کد خبر : 2111
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 23 ژوئن 2020 - 22:37

مصرف وانادیوم در افراد سالم

مصرف وانادیوم در افراد سالم

مطالعات مصرف وانادیوم در افراد سالم مطالعاتی که آثار شبه انسولینی خوردن، کوتاه مدت و بلند مدت وانادیوم را در افراد سالم غیر مقاوم در برابر انسولین بررسی کرده باشند وجود ندارد. با این همه در یک بررسی پس از آنکه حساسیت انسولین با یک آزمون تحمل گلوکز خوراکی در آزمودنی های غیر مقاوم به

مطالعات مصرف وانادیوم در افراد سالم

مطالعاتی که آثار شبه انسولینی خوردن، کوتاه مدت و بلند مدت وانادیوم را در افراد سالم غیر مقاوم در برابر انسولین بررسی کرده باشند وجود ندارد. با این همه در یک بررسی پس از آنکه حساسیت انسولین با یک آزمون تحمل گلوکز خوراکی در آزمودنی های غیر مقاوم به انسولین پس از خوردن کوتاه مدت یا بلند مدت (۷ روز) وانادیل سولفات سنجیده شده، تغییری را نشان نداده است. در انسان، مقدار وانادیوم مورد نیازی که موجب آثار بیولوژیکی شود (۱ تا ۲ میلی گرم به ازای هر کیلو گرم وزن بدن در روز) آشکارا بسیار بیشتر از مقادیری است که فرد در قالب رژیم غذایی معمولی دریافت می کند. (کمتر از ۳۰ میکرو گرم در روز)

آثار سمی مصرف کوتاه مدت و بلند مدت وانادیوم در انسان به شکل نظام مند مطالعه نشده است. در حال حاضر، مطالعات انسانی که آثار سمی خوردن وانادیل سولفات در مقادیر ۱۰۰ میلی گرم تا ۱۲۵ میلی گرم در روز را به مدت ۲ تا ۱۰ هفته سنجیده باشند، وجود ندارد. برخی افراد ممکن است پس از خوردن ترکیبات وانادیومی، اسهال، کرامپ ها و تهوع را تجربه کنند. در موش ها، مصرف وانادیوم زیاد با آثار سمی همراه بوده است. هر چند برخی شواهد نشان می دهند وانادیوم می تواند بر حساسیت انسولین در بیماران مبتلا به دیابت نوع ۲ تاثیر گذارد، اما به نظر نمی رسد چنین چیزی در افراد سالم صحیح باشد. بنابرین، شواهدی که از نقش ارگوژنیک وانادیوم حمایت کند، وجود ندارد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.