کد خبر : 3476
تاریخ انتشار : یکشنبه 9 آوریل 2023 - 2:30

مزیت های آووکادو در رژیم غذایی

مزیت های آووکادو در رژیم غذایی

مزیت های آووکادو در رژیم غذایی آووکادو به دلایل زیادی محبوب است. این میوه نه تنها خوشمزه هستند، بلکه مملو از ویتامین ها، مواد معدنی و سایر مواد مغذی است که می توانند به حفظ سلامتی شما کمک کنند. به شما در کاهش وزن کمک کند آووکادو سرشار از چربی است، اما عمدتاً چربی تک

مزیت های آووکادو در رژیم غذایی

آووکادو به دلایل زیادی محبوب است. این میوه نه تنها خوشمزه هستند، بلکه مملو از ویتامین ها، مواد معدنی و سایر مواد مغذی است که می توانند به حفظ سلامتی شما کمک کنند.

به شما در کاهش وزن کمک کند

آووکادو سرشار از چربی است، اما عمدتاً چربی تک غیراشباع سالم است. تحقیقات نشان داده است که این نوع چربی در رژیم غذایی می تواند به کاهش دور کمر شما کمک کند. به جای سالاد مرغ با مایونز، نخود را با آووکادوی له شده امتحان کنید.

 

مزیت های آووکادو در رژیم غذایی

خلق و خوی خود را تقویت کنید

در یک فنجان برش های آووکادو، حدود ۱۱۸ میکروگرم فولات دریافت خواهید کرد که تقریبا یک سوم نیاز روزانه اکثر بزرگسالان است. افرادی که به اندازه کافی ویتامین B دریافت نمی کنند، بیشتر مستعد افسردگی هستند – و کمتر به داروهای ضد افسردگی واکنش نشان می دهند. فولات همچنین در پیشگیری از نقایص مادرزادی نقش دارد، بنابراین مادران باردار تشویق می شوند تا بیشتر آووکادو مصرف کنند.

این جواهر سبز با انواع دیگر ویتامین‌های B، از جمله تیامین (B1)، ریبوفلاوین (B2) و نیاسین (B3) نیز پر شده‌اند. اینها به بدن شما کمک می کنند تا غذایی که می خورید را به انرژی تبدیل کند. آووکادو به ویژه سرشار از نیاسین است که می تواند با التهاب در بدن مبارزه کند.

برای قلب شما خوب است

در مورد رگ های خونی، انجمن قلب آمریکا توصیه می کند که اکثر چربی هایی که می خورید غیراشباع باشد، مانند آووکادو، به جای چربی های اشباع شده در غذاهایی مانند گوشت قرمز و لبنیات کامل. تحقیقات اولیه اکنون نشان می دهد که آووکادو به طور خاص می تواند به کاهش کلسترول “بد”، تری گلیسیرید و فشار خون نیز کمک کند.

مغز خود را نجات دهید

آووکادو دوز خوبی از ویتامین E به شما می دهد که ممکن است به محافظت در برابر بیماری آلزایمر و کاهش حافظه و مهارت های تفکر شما کمک کند. این ممکن است با خواص آنتی اکسیدانی ویتامین E مرتبط باشد، همچنین مبارزه با آسیب های سلولی ناشی از مواردی مانند آلودگی و تابش خورشید کمک می کند.

تقویت استخوان ها

به طور متوسط، نصف آووکادو  ۱۵ درصد از نیاز روزانه به ویتامین K را به یک بزرگسال می دهد. این ماده مغذی ممکن است به بهبود تراکم استخوان و جلوگیری از شکستگی کمک کند. تکه های آووکادو را در سالاد اسفناج با ماهی سالمون، ماهی تن یا تخم مرغ بریزید تا ویتامین K بیشتری همراه با ویتامین D، (ماده مغذی دیگری که برای سلامت استخوان ها ضروری است) دریافت کنید.

قند خون سالم

از آنجایی که آووکادو دارای کربوهیدرات و قند کم و چربی و فیبر سالم بالایی است، برای افراد دیابتی مناسب است. طبق یک مطالعه در هاروارد، خوردن یک رژیم غذایی گیاهی (شامل آووکادو) می تواند احتمال ابتلا به دیابت نوع ۲ را تا حدود ۲۰ درصد کاهش دهد.

 

مزیت های آووکادو در رژیم غذایی

مراقبت از پوست

چه آن را بخورید و چه آن را به صورت ماسک درست کنید، آووکادو برای پوست شما عالی است. آنتی اکسیدان های موجود در آن، مانند ویتامین C، می توانند با صاف کردن چین و چروک ها، به جوان ماندن پوست شما کمک کنند. و همان مواد مغذی که از چشمان شما محافظت می کند، از پوست شما در برابر آسیب اشعه ماوراء بنفش نیز محافظت می کند. خمیر آووکادو ممکن است به بهبود زخم کمک کند، بنابراین می توانید آن را روی آفتاب سوختگی بمالید.

با سرطان مبارزه کنید

طبق مطالعه ای که بر روی بیش از ۴۰۰۰ زن انجام شد، آووکادو دارای اسید اولئیک است، یک اسید چرب تک غیراشباع (همچنین در روغن زیتون و آجیل یافت می شود) که می تواند احتمال ابتلا به سرطان سینه را کاهش دهد. طبق یک مطالعه آزمایشگاهی، ترکیبی در آووکادو به نام آووکاتین B می تواند سلول های سرطان خون را از بین ببرد. دانشمندان حتی در حال بررسی این هستند که آیا پوسته های کاغذی که حفره های آووکادو را احاطه کرده اند، مفید هستند یا خیر.

برخی از ویتامین‌های A، D، E، K و آنتی‌اکسیدان لیکوپن – محلول در چربی هستند، به این معنی که وقتی آنها را همراه با مقداری چربی مصرف کنید، بدن شما مقدار بیشتری از آنها را جذب می‌کند.

پروستات را بهبود می بخشد

بتا سیتوسترول، نوعی استرول گیاهی، ممکن است به کاهش علائم بزرگی پروستات کمک کند. (این بخشی از خانواده مواد مغذی گیاهی است که به جلوگیری از جذب کلسترول بد LDL در بدن شما کمک می کند.) آووکادو بیش از چهار برابر پرتقال بتا سیتوسترول دارد.

مزیت های آووکادو در رژیم غذایی

 

مزیت های آووکادو در رژیم غذایی۲

بدن شما برای کارکرد طبیعی به پتاسیم نیاز دارد. به عنوان مثال، پتاسیم به ثابت نگه داشتن ضربان قلب شما کمک می کند. پتاسیم موجود در آووکادو بیشتر از موز است.

طعم آووکادو، با گوجه فرنگی بسیار خوشمزه است، همچنین آن را با گریپ فروت صورتی، هندوانه یا طالبی نیز امتحان کنید.

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.