کد خبر : 3011
تاریخ انتشار : دوشنبه 19 جولای 2021 - 21:20

بتا آلانین

بتا آلانین

بتا آلانین بتا آلانین یک اسید آمینه است که به طور طبیعی در بدن سنتز می شود، بنابراین عنصری ضروری در رژیم غذایی نیست. این اسید آمینه، همانند اعمالی که بسیاری از اسیدهای آمینه در بیوسنتز پروتئین ها و آنزیم های اصلی دارند، نقش ندارد. اما به سنتز کارنوزین کمک می‌کند که یک  دی پپتید

بتا آلانین

بتا آلانین یک اسید آمینه است که به طور طبیعی در بدن سنتز می شود، بنابراین عنصری ضروری در رژیم غذایی نیست. این اسید آمینه، همانند اعمالی که بسیاری از اسیدهای آمینه در بیوسنتز پروتئین ها و آنزیم های اصلی دارند، نقش ندارد. اما به سنتز کارنوزین کمک می‌کند که یک  دی پپتید یافت شده در تارهای عضلانی نوع یک (کند انقباض) و نوع دو (تند انقباض) است. بسیاری از دانشمندان عقیده دارند این نقش به عنوان عامل مرتبط اصلی با خصوصیات نیروزایی بتا آلانین است. مطالعات نشان داده است، سطوح درون عضلانی کارنوزین در ارتباط با کاهش خستگی عضله و توسط ظرفیت کاری کلی آن افزایش می یابد.

تحقیقات گسترده اثرات بتا آلانین را بر سطوح درون عضلانی کارنوزین (بی -آلانین- ال- هیستیدین )که یک دی پپتید ضروری برای حفظ ph مطلوب در عضله است را ارزیابی کرده اند. در طول فعالیت، به ویژه در طول تلاش با شدت بالا، تجزیه ATP برای تولید انرژی، افزایش در یون هیدروژن و متعاقب آن، کاهش ph عضله را موجب می شود. این فرایند از نظر علمی، به عنوان اسیدوز شناخته می شود، که به طور معمول در ورزشکاران، به عنوان یک احساس سوزش که منجر به خستگی عضلانی شدید، کاهش برون ده توان و در نهایت، عدم کارایی عضلانی می‌شود بیان شده است. کارنوزین به عنوان یک بافر موثر مصرف می‌شود، که به طور طبیعی یونهای هیدروژن را دفع می‌کند و به عضله، اجازه ی ادامه ی انقباض و توانایی حفظ کلی قدرت و استقامت در سطوح اوج را می دهد.

مزایای ادعا شده مکمل سازی بتاآلانین شامل افزایش در قدرت انفجاری عضله و توان و همچنین افزایش در استقامت بی هوازی و ظرفیت هوازی است که در نتیجه به ورزشکار اجازه می دهد تمرینات سخت تر را در مدت طولانی تر انجام دهد.

میزان مصرف: جهت دستیابی به افزایش سطوح کارنوزین عضله تحقیقات ۳.۲ گرم تا ۶.۴ گرم بتاالانین در روز را برای حدود ۱۲ هفته پیشنهاد کردند. مزایای عملکردی در چیزی حدود کمتر از دو هفته شروع می شوند و نتایج چشمگیرتر، بعد از ۴ هفته انجام مصرف مکمل رخ می‌دهند. مصرف بتا آلانین همراه با کربوهیدرات ممکن است، پاسخ عملکردی سریع‌تر را تسهیل کرده که احتمالاً به علت افزایش انسولین (یک هورمون مسئول در انتقال اسید آمینه از جمله بتاآلانین به درون سلول) است. همچنین این استدلال وجود دارد که زمان مصرف بتا آلانین بلافاصله قبل و بعد از تمرین، ممکن است افزایش جذب، بتا آلانین را در عضلات تسهیل کند که احتمالآ دلیل آن افزایش جریان خون در طول فعالیت است. به علاوه مکمل سازی بتاآلانین را می توان از منابع غذایی همچون، مرغ، گوشت گاو و ماهی بدست آورد.

عوارض: مصرف مکمل با میزان های حمایت شده توسط پژوهش ها، بتاآلانین برای حدود ۱۲ هفته به نظر بی خطر هستند، اما گزارشاتی از سوزش پوست، گرگرفتگی و سوزن سوزن شدن پوست با میزان بالای ۱۰ میلی گرم برای هر کیلوگرم وزن بدن وجود داشته است. به علاوه این نگرانی وجود دارد که میزان بالا، به ویژه مصرف ۴هفته یا بیشتر، می تواند با جذب تورین تداخل پیدا کند و به طور منفی بر عملکرد قلبی تاثیر بگذارد.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.