کد خبر : 1055
تاریخ انتشار : جمعه 29 نوامبر 2019 - 23:40

چغندر

چغندر
چغندر محتوی آنتی اکسیدان های نیرومند است. ورزشکاران از کاهش در هزینه اکسیژن تمرین، بهبود استقامت و تحمل تمرینات با شدت بالا سود خواهند بود.

چغندر یا ریشه چغندر، تیبل بیت، چغندر قرمز، آب چغندر

این گیاه از چه تشکیل شده است: محتوی آنتی اکسیدان های نیرومند، به نام آنتوسیانین ها است که به جهت پوست و گوشت ارغوانی مایل به قرمزش مشخص می شود، چغندر یک گیاه از خانواده همیشه بهار است که ریشه و برگ آنها می تواند بصورت خام، پخته، بخارپز یا به عنوان نوشیدنی آماده شود. چغندر به عنوان منبع طبیعی بالقوه ی نیترات های غذایی نیروزا تبلیغ شده است که هر ۱۰۰گرم (۴ اونس) آن ها محتوی نزدیک به ۳۰۰میلی گرم نیترات است.

چگونه عمل می کند: پس از مصرف نیترات های غذایی از چغندر آنها در بدن به نیتریک اکساید تبدیل می شوند. نیتریک اکساید، به عنوان یک گشاد کننده عروق به خدمت گرفته می شود و عروق خونی را برای اجازه ی بیشتر جهت حمل خون و اکسیژن به عضله باز می کند، بدین وسیله هزینه اکسیژن تمرین را کاهش می دهد و تمرینات هوازی برای ورزشکاران، کمتر خسته کننده می شوند.

حقایقی درباره ی مکمل: تاثیرات فیزیولوژیکی چغندر ۳۰ثانیه پس از مصرف، شروع به رسیدن به اوج فعالیت می کنند که بعد از ۹۰دقیقه به اوج رسیده، و نزدیک به ۶ساعت در حد بالای خود باقی می ماند. تمامی مزایای عملکردی و سلامتی ممکن است تا ۲هفته پس از مصرف ادامه داشته باشند.

مزایای عملکردی : ورزشکاران از کاهش در هزینه اکسیژن تمرین، بهبود استقامت و تحمل تمرینات با شدت بالا سود خواهند بود.

میزان معمول مصرف: میزان حمایت شده در تحقیقات برای مزایای عملکردی، مصرف ۵۰۰میلی لیتر(نزدیک به ۱۶ اونس) چغندر آب گرفته شده ۲:۳۰ ساعت قبل از یک دوره تمرینی کوتاه با شدت بالا است.

نحوه آب چغندر خانگی :

مواد مورد نیاز: جهت بدست آوردن میزان ۵۰۰میلی لیتری پیشنهاد شده در تحقیقات، ۸چغندر کوچک یا ۴چغندر بزرگ نیاز است.

گام اول: چغندرها را تمیز کنید. قسمت رویی سبز آن را جدا کنید. هرگونه آلودگی را از قسمت خارجی(روی پوست) چغندر به وسیله برش کشیدن و شستشو دادن تمییز کنید.پخش های سالم پوست را جهت افزایش ارزش غذایی رها کنید.

گام دوم: چغندرها را به دو قسمت یا چهار قسمت برش زده، و در یک آبمیوه گیر بیندازید. بدلیل اینکه چغندر یک سبزی سفت است، برای اطمینان از گرفته شدن آب آن، آنها را در آبمیوه گیری جابجا کنید( توسط یک قاشق یا چنگال).

چغندر

نکته: میوه ها و سبزیجات را جهت تنظیم عطر و طعم مورد نظرتان به آن اضافه کنید.

نگرانی های مرتبط با سلامتی: چند گزارش از دردهای شکمی، اسهال و بنفش رنگ شدن موقت و بی خطری ادرار(که به عنوان بیتچوریا در استفاده از چغندر شناخته شده است) وجود دارد. لازم به ذکر است. سازمان سلامت جهانی (WHO)، حداکثر روزانه ۲۲۲میلی گرم برای نیترات های رژیمی و نیترات را به دلیل ارتباط قبلی آن با سرطان دستگاه گوارش و بیماری های خونی در شیرخوارگان، منشر کرده است. این محدودیت، بیش از میزان عملکردی حمایت شده در تحقیقات آب چغندر است. با این حال، در تحقیقات انجام شده توسط متخصص تغذیه نورمن هارد از دانشگاه ایالتی میشیگان، تاثیرات زیان آور مرتبط با مصرف روزانه نیترات ها و نیتریت ها از فراورده های گوشتی و آب نه به شکل سبزیجاتی مانند، چغندر، رد شد( هرد و همکاران ۲۰۰۹)

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.