کد خبر : 4178
تاریخ انتشار : شنبه 27 آوریل 2024 - 11:11

قارچ چاگا

قارچ چاگا

قارچ چاگا بررسی اجمالی چاگا قارچی است که روی تنه درختان به ویژه درختان توس رشد می کند. این گیاه یک رشد چوبی به نام کونک تولید می کند که مواد مغذی را از چوب جذب می کند. قارچ چاگا ممکن است سیستم ایمنی را تحریک کند. حاوی برخی مواد شیمیایی است که اثرات آنتی

قارچ چاگا

بررسی اجمالی

چاگا قارچی است که روی تنه درختان به ویژه درختان توس رشد می کند. این گیاه یک رشد چوبی به نام کونک تولید می کند که مواد مغذی را از چوب جذب می کند.

قارچ چاگا ممکن است سیستم ایمنی را تحریک کند. حاوی برخی مواد شیمیایی است که اثرات آنتی اکسیدانی دارند و ممکن است سطح قند و کلسترول خون را کاهش دهند.

از چاگا برای بیماری هایی مانند بیماری قلبی، دیابت، سرطان و موارد دیگر استفاده می کنند، اما هیچ شواهد علمی خوبی برای حمایت از این موارد وجود ندارد. همچنین شواهد خوبی برای حمایت از استفاده از چاگا برای COVID-19 وجود ندارد.

اثرات جانبی و اقدامات احتیاطی و هشدارهای ویژه

هنگام مصرف خوراکی اطلاعات قابل اعتماد کافی برای اطلاع از بی خطر بودن چاگا یا عوارض جانبی آن وجود ندارد. این ماده حاوی ماده شیمیایی به نام اگزالات است که در صورت مصرف طولانی مدت در دوزهای بالا می تواند به کلیه ها آسیب برساند.

بارداری و شیردهی اطلاعات قابل اعتماد کافی برای اطلاع از بی خطر بودن استفاده از چاگا در دوران بارداری یا شیردهی وجود ندارد. در قسمت ایمن بمانید و از استفاده آن خودداری کنید.

بیماری های خودایمنی مانند مولتیپل اسکلروزیس (MS)، لوپوس (لوپوس اریتماتوز سیستمیک (SLE)، آرتریت روماتوئید (RA) یا سایر شرایط چاگا ممکن است باعث فعال تر شدن سیستم ایمنی شود. این می تواند علائم بیماری را افزایش دهد. بیمارهای خود ایمنی اگر یکی از این شرایط را دارند، بهتر است از مصرف چاگا خودداری کنید.

اختلالات خونریزی، قارچ چاگا ممکن است خطر خونریزی را افزایش دهد. اگر اختلال خونریزی دارید از چاگا استفاده نکنید.

جراحی، چاگا ممکن است بر کنترل قند خون تأثیر بگذارد یا خطر خونریزی در حین و بعد از جراحی را افزایش دهد. حداقل ۲ هفته قبل از جراحی برنامه ریزی شده استفاده از قارچ چاگا را متوقف کنید.

در این ترکیب محتاط باشید

داروهای دیابت (داروهای ضد دیابت) با چاگا تداخل دارند.

چاگا ممکن است سطح قند خون را کاهش دهد. مصرف چاگا همراه با داروهای دیابت ممکن است باعث کاهش بیش از حد قند خون شود. قند خون خود را به دقت کنترل کنید.

داروهایی که سیستم ایمنی را کاهش می دهند (سرکوب کننده های ایمنی) با چاگا تداخل دارند.

قارچ چاگا می تواند فعالیت سیستم ایمنی را افزایش دهد. برخی از داروها، مانند داروهایی که پس از پیوند استفاده می شوند، فعالیت سیستم ایمنی را کاهش می دهند. مصرف چاگا همراه با این داروها ممکن است اثرات این داروها را کاهش دهد.

داروهایی که لخته شدن خون را کند می کنند (داروهای ضد انعقاد  ضد پلاکت) با چاگا تداخل دارند.

چاگا ممکن است لخته شدن خون را کند کند. مصرف چاگا همراه با داروهایی که لخته شدن خون را نیز کند می کنند ممکن است خطر کبودی و خونریزی را افزایش دهد.

دوز

اطلاعات قابل اعتماد کافی برای دانستن دوز مناسب چاگا وجود ندارد. به خاطر داشته باشید که محصولات طبیعی همیشه لزوماً بی خطر نیستند و دوز آن می تواند مهم باشد. حتماً دستورالعمل‌های مربوطه روی برچسب‌های محصول را دنبال کنید و قبل از استفاده با یک متخصص مراقبت‌های بهداشتی مشورت کنید.

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.