کد خبر : 3973
تاریخ انتشار : دوشنبه 25 دسامبر 2023 - 0:58

چغندر یا آب چغندر

چغندر یا آب چغندر

چغندر یا آب چغندر چغندر و آب چغندر از بهترین منابع غذایی نیترات هستند. آب چغندر ممکن است عملکرد ورزشی را بهبود بخشد زیرا بدن مقداری از این نیترات را به اکسید نیتریک تبدیل می کند که باعث انبساط عروق خونی می شود. این انبساط رگ خونی باعث افزایش جریان خون و رساندن اکسیژن و

چغندر یا آب چغندر
چغندر و آب چغندر از بهترین منابع غذایی نیترات هستند. آب چغندر ممکن است عملکرد ورزشی را بهبود بخشد زیرا بدن مقداری از این نیترات را به اکسید نیتریک تبدیل می کند که باعث انبساط عروق خونی می شود. این انبساط رگ خونی باعث افزایش جریان خون و رساندن اکسیژن و مواد مغذی به عضلات در حال تمرین می شود. رگ های خونی منبسط شده همچنین دفع مواد زائد را که باعث خستگی عضلانی می شوند سرعت می بخشد.

چغندر یا آب چغندر

 

مزایا عملکرد چغندر یا آب چغندر
بسیاری، اما نه همه، مطالعات نشان داده‌اند که آب چغندر می‌تواند عملکرد و استقامت را در فعالیت‌های هوازی مانند دویدن، شنا، دوچرخه‌سواری، و قایقرانی را بهبود بخشد، اما اینکه آیا به تمرینات تقویت عضلات و بدنسازی کمک می‌کند، مشخص نیست. آب چغندر نسبت به ورزشکارانی که بسیار آموزش دیده اند، احتمالاً عملکرد ورزشکاران تفریحی را بهبود می بخشد. روش معمول در مطالعات این است که شرکت کنندگان ۲ فنجان آب چغندر را حدود ۲٫۵ تا ۳ ساعت قبل از ورزش بنوشند. نوشیدن مقادیر متوسط آب چغندر بی خطر است، اما می تواند ادرار شما را صورتی یا قرمز کند.
اگر در ورزش آماتوری فعال می باشید، آب چغندر ممکن است عملکرد ورزش هوازی را بهبود بخشد. اما مشخص نیست که آیا مکمل های غذایی حاوی پودر چغندر اثراتی مشابه آب چغندر دارند یا خیر.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 3 در انتظار بررسی : 3 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.