کد خبر : 1510
تاریخ انتشار : چهارشنبه 12 فوریه 2020 - 1:46

تریبولوس

تریبولوس
تریبولوس برای قدرت و توان از طریق افزایش سطوح هورمون های آنابولیکی بوسیله کمک به توسعه توده خالص بدن، قدرت و توان مفید است.

 

تریبولوس Tribulus

بادام زمینی یک گیاه بومی برای آب و هوای معتدل و گرمسیری در آفریقا، استرالیا، اروپای جنوبی، آسیا است. این ادعا وجود داشته که به عنوان یک مکمل گیاهی، افزایش عملکرد را برای بسیاری از بهترین وزنه برداران بلغاری ایجاد کرده است.

عقیده بر این است که مصرف مکمل تریبولوس، موجب افزایش سطح تستوسترون در ورزشکاران می شود. خواص آنابولیکی تستوسترون، به عنوان افزایش دهنده توده عضله فرض می شود و قدرت و توان را بهبود می دهد. ادعاهایی وجود دارد که تریبولوس سطوح در گردش هورمونی لوتئینی LH و تستوسترون را افزایش می دهد و دیگر این که تریبولوس، یک تقویت کننده تستوسترون طبیعی است، تریبولوس، محتوی ساپونین های استروئیدی است که ظاهرآ گیرنده های مرکزی تستوسترون را انسداد کرده، در نتیجه سطوح LH و تستوسترون را افزایش می دهد.

سازمان جهانی مبارزه با دوپینگ WADA تریبولوس را به عنوان ماده ممنوع در نظر نمی گیرد. بیشتر تست دارویی مواد ممنوعه، میزان تستوسترون / اپی تستوسترون (T/E) را به عنوان وسیله تشخیص استفاده از مکمل ممنوعه استفاده می کنند. در حال که تریبولوس بر میزان T/E تاثیر نمی گذارد، مکمل های حاوی ناخالصی و ترکیباتی که روی برچسب محصول زده نمی شوند، ممکن است بر میزان تاثیر گذاشته  و موجب مثبت شدن تست شوند. ورزشکاران اگر یک مکمل تریبولوس را جهت مصرف در تظر می گیرند، باید به شدت احتیاط کنند.

در صورتی که ادعاها درست باشد تریبولوس برای قدرت و توان از طریق افزایش سطوح هورمون های آنابولیکی بوسیله کمک به توسعه توده خالص بدن، قدرت و توان مفید است.

میزان مصرف: سه مطالعه تحقیقاتی ذکر شده قبلی دامنه ای از ۷۵۰ تا ۴۵۰ میلی گرم یا ۳٫۲۱ میلی گرم برای هر کیلو گرم وزن بدن ( معادل ۲۴۰ میلی گرم برای یک ورزشکار ۷۵ کیلو گرمی ) را استفاده کرده اند. بیشتر برچسب های مکملی، ۸۰۰ الی ۷۵۰ میلی گرم تریبولوس را برای مصرف ۳ بار در روز به صورت صبح، بعد از ظهر، و قبل از خواب توصیه می کنند.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 2 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.