کد خبر : 2013
تاریخ انتشار : جمعه 5 ژوئن 2020 - 23:42

انتقال اکسیژن موثر در ورزشکاران

انتقال اکسیژن موثر در ورزشکاران

انتقال اکسیژن موثر در ورزشکاران تصور این که یک ورزشکار چگونه می تواند بدون سازوکار کارآمد جذب اکسیژن کافی، انتقال اکسیژن از طریق خون به سلول های فعال، استفاده موثر از اکسیژن منتقل شده با داشتن آنزیم های اکسایشی کافی در میتوکندری، دفع موثر فرآورده های ناشی از اکسیژن (دی اکسید کربن) و مواجهه با

انتقال اکسیژن موثر در ورزشکاران

تصور این که یک ورزشکار چگونه می تواند بدون سازوکار کارآمد جذب اکسیژن کافی، انتقال اکسیژن از طریق خون به سلول های فعال، استفاده موثر از اکسیژن منتقل شده با داشتن آنزیم های اکسایشی کافی در میتوکندری، دفع موثر فرآورده های ناشی از اکسیژن (دی اکسید کربن) و مواجهه با آثار جانبی اکسیژن زیاد از طریق مصرف آنتی اکسیدان کافی موفق شود، دشوار است. هر یک از این عملکردها بخش هایی تغذیه ای مهمی دارند.

آهن نقش حیاتی و مهمی در حمل اکسیژن و دفع دی اکسید کربن ایفا می کند.

ویتامین ب ۱۲ و اسید فولیک نقش مهمی در شکل گیری گلبول قرمز خون دارند و آنتی آکسیدان های تغذیه ای بتاکاروتن، ویتامین C، ویتامین E، و سلنیوم از سلول ها در برابر اکسید شدن حفاظت می کنند. فعالیت بدنی شدید، خود به تنهایی ممکن است میزان انرژی مصرفی را ۲۰ تا ۱۰۰ برابر میزان انرژی مصرفی در شرایط استراحت، افزایش می دهد و در این بین ارتباط اکسیژن – ماده ی غذایی، عامل مهمی برای اطمینان از ادامه فعالیت می باشد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.