کد خبر : 3696
تاریخ انتشار : یکشنبه 9 جولای 2023 - 23:23

کاتچین ها

کاتچین ها

  رایج ترین پلی فنول های مورد مطالعه (که فلاونوئیدها نیز نامیده می شوند) پروسیانیدین ها، کوئرستین، ایزوفلاون ها (ژنیستئین و دایدزین) و کاتچین ها هستند. کاتچین‌ها نوعی ترکیب فنلی هستند که در انواع توت‌ها، چای و کاکائو یافت می‌شوند که همگی به لطف این پلی‌فنول، مواد غذایی حاوی آنتی‌اکسیدان هستند. همه پلی فنل ها

 

رایج ترین پلی فنول های مورد مطالعه (که فلاونوئیدها نیز نامیده می شوند) پروسیانیدین ها، کوئرستین، ایزوفلاون ها (ژنیستئین و دایدزین) و کاتچین ها هستند. کاتچین‌ها نوعی ترکیب فنلی هستند که در انواع توت‌ها، چای و کاکائو یافت می‌شوند که همگی به لطف این پلی‌فنول، مواد غذایی حاوی آنتی‌اکسیدان هستند.

همه پلی فنل ها دارای ویژگی های مختلفی هستند، به ویژه حلقه های فنلی آنها. این ترکیبات برخی از مهم ترین آنتی اکسیدان هایی هستند که می توانند به عنوان غذا مصرف شوند. این ویژگی منجر به استفاده گسترده و جدید از اصطلاح آنتی اکسیدان شد.

غلظت کل پلی فنول در یک منبع غذایی انتخاب شده امروزه معمولاً با اندازه گیری فعالیت پلی فنل مذکور مشاهده می شود که یکی از رایج ترین انواع طبیعی آن کاتچین است.

عملکرد کاتچین ها در بدن ؟

کاتچین های چای (پلی فنول هایی که به طور طبیعی در برگ های چای یافت می شوند) پس از مصرف خوراکی دچار تغییرات متابولیکی مختلفی می شوند، در حالی که درصد قابل توجهی از آنها از طریق مدفوع دفع می شوند.

در روده کوچک انسان، کاتچین ها فعالیت آنزیم آمیلاز را مهار می کنند و مقدار مشخصی از کاتچین به داخل سیاهرگ باب اصلی جذب می شود. در جایی که کاتچین ها دارای خواص باکتری کشی هستند، هیچ تاثیری بر باکتری های اسید لاکتیک ندارند.

در مطالعات علمی قبلی مشخص شده است که گنجاندن کاتچین های چای در رژیم غذایی افراد برای چند هفته می تواند حجم محصولات گندیده را در بدن کاهش دهد و حضور اسیدهای آلی را از طریق کاهش PH روده افزایش دهد.

خواص بالقوه پیشگیری از سرطان چای (مانند چای سبز) با استفاده از مدل‌های حیوانی برای سرطان‌های رایج در اندام‌های مختلف به تصویر کشیده شده است، و علاوه بر این توسط برخی مطالعات اپیدمیولوژیک عمیق‌تر در سال‌های اخیر پیشنهاد شده است.

اگرچه نقش کاتچین‌های چای هنگام مشاهده درمان و پیشگیری از سرطان پستان کاملاً نامشخص است، اما مطالعات مختلف in vivo و in vitro نیز وجود دارد که ارتباط نزدیک بین مصرف چای سبز توسط انسان و کاهش خطر ابتلا به سرطان پستان را به‌طور دقیق نشان می‌دهد.

همچنین قبلاً مشخص شده بود که کاتچین‌ها تکثیر سلولی انسان را سرکوب می‌کنند و همچنین با تسهیل توقف چرخه سلولی، آپوپتوز (مرگ طبیعی سلولی) سلول‌های سرطان سینه را القا می‌کنند. آنها همچنین آپوپتوز مرتبط با کلسیم را تشویق می کنند، بنابراین مرگ سلول های سرطانی را از طریق سیستم های طبیعی بدن (مانند استفاده از پروتئین P53) افزایش می دهند.

بنابراین گفته شده است که کاتچین‌های چای از طریق تعدیل آنزیم‌های پروتئولیتیک خاص، متاستاز خطرناک سلول‌های سرطان سینه را مهار می‌کنند، که در نتیجه تشکیل و پیشرفت تومور را سرکوب می‌کند.

در نتیجه، کاتچین‌ها یک پلی فنول طبیعی هستند که معمولاً در برگ‌های چای جوشانده یافت می‌شوند، که می‌توانند نه تنها خطر ابتلا به بسیاری از سرطان‌های رایج بزرگسالان را کاهش دهند، بلکه یک درمان احتمالی کم‌تأثیر برای این سرطان‌ها باشند.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.