کد خبر : 2230
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 6 آگوست 2020 - 21:58

کارنیتین یک عامل لاغری

کارنیتین یک عامل لاغری

کارنیتین یک عامل لاغری این عقیده که کارنیتین عامل لاغری است ریشه در این فرضیه دارد که خوردن خوراکی منظم آن غلظت کارنیتین عضله را گسترش می دهد. فرضیه دیگر آن است که اگر غلظت کارنیتین موجود در عضله افزایش یابد، اکسیداسیون چربی نیز افزایش می یابد و در نتیجه به کاهش تدریجی ذخایر چربی

کارنیتین یک عامل لاغری

این عقیده که کارنیتین عامل لاغری است ریشه در این فرضیه دارد که خوردن خوراکی منظم آن غلظت کارنیتین عضله را گسترش می دهد. فرضیه دیگر آن است که اگر غلظت کارنیتین موجود در عضله افزایش یابد، اکسیداسیون چربی نیز افزایش می یابد و در نتیجه به کاهش تدریجی ذخایر چربی منجر می شود.

چندین مطالعه که به دقت برنامه ریزی و اجرا شده اند به روشنی نشان می دهند که مصرف کارنیتین خوراکی (بیشتر از ۶ گرم در روز برای ۱۴ روز)، غلظت کارنیتین عضله را تغییر نمی دهد.

کارنیتین یک عامل لاغری

همچنین محاسبات مبتنی بر سینتیک آنزیمی نشان می دهد که عضلات انسان در شرایط استراحتی، بیشتر از حد لازم کارنیتین آزاد دارند که به آنزیم کارنیتین پالمیتوئیل ترانسفرازI   (CPTI)اجازه می دهد تا در حد بیشینه فعالیت کند. بنابراین، ادعاهایی که مطرح می کنند کارنیتین، کاهش وزن را تقویت می کند، نه تنها در هیچ مطالعه ای به اثبات نرسیده است، بلکه از نظر نظری غیر ممکن است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.