کد خبر : 3049
تاریخ انتشار : یکشنبه 29 آگوست 2021 - 0:15

زمان بندی دریافت انرژی و مایعات

زمان بندی دریافت انرژی و مایعات

زمان بندی دریافت انرژی و مایعات دیدگاه سنتی رهایش انرژی و مواد غذایی، پیشنهادهایی برای ۲۴ ساعته شبانه روز ارایه می‌کند. اگرچه این رهنمودها برای برخی افراد مفید هستند، اما برای ورزشکارانی که به‌ منظور بهبود عملکرد باید منابع سوختی و مایع بدن خود را به حد بهینه‌ای برسانند، فایده‌ی زیادی به‌همراه ندارند. به بیان

زمان بندی دریافت انرژی و مایعات

دیدگاه سنتی رهایش انرژی و مواد غذایی، پیشنهادهایی برای ۲۴ ساعته شبانه روز ارایه می‌کند. اگرچه این رهنمودها برای برخی افراد مفید هستند، اما برای ورزشکارانی که به‌ منظور بهبود عملکرد باید منابع سوختی و مایع بدن خود را به حد بهینه‌ای برسانند، فایده‌ی زیادی به‌همراه ندارند. به بیان ساده، پویایی دریافت انرژی و مایع، باید با پویایی انرژی و مایع هزینه‌شده برای انجام کار، همخوانی داشته باشد. هر دستگاه رهایشی که ازین اصل تخطی کند، مانعی برای تمرین و عملکرد بهینه ورزشکار محسوب می‌شود. مطالعات نشان داده‌اند، همخوانی پویایی دریافت و هزینه انرژی، به حفظ وزن بدون چربی، کاهش سطوح چربی بدن، بهبود احساس زندگی خوب و بهبود عملکرد ورزشکار کمک می‌کند.

زمان بندی دریافت انرژی و مایعات

فعالیت ورزشی دو اثر اساسی بر نیاز به مواد مغذی دارد. نخست این ‌که مصرف انرژی را بالا می‌برد و دوم این‌ که به دلیل افزایش متابولیسم انرژی، تولید گرما و دفع آن، عرق ریزی را افزایش می‌دهد. ورزشکاران برای تامین انرژی مورد نیاز بدن باید سوبسترای انرژی را افزایش داده و مایعات بیشتری مصرف کنند. بررسی‌های تغذیه‌ای نشان داده‌اند، ورزشکاران به اندازه‌ی کافی نمی‌خورند و نمی‌نوشند. افزون بر این، به‌ نظر می‌رسد، زمان‌بندی مصرف انرژی به‌ خوبی انجام نمی‌شود و این امر به ‌طور منفی بر ترکیب بدن و عملکرد اثر می‌گذارد. تقریباً همه از پیامدهای سوءتغذیه متداول ورزشکاران آگاهی دارند، وابستگی به مکمل‌ها و کمک‌های نیروزا به‌ منظور جبران انرژی و مایعات ناکافی.

اگر ورزشکاران توجه بیشتری به مصرف غذا و مایعات داشته باشند، به ‌احتمال زیاد نتیجه بهتری می‌گیرند. مصرف غذا و مایعات برای بهبود عملکرد (به دلیل ارزان ‌تر و مطمئن‌ تر بودن آن‌ها) نسبت ‌به مصرف مکمل‌ها و کمک‌های نیروزایی که ممکن است حاوی عناصر نامشخص و کیفیت غیر قابل پیش‌بینی باشند، راهبرد بی‌خطری به حساب می‌آید.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.