کد خبر : 600
تاریخ انتشار : یکشنبه 22 سپتامبر 2019 - 22:40

مکمل بی کربنات سدیم

مکمل بی کربنات سدیم
بی کربنات سدیم برای حفظ تقاضای شدید انرژی جهت حمایت از انقباض عضله درطول تمرینات شدید مداوم و همچنین نیروی ناگهانی انفجاری معمول در ورزشکاران مورد توجه و استفاده قرار میگیرد .

مکمل بی کربنات سدیم برای بیش از ۷۰ سال توسط ورزشکاران استفاده می شده ، اگر چه بی کربنات سدیم به میزان محدودی در بدن ذخیره شده، یکی از عوامل بافری طبیعی بسیار مهم بدن است.
مکمل بی کربنات سدیم برای حفظ تقاضای شدید انرژی جهت حمایت از انقباض عضله در طول تمرینات شدید مداوم و همچنین نیروی ناگهانی انفجاری معمول در ورزش های تیمی، بدن انسان، در صورت عدم حضور اکسیژن ، تجزیه گلوکز (کربوهیدرات) را برای تشکیلATP بصورت یک فرایند شناخته شده به نام گلیکولیز بی هوازی انجام می دهد. ظرفیت تولید انرژی این فرایند محدود است، با این حال توسط تشکیل اسید لاکتیک و یون های هیدروژن ، دو محصول جانبی متابولیکی که به صورت فرایند اسیدیته عضله را افزایش می دهند(به عنوان مثال ، سوزش در عضله)، که انقباض عضله را تخریب می کنند، منجر به خستگی و کاهش عملکرد می شود.
مکمل بی کربنات سدیم، سیستم بافری طبیعی بدن را به وسیله تسهیل در تسریع آزاد سازی یون های خستگی زای هیدروژن از عضلات تمرین کرده را افزایش می دهد؛ درنتیجه، اسیدیته را کاهش و همچنین به بازیافت اسیدلاکتیک جهت تولید انرژی کمک می کنند.
شواهد علمی نشان می دهد، سیستم بافری طبیعی که در کنترل اسیدیته سلول های عضله درگیر است، در زنان نسبت به مردان حدود۲۰ % پایین تر است، که این امر به طور بالقوه مصرف مکمل آن را برای ورزشکاران زن مفیدتر می سازد.
مکمل بی کربنات سدیم و مزایای عملکردی : ورزشکاران رقابت کننده در فعالیت متداوم تکراری انفجاری با شدت بالا که ۱ تا ۷ دقیقه به طول می انجامند، ممکن است تاخیر در شروع خستگی عضلانی را تجربه کنند.
بی کربنات سدیم در نتیجه؛ مزیتی برای استقامت بی هوازی و عملکرد کلی حاصل کنند.
مکمل بی کربنات سدیم می تواند به صورت دوز حاد مصرف برای یک روز ۳/۰ الی ۵/۰ گرم برای هر کیلوگرم وزن بدن دریافت شود که به طور نسبی به ۵ وعده تقسیم شود و در شیوه ای دیگر از ۳ ساعت قبل از مسابقه شروع مصرف و سپس بارگیری تا ۱ ساعت قبل از مسابقه کامل می شود. همچنین می توان به صورت روش دوز تدریجی (در چند روز ) با ۵/۰ برای هر کیلوگرم وزن بدن تقسیم بر ۴ دوز برابر دریافت کرد و هر ۳ تا ۴ ساعت در طول روز برای مدت ۵ تا ۶ روز قبل از مسابقه مصرف شود؛ در حالی که هر دو پروتکل موثر هستند، روش بارگیری تدریجی ممکن است به تقویت مضاعف ذخایر بی کربنات بدن و همچنین حذف برخی از عوارض جانبی منفی معمول کمک کند که این عوارض ممکن است با پروتکل دوز حاد تجربه شوند.
مکمل بی کربنات سدیم و عوارض : با بارگیری بی کربنات سدیم، احتباس آب و تجربه تهوع، استفراغ، اسهال و نفخ، برای ورزشکاران غیر عادی نیست.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۲
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.