کد خبر : 2128
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 30 ژوئن 2020 - 23:05

ورزشکاران قدرتی/توانی

ورزشکاران قدرتی/توانی

   ورزشکاران قدرتی/توانی تفاوت ورزشکاران قدرتی / توانی واژه قدرت و توان زمانی که برای ورزشکاران تشریح می شود، به جای یکدیگر استفاده می شوند. هر چند قدرت و توان از عناصر مهم آمادگی بدنی به شمار می روند، ولی قدرت جزیی از توان است. آنها مترادف یکدیگر نیستند. قدرت، توانایی یک عضله یا گروهی

 

 ورزشکاران قدرتی/توانی

تفاوت ورزشکاران قدرتی / توانی

واژه قدرت و توان زمانی که برای ورزشکاران تشریح می شود، به جای یکدیگر استفاده می شوند. هر چند قدرت و توان از عناصر مهم آمادگی بدنی به شمار می روند، ولی قدرت جزیی از توان است. آنها مترادف یکدیگر نیستند. قدرت، توانایی یک عضله یا گروهی از عضلات برای تولید نیرو است. قدرت صرفآ شاخصی است از مقدار وزنه ای که ورزشکار می تواند حرکت دهد یا بلند کند. قدرت تا حد زیادی به مقدار بافت عضلانی ورزشکار بستگی دارد. به بیان دیگر، عضلات بیشتر، مساوی یا قدرت بیشتر است. از طرف دیگر توان، نه تنها به مقدار نیرویی که ورزشکار می تواند به وسیله عضلات گسترش دهد؛ بلکه همچنین، به چگونگی سرعت نیروی تولیدی نیز بستگی دارد. از آنجا که سرعت حرکات بخش جدایی ناپذیر توان است، توان را اغلب سرعت – قدرت نیز می نامند. قدرت و تا حد بیشتری توان، برای عملکرد ورزشی تقریبآ همه ی ورزش ها بسیار مهم اند. با وجود این، ورزش های خاصی هستند که با عنوان ورزش های قدرتی / توانی شناخته می شوند.

ورزشکاران قدرتی/ توانی، ورزشکارانی هستند که در مواد انفجاری دو و میدانی (برای مثال: پرتاب نیزه، پرتاب وزنه، پرتاب دیسک، پرش از ارتفاع، پرش طول، پرتاب چکش، دوهای سرعت) وزنه برداری، ژیمناستیک و کشتی و معدودی از ورزش های دیگر درگیر می شوند. ورزشگاران قدرتی/توانی در ورزش هایی شرکت می کنند که موفقعیت در آنها تا حد زیادی به نمایش قدرت جسمانی یا انفجاری سریع نیروی عضلانی تولیدی نزدیک به بیشینه بستگی دارد.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.