کد خبر : 2892
تاریخ انتشار : جمعه 23 آوریل 2021 - 2:46

پیشگیری از هیپوناترمیا

پیشگیری از هیپوناترمیا

پیشگیری از هیپوناترمیا – (افت سدیم خون) پیشگیری از هیپوناترمیا باید شامل ترکیبی از شناخت اینکه آیا شما ورزشکار در معرض خطر هستید و شناخت اینکه چطور برنامه مناسب برای پیشگیری از هیپوناترمیا طراحی کنید. شناسایی وضعیت خطر باید اولین گام باشد. میزان تعریق و مقدار سدیم تعریق را تعیین کنید. اگر می خواهید آن

پیشگیری از هیپوناترمیا – (افت سدیم خون)

پیشگیری از هیپوناترمیا باید شامل ترکیبی از شناخت اینکه آیا شما ورزشکار در معرض خطر هستید و شناخت اینکه چطور برنامه مناسب برای پیشگیری از هیپوناترمیا طراحی کنید.

شناسایی وضعیت خطر باید اولین گام باشد. میزان تعریق و مقدار سدیم تعریق را تعیین کنید. اگر می خواهید آن را به درستی انجام دهید، بهترین مکان برای این اندازه‌ گیری‌ها، آزمایشگاه عملکرد انسان است که این نوع تست ها را عرضه می کنند.

اگر به‌ این نوع امکانات دسترسی ندارید، می توانید یک نوع وسیله ساده تر را انتخاب کنید اما این یک روش کمی نیست. اگر شما در طی تمرین تعریق زیاد داشته باشید و زمانی که تمرین به پایان برسد و لباس شما خیس عرق است (البته این بستگی به شرایط محیطی دارد که در آن تمرین می کنید). همچنین، اگر لباسهای شما بعد از هر جلسه تمرین دارای لکه های سفید باشد، می‌توانید تا حدودی نتیجه بگیرید که تا حدی دارای تعریق شور (نمکی) هستید. دوباره تاکید می کنم که این روش ارزیابی در خانه اعداد دقیقی را فراهم نمی کند، اما کمک میکند به شما که تعیین کنید آیا شما یک ورزشکار در معرض خطر هستید یا نه.‌

هنگامی که شما تعیین کردید که در معرض خطر هستید یا نه، گام بعدی آموزش و محافظت از خودتان است.

اگر شما در معرض خطر باشید راهکارهای زیر را در طرح تغذیه خود بگنجانید:

  • مصرف سدیم با مایعات کافی در طی فعالیت ورزشی: تغییرات مایع بخش های مختلف بدن (هنگامی که غلظت سدیم درون بدن شما کاهش یا افزایش می‌یابد به دلیل مصرف آب کم یا زیاد) هنگامی که مقداری زیادی سدیم به درون بدن بدون دریافت آب کافی وارد شود، می تواند رخ دهد. هیپوناترمیا می‌تواند در نتیجه ی تجمع بیش از حد سدیم بدون آب کافی توسعه پیدا کند.
  • احتناب از نوشیدن آب زیاد: باید بر این نکته تاکید کرد، برنامه مصرف مایع و سدیم که قبلاً تعیین کرده اید را مورد توجه قرار دهید و بیشتر از حد تشنگی خود چیزی ننوشید.
  • پیش هیدراسیون را تنها به مصرف آب محدود کنید: کوتاهی در انجام این کار یعنی مصرف مایعات زیاد بدون مصرف سدیم می تواند سدیم خون شما را حتی قبل از شروع رویداد پایین آورد و شما را از برنامه‌های مصرف سدیم دور کند.

آگاهی در مورد خطرات و علائم هیپوناترمی در هر زمانی از سال که تمرین می کنید، مهم است. آگاهی فردی در مورد میزان تعریق و غلظت سدیم کمک کننده است به طوری که می تواند نیازهای مایع و سدیم خود را برنامه‌ ریزی کنید با وجود این اگر شما نمی توانید این اندازه گیری را داشته باشید از متخصصین تغذیه ‌ورزشی و یا فیزیولوژیست ورزشی کمک بگیرید.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.