مواد مانند ویتامین‌ها و مواد معدنی، پروتئین، اسیدهای آمینه و گیاهان دارویی در مقادیر مختلف و در ترکیب‌های مختلف باشند. این محصولات به اشکال مختلف مانند کپسول، قرص، مایع و پودر به فروش می رسند.

این برگه اطلاعات، مواد تشکیل دهنده مکمل های عملکردی زیر را به ترتیب حروف الفبا توصیف می کند. شما یاد خواهید گرفت که آیا هر یک از مواد موثر و ایمن هستند یا خیر و در مورد استفاده از آن مشاوره تخصصی دریافت خواهید کرد. با این حال، به خاطر داشته باشید که بسیاری از مکمل‌های عملکردی موجود در بازار حاوی بیش از یک ماده هستند و ترکیبات می‌توانند در صورت ترکیب متفاوت عمل کنند. از آنجایی که بیشتر ترکیبات مواد مورد مطالعه قرار نگرفته اند، نمی دانیم که چقدر در بهبود عملکرد موثر یا ایمن هستند.

ممکن است تعجب کنید که بدانید سازندگان مکمل‌های عملکردی معمولاً مطالعاتی را روی افراد انجام نمی‌دهند تا دریابند که آیا محصولات آنها واقعاً درست کار می‌کنند و ایمن هستند یا خیر. هنگامی که مطالعاتی در مورد ترکیبات مکمل و ترکیبات ترکیبی انجام می شود (عمدتاً توسط محققان و دانشگاه ها)، آنها اغلب شامل تعداد کمی از افراد می شوند که مکمل را فقط برای چند روز، هفته یا ماه مصرف می کنند. بسیاری از تحقیقات در مردان جوان سالم انجام شده است، اما نه زنان، میانسالان و بزرگسالان مسن تر، یا نوجوانان. و اغلب، مطالعات استفاده از ترکیبات یا ترکیبات مکمل را در افرادی که در فعالیت های ورزشی مشابه شما درگیر هستند، بررسی نکرده اند. به عنوان مثال، اگر شما یک دونده مسافت هستید، نتایج یک مطالعه در وزنه برداران ممکن است برای شما صدق نکند.

مکمل های غذایی برای ورزش و عملکرد ورزشی چیست؟

مواد تشکیل دهنده مکمل ها برای ورزش و عملکرد ورزشی

آنتی اکسیدان ها (ویتامین C، ویتامین E و کوآنزیم Q10)

آرژنین

چغندر یا آب چغندر

بتا آلانین

بتا هیدروکسی بتا متیل بوتیرات (HMB)

بتائین

آمینو اسیدهای شاخه دار (BCAA)

کافئین

مالات سیترولین

کراتین

مخمل شاخ گوزن

دهیدرواپی آندروسترون (DHEA)

جینسینگ

گلوتامین

اهن

پروتئین (ویکازئینسویاشیر)

کوئرستین

ریبوز

سدیم بیکربنات

تریبولوس

سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) قانون مکمل های غذایی را برای ورزش و عملکرد ورزشی، متفاوت از داروهای تجویزی یا بدون نسخه تنظیم می کند. مانند سایر مکمل های غذایی، FDA مکمل های عملکردی را قبل از فروش آزمایش یا تایید نمی کند. تولیدکنندگان موظفند اطمینان حاصل کنند که مکمل های آنها ایمن هستند و ادعاهای روی برچسب محصول درست است و گمراه کننده نیست.

هنگامی که FDA یک مکمل غذایی ناامن پیدا می کند، می تواند مکمل را از بازار حذف کند یا از سازنده مکمل بخواهد که محصول را فراخوانی کند. FDA و کمیسیون تجارت فدرال همچنین می توانند علیه شرکت هایی که ادعاهای نادرست بهبود عملکرد در مورد مکمل های خود را ارائه می دهند، مکملهایی دارویی یا سایر مواد تقلبی که به مکمل اضافه میکنند یا ادعا می کنند که مکمل های آنها می تواند یک بیماری را تشخیص، درمان، درمان یا پیشگیری کند، اقدام کنند.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.