کد خبر : 3383
تاریخ انتشار : یکشنبه 31 جولای 2022 - 1:09

چرا ویتامین‌های B برای ورزشکاران استقامتی مهم اند؟

چرا ویتامین‌های B برای ورزشکاران استقامتی مهم اند؟

چرا ویتامین‌های B برای ورزشکاران استقامتی مهم اند؟ ویتامین‌های B به ‌ویژه تیامین، ریبوفلاوین و نیاسین، در مسیرهای تولید انرژی درگیر می‌شوند و بنابراین ورزشکاران استقامتی به مقادیر بیشتری از آن‌ها نیاز دارند. تیامین، در تبدیل و مصرف گلیکوژن برای انرژی و کاتابولیسم اسیدهای آمینه شاخه‌دار ایفای نقش می‌کنند. ریبوفلاوین، در تولید انرژی از کربوهیدرات،

چرا ویتامین‌های B برای ورزشکاران استقامتی مهم اند؟

ویتامین‌های B به ‌ویژه تیامین، ریبوفلاوین و نیاسین، در مسیرهای تولید انرژی درگیر می‌شوند و بنابراین ورزشکاران استقامتی به مقادیر بیشتری از آن‌ها نیاز دارند. تیامین، در تبدیل و مصرف گلیکوژن برای انرژی و کاتابولیسم اسیدهای آمینه شاخه‌دار ایفای نقش می‌کنند. ریبوفلاوین، در تولید انرژی از کربوهیدرات، پروتئین‌ها و چربی‌ها به ‌طور کامل درگیر می‌شوند.

نیاسین، جزئی از ۲ کوآنزیم است: نیکوتین آمید آدنین دی نوکلئوتید (NAD) و نیکوتین آمید آدنین دی نوکلئوتید فسفات(NADP). این کوآنزیم ها در واکنش‌های اکسیداسیون – احیای مورد نیاز پیشرفت مسیرهای متابولیکی به سوی سنتز اسیدهای چرب و گلیکوژن درگیر می‌شوند.

افزایش دریافت این ویتامین‌های گروه B به ‌طور روزانه مهم اند، اما هنگام فعالیت ورزشی ضرورتی ندارد که خورده شوند. اصل آنست که ورزشکاران استقامتی در طول روز و در قالب وعده‌های غذایی و میان وعده‌های غذایی، غذاهای سرشار از تیامین، ریبوفلاوین و نیاسین بخورند.

مطالب بیشتر

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.