کد خبر : 4018
تاریخ انتشار : جمعه 19 ژانویه 2024 - 20:33

مهدی پیرتاجانی

فواید چغندر برای سلامتی

فواید چغندر برای سلامتی
آب و پودر چغندر علاوه بر ویتامین ها و مواد معدنی حاوی نیترات نیز هستند. نیترات ها یک ماده طبیعی هستند که در چغندر و بسیاری از سبزیجات دیگر یافت می شود. نیترات رژیم غذایی به بهبود عملکرد عروق یا جریان خون سالم کمک می کند.

فواید چغندر برای سلامتی

فواید آب چغندر و پودر چغندر برای سلامتی

رنگ آب چغندر از سرخابی روشن تا زرشکی تیره متغیر است. این نوشیدنی رنگارنگ از چغندر تهیه می شود که نام علمی آن Beta vulgaris است.

پودر چغندر، محصولی به رنگ صورتی یا قرمز روشن است که از چغندر خشک و آسیاب شده تهیه می شود. پودر چغندر اغلب به عنوان یک غذای فوق العاده تبلیغ می شود و توسط خرده فروشان مواد غذایی طبیعی به فروش می رسد.

پودر چغندر را می توان با آب مخلوط کرد. همچنین می توان آن را به اسموتی ها، سس ها یا محصولات پخته شده اضافه کرد. محبوبیت پودر چغندر به عنوان یک مکمل طبیعی تقویت کننده سلامتی در حال افزایش است.

مردم به دلایل تغذیه ای به سمت آب و پودر چغندر کشیده می شوند و بسیاری از مردم نیز از طعم آن لذت می برند. چغندر به طور کلی طعم خاکی و تلخی دارد. بسیاری از مردم از طعم آب چغندر به تنهایی لذت می برند در حالی که برخی ترجیح می دهند آب چغندر یا پودر چغندر را با طعم های شیرین یا تازه مخلوط کنند.

فواید سلامتی

آب و پودر چغندر علاوه بر ویتامین ها و مواد معدنی حاوی نیترات نیز هستند. نیترات ها یک ماده طبیعی هستند که در چغندر و بسیاری از سبزیجات دیگر یافت می شود. نیترات رژیم غذایی به بهبود عملکرد عروق یا جریان خون سالم کمک می کند.

فواید چغندر برای سلامتی

برخی از مزایای سلامتی آب چغندر و پودر چغندر عبارتند از:

عملکرد ورزشی

نوشیدن آب چغندر ممکن است عملکرد ورزشی و استقامت ورزشی را بهبود بخشد. در یک مطالعه اخیر، نوشیدن روزانه آب چغندر عملکرد ۱۲ دوچرخه سوار آموزش دیده را بهبود بخشید. مطالعه دیگری نشان داد که دوندگان مسافت نخبه از نوشیدن منظم آب چغندر سود می برند. آب چغندر این اثر را دارد زیرا حاوی نیترات است که باعث افزایش میزان اکسیژنی می شود که فرد می تواند در حین انجام ورزش های سنگین از آن استفاده کند.

فشار خون

نوشیدن آب چغندر ممکن است به کاهش فشار خون در افراد مبتلا به فشار خون بالا یا فشار خون بالا کمک کند. نیترات های موجود در آب چغندر به کاهش فشار خون و بهبود جریان خون کمک می کند. کاهش فشار خون می تواند از شما در برابر حملات قلبی و سکته محافظت کند.

قند خون

مطالعات نشان داده است که نوشیدن آب چغندر ممکن است به افراد کمک کند تا سطح قند خون را بعد از خوردن غذا پایین نگه دارند. آب چغندر ممکن است به افراد چاق کمک کند تا نسبت به انسولین حساس تر شوند و سطح قند خون خود را کاهش دهند. اگرچه تحقیقات بیشتری مورد نیاز است، اما این نتایج می تواند برای افراد مبتلا به دیابت یا سایر مسائل مربوط به قند خون امیدوارکننده باشد.

تغذیه

آب چغندر منبع کلسیم، آهن و پتاسیم است. هر سه ماده معدنی برای حفظ سلامت و تناسب اندام مهم هستند. پودر چغندر همچنین حاوی مواد معدنی ضروری آهن، پتاسیم و منیزیم است.

فواید چغندر برای سلامتی

مواد مغذی در هر وعده

هشت اونس آب چغندر حاوی:

  • کالری: ۶۲
  • پروتئین: ۳ گرم
  • چربی: ۰ گرم
  • کربوهیدرات: ۲۴ گرم
  • فیبر: ۰ گرم
  • شکر: ۲۲ گرم

دو قاشق چای خوری پودر چغندر حاوی:

  • کالری: ۲۰
  • پروتئین: کمتر از ۱ گرم
  • چربی: ۰ گرم
  • کربوهیدرات: ۴ گرم
  • فیبر: ۱ گرم
  • شکر: ۲ گرم

فواید چغندر برای سلامتی

طرز تهیه آب چغندر و پودر چغندر

برای تهیه آب چغندر، می‌توانید خودتان چغندر را آب کنید یا از بسیاری از فروشگاه‌های مواد غذایی و بهداشتی، آب چغندر بخرید.

اگر می خواهید خودتان چغندر را آب بگیرید، چغندرها را بشویید، به تکه های کوچک برش دهید، سپس آن ها را در آبمیوه گیری بریزید. چغندر قبل از آب گیری نیازی به پختن ندارد. مردم اغلب برای بهبود طعم، زنجبیل یا لیمو را با چغندر می‌نوشند.

یافتن پودر چغندر ممکن است کمی سخت تر از آب چغندر باشد. اکثر فروشگاه های مواد غذایی (اورگانیک) پودر چغندر را میفروشند یا ممکن است بتوانید آن را به صورت آنلاین از خرده فروشان مکمل های طبیعی سفارش دهید.

پودر چغندر و آب چغندر را می توان به روش های مختلفی میل کرد.

آب چغندر را با سرکه و شکر مخلوط کنید تا یک دسر ترشی رنگارنگ سریع درست کنید.

پودر چغندر یا آب چغندر را با اسموتی مخلوط کنید.

پودر چغندر را در سس ها برای طعم بیشتر مخلوط کنید.

پودر چغندر را روی بلغور جو دوسر یا ماست بپاشید.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 2 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.