کد خبر : 1650
تاریخ انتشار : یکشنبه 1 مارس 2020 - 22:04

جینگو بیلونا

جینگو بیلونا
جینگو بیلونا، یک مکمل گیاهی است که جهت حفظ حافظه، بهبود عملکرد مغز و جلوگیری از کاهش عملکرد شناختی مرتبط با سن تجویز می شود.

 

جینگو بیلونا

با نام های عصاره برگ جینگو، دانه جینگو، زردآلوی نقره ای ژاپنی شناخته می شود.

جینگو بیلونا، یک مکمل گیاهی است که جهت حفظ حافظه، بهبود عملکرد مغز و جلوگیری از کاهش عملکرد شناختی مرتبط با سن تجویز می شود.

عملکرد:

تعدادی از مکانیسم های ارائه شده، مسئول توانایی جینگو جهت بهبود عملکرد شناختی و جلوگیری از زوال ادراکی است. اول این که، جینگو به عنوان یک آنتی آکسیدان در جلوگیری از آسیب رادیکال های آزاد عمل می کند. دوم این که جینگو، ممکن است اثر محافظتی عصبی بر سیستم عصبی مرکزی داشته باشد. سوم این که جینگو به طور بالقوه سیستم های انتقال دهنده های عصبی را تعدیل و گردش خون را بهبود می دهد. در نهایت جینگو با اثر مفید بر خلق و خو همراه است که ناشی از خواص ضد افسردگی و توانایی آن جهت بهبود کنترل استرس است.

مزایایی عملکردی ورزشکاران:

جینگو می تواند برای ورزشکاران درگیر در ورزش های که نیاز به تصمیم گیری و عملکرد ادراکی سریع دارند، فوائد عملکردی را به همراه داشته باشد. علاوه بر این، جینگو می تواند فشار تمرینات را کاهش و خلق و خوی یک ورزشکار را بهبود دهد.

میزان معمول مصرف:

بیشتر پژوهش های تحقیقاتی بررسی کننده اثرات یک بار مصرف جینگو بیلونا، بر عملکرد شناختی بوده اند و مقدار ۱۲۰ میلی گرم، ۲۴۰ میلی گرم و با ۳۶۰ میلی گرم جینگو را پیش از انجام کارهای شناختی استفاده کرده اند. مطالعات بلند مدت به طور معمول ۱۲۰ تا ۲۴۰ میلی گرم جینگو بیلونا در روز را به صورت دوز یک باره یا ۲ دوز مصرف کوچکتر استفاده کرده اند.

عوارض مرتبط با سلامتی:

جینگو با تعدادی از داروها از جمله داروهای ضد افسردگی، وارفارین، ضد تشنج، ضد دیابت، ادرار آور و داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی (NSAID)، می تواند تداخل داشته باشد. کسانی که این داروها را برای بیماری ها مصرف می کنند. باید قبل از شروع مصرف مکمل با دکتر مشورت کنند.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.