کد خبر : 1703
تاریخ انتشار : دوشنبه 16 مارس 2020 - 21:40

کوئرستین

کوئرستین
به خاطر داشتن توانایی در رفع میزان بسیار زیادی از رادیکال‌های آزاد مضر که در طول تمرینات سنگین تجمع می یابند، در ترویج مبارزه علیه شروع خستگی عضلانی ورزشکاران توجه زیادی را به خود جلب کرده است.

 

کوئرستین با نام های ملتین، سوفرین شناخته می شود.

این مکمل از چه تشکیل شده است: کوئرستین، یک آنتی اکسیدان است که به طور طبیعی در پالپ (گوشته ی) بسیاری از مرکبات  و در پوست سیب، گندم سیاه، پیاز قرمز، انگور قرمز و چای یافت می شود . تخمین زده می شود که میانگین رژیم غذایی بزرگسالان، حدود ۵۰ میلی‌گرم کوئرستین را در هر روز فراهم می‌کند؛ ورزشکاران به ویژه آنهایی که از میزان مناسبی میوه ها و سبزیجات برخوردار می شوند، به جای مصرف مقدار کالری بالا تری جهت تامین نیازهای تمرینی و مسابقه ای کوئرستین در آنها به طور قابل توجهی تجمع خواهد یافت.

چگونه عمل میکند: اخیراً کوئرستین، به خاطر داشتن توانایی در رفع میزان بسیار زیادی از رادیکال‌های آزاد مضر که در طول تمرینات سنگین تجمع می یابند، در ترویج مبارزه علیه شروع خستگی عضلانی ورزشکاران توجه زیادی را به خود جلب کرده است.

مزایای عملکردی: در ورزشکاران استقامتی مزایایی از جمله، افزایش در برون ده توان و کاهش در زمان ورزش های استقامتی را به واسطه تاخیر در شروع خستگی عضلانی فراهم می کند.

میزان معمول مصرف: کوئرستین به صورت قرص، پودر، ژله نرم یا کپسول در انواع قابل  قبول، اغلب ترکیب شده و با دیگر مواد مغذی از جمله ویتامین C، جهت تشکیل یک معجون آنتی‌اکسیدانی در دسترس است. در راستای پروتکل های تحقیقاتی میزان مصرف مکمل روزانه بزرگسالان برای کوئرستین مصرف ۲۰۰ الی ۴۰۰ میلی‌گرم ۳ بار در روز و ترجیحاً ۲۰ دقیقه قبل از وعده های غذایی توصیه می‌شود تا به امروز هیچ RDA ،برای کورستین وجود ندارد.

نگرانی‌های مرتبط با سلامتی: به دلیل اینکه کوئرستین به طور طبیعی در چندین ماده غذایی معمول یافت می شود، تصور می شود دریافت رژیم غذایی معمول به طور کلی بی‌خطر و به خوبی قابل تحمل باشد. افراد حساس ممکن است سردرد یا سوزن سوزن شدن( گزگز) را تجربه کنند. با اینکه نادر است دیگر عوارض جانبی از جمله اختلالات گوارشی، هماتونم و مسمومیت کلیوی گزارش شده است. همانگونه که شواهد در دسترس مبنی بر بی خطری کوئرستین در حال حاضر ناکافی هستند، کودکان و زنان باردار یا شیرده باید پیش از استفاده از مکمل های کوئرستین با یک متخصص مشورت کنند.

مزایای بیشتر عملکرد: شواهد علمی وجود دارد که بهبود در برون ده انرژی و همچنین موارد قابل توجه به ضد التهابی و افزایش دهنده سیستم ایمنی را نشان می‌دهد که به برگشت به حالت اولیه کمک کرده، و برای ورزشکاران دارای آلرژی و آسم نیز امیدبخش است(چیرومبلو۲۰۱۰).

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.