کد خبر : 1798
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 16 آوریل 2020 - 2:44

شهد زنبور عسل

شهد زنبور عسل
این ماده یک معجون سرشار از ویتامین ها، مواد معدنی و اسیدهای آمینه است که استقامت را افزایش داده، آسیب رادیکال های آزاد را کاهش داده، به کنترل وزن کمک کرده، طول عمر را افزایش داده و از آسم جلوگیری می کند.

 

شهد زنبور عسل (بی پولن)

گرد، ماده ای پودر مانند است که توسط بساک(پرچم) گیاهان دانه دار تولید میشود. زنبورهای عسل، آن ها را از روی گل ها جمع آوری کرده و در کندوهای خود ذخیره می کنند. این ماده یک معجون سرشار از ویتامین ها، مواد معدنی و اسیدهای آمینه است و بنابراین به نظر می رسد چون یک فرآورده ی طبیعی است، بر خلاف برخی مکمل های مواد معدنی و مولتی ویتامین ها، حتی مقدار زیاد آن نیز ایمن باشد.

شهد اغلب به (غذاهای تمام عیار) یا (غذای کامل) اطلاق می شود و تولید کنندگان ادعا می کنند، استقامت را افزایش داده، آسیب رادیکال های آزاد را کاهش داده، به کنترل وزن کمک کرده، طول عمر را افزایش داده و از آسم جلوگیری می کند. با این حال، اطلاعات معتبری در تایید اثر بخشی آن به عنوان یک کمک نیروزا وجود ندارد.

مطالعه ای (چاندلر و هاو کینز ۱۹۸۴) که به بررسی اثر مکمل سازی شهد زنبور عسل پرداخته بود، اثری بر اکسیژن مصرفی بیشینه، عملکرد ورزشی یا سوخت و ساز نشان نداد. شهد زنبور عسل می تواند برای افرادی که به شهدهای خاص حساسیت دارند، مضر باشد.

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.