کد خبر : 1548
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 18 فوریه 2020 - 19:40

بروملین

بروملین
بروملین، خصوصیات ضدالتهابی و ضددرد برای کمک به بهبود درد، التهاب عضلانی و مفصلی بعد از تمرین و تسهیل بهبود آسیب های ورزشی، به ویژه برای افرادی را دارد که با کبودی ها و مصدومیت های شدید مرتبط هستند.

 

بروملین Bromelain

آنزیم پروتئولیتک (تجزیه کننده ی پروتئین) گرفته شده از ساقه و آب گیاه آناناس است، بروملین، به عنوان یک ضدالتهابی و ضددرد پس از منتشر شدنش، به عنوان مکمل درمانی در سال ۱۹۵۷ به سرعت محبوبیت بدست آورد. اخیرآ بسیاری جهت کاهش ادم، کبودی و زمان بهبود ضرب دیدگی ناشی از آسیب های ورزشی و عمل جراحی استفاده می شود.

عملکرد: تورم و التهاب که با علائمی همچون، قرمزی، حرارت، کبودی، و درد آشکار می شوند، باعث یک واکنش فایبروسی در بدن می شوند، که سبب می شود الیاف کلاژنی به شکل چسبنده در آمده که می تواند از طویل شدن عضله جلوگیری کرده، در نتیجه احتمال آسیب بافتی را ایجاد کند. بدون درمان، آسیب دیدگی می تواند سبب کناره گیری کردن از تمرین شده، و آمادگی را کاهش دهد و عملکرد را ضعیف کند. خواص پروتئولیتیکی بروملین، از بین رفتن چسبندگی را در سیستم گردش خون و دیگر بافت های مرتبط از جمله عضلات، تسهیل می کند؛ انتقال خون غنی از اکسیژن و مواد مغذی را به بافت آسیب دیده، بهبود می دهد؛ و مواد زائدی که می توانند التهاب را شدیدتر کنند، حذف می کنند. بعلاوه مطرح شده است که بروملین تولید برادیکینین، ماده شیمیایی واسطه گر که مسئول پاسخ التهابی است را متوقف می کند، و تعداد سلول های سفید خون که در محل التهاب، داخل رگ های خونی تجمع می یابند را کنترل می کند، همانند داروهای ضدالتهابی غیر استروئیدی NSAID)) از جمله، آسپرین، موترین، ناپروکسن، سلبرکس. بروملین می تواند COX-2 یک آنزیم مسئول در ایجاد التهاب و درد را مهار کند.

مزایای عملکردی در ورزشکاران:

چنین ادعا می شود که بروملین، خصوصیات ضدالتهابی و ضددرد برای کمک به بهبود درد، التهاب عضلانی و مفصلی بعد از تمرین و تسهیل بهبود آسیب های ورزشی، به ویژه برای افرادی را دارد که با کبودی ها و مصدومیت های شدید مرتبط هستند. همچنین بروملین، ممکن است دیگر شرایط مبنی بر التهاب مانند، آسم، سینوزیت، استئوآرتریت، کولیت السراتیو و سندرم تحریک پذیری روده را تسکین دهد.

میزان مصرف: میزان درمانی توصیه شده بروملین دامنه ای از ۲۰۰ تا ۲۰۰۰ میای گرم، وابسته به نوع و سختی شرایط دارد. برای صدمات ناشی از ضربه، میزان حداکثر از دامنه تعیین شده ۲۰۰۰ میلی گرم توصیه شده است، این میزان باید به چهار قسمت تقسیم شده و با معده خالی مصرف شود. برای التهاب و درد مفاصل دامنه ای بین ۵۰۰ تا ۲۰۰۰ میلی گرم را می توان در ۲ وعده با معده خالی مصرف کرد. با این حال، برای کمک به هضم، یک میزان کمتر از ۵۰۰ میلی گرم تقسیم شده به ۴ بخش و مصرف آن با وعده هایی غذایی توصیه می شود.

معمول ترین عوارض جانبی گزارش شده شامل، سوء هاضمه، تهوع و اسهال هستند. مواردی همچون استفراغ، افزایش ضربان قلب، خواب آلودگی و خون ریزی سنگین تر در دوران قاعدگی کمتر گزارش شده اند.

در افرادی که به آناناس آلرژی دارند، ممکن است مشکلات تنفسی، گرفتگی گلو، کهیر، جوش پوستی یا خارش پوست ایجاد شود. زنان باردار یا شیرده، کودکان زیر ۱۸ سال، افراد دارای مشکلات عملکردی کلیوی و کبدی و آنهایی که رقیق کننده های خونی و داروهای دیگر را مصرف می کنند، باید قبل از مصرف مکمل به پزشک مشورت کنند.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.