کد خبر : 2324
تاریخ انتشار : یکشنبه 30 آگوست 2020 - 21:09

نمک های لاکتاتی و پلی لاکتات

نمک های لاکتاتی و پلی لاکتات

  نمک های لاکتاتی و پلی لاکتات لاکتات سوخت خوبی برای قلب انسان به شمار می رود. مقدار پالایش و اکسیداسیون لاکتات در چند مطالعه فراتر از مقداری بوده است که با گلوکز به دست آمده است. هنگام فعالیت ورزشی با شدت متوسط، بیشترین لاکتات ای که در خون ظاهر می شود از سوی تارهای

 

نمک های لاکتاتی و پلی لاکتات

لاکتات سوخت خوبی برای قلب انسان به شمار می رود. مقدار پالایش و اکسیداسیون لاکتات در چند مطالعه فراتر از مقداری بوده است که با گلوکز به دست آمده است. هنگام فعالیت ورزشی با شدت متوسط، بیشترین لاکتات ای که در خون ظاهر می شود از سوی تارهای عضلانی فعال با ظرفیت اکسایشی زیاد اکسیده می شود. مولکول لاکتات احتمالاً به عنوان یک شاتل نقل و انتقال نیمی از کربن مشتق از گلوکز بین اندام ها و سلول های گوناگون عمل می کند (برای نمونه، از عضله فعال به قلب، از تارهای نوع ۲ یک عضله فعال به تار های همسایه نوع ۱ همان عضله یا تارهای نوع ۱ عضله فعال دیگر). خوردن لاکتات هنگام فعالیت ورزشی می تواند سوخت خوبی را برای عضلات تأمین کند.

آثار نمک های لاکتاتی

لاکتات می‌تواند در قالب لاکتات سدیم یا پتاسیم مصرف شود. با وجود این، محلول های دارای این نمک ها زمانی که مقادیر زیادی لاکتات خورده شود، این نمک ها، اسمولاریته بسیار زیادی دارند. مقادیر سدیم یا پتاسیم که نیز به بالاجبار خورده می‌شوند، زیاد هستند که موجب ناراحتی های معده ای – روده ای شدیدی می‌شوند. محلول های حاوی نمک‌های لاکتاتی می توانند در مقادیر تقریباً ۱۰ گرمی خورده شوند، بدون آن که سبب ناراحتی های معده ای – روده ای شوند. آثار عملکردی این مقادیر مطالعه نشده اند.

نمک های لاکتاتی و پلی لاکتات

پلی لاکتات چه ترکیبی است

پلی لاکتات، پلی مر لاکتات است که هرچند اسمولاریته محلول را کاهش میدهد، اما مقادیر نسبتاً زیادی لاکتات را تامین می کند. به همین دلیل گفته شده است برای مصون ماندن از ناراحتی های معده ای – روده ای ناشی از مصرف نمک های لاکتاتی، به جای آن پلی لاکتات استفاده شود.

پلی لاکتات به عنوان یک مکمل استفاده میشود و در برخی نوشابه های ورزشی وجود دارد. اگر پلی لاکتات به صورت محلول در آب در آید، می تواند مانند پلی مرهای گلوکز بسیار سریع در مجرای معده‌ای – روده ای هیدرولیز شود، به همین دلیل شکل شیمیایی مطلوبی برای خوردن کربوهیدرات به شمار می‌رود. با وجود این، پلی لاکتات به شکل طبیعی در فرآورده های غذایی وجود ندارد و نمی تواند خیلی خوب در آب حل شود. بدن انسان آنزیم هایی برای تجزیه پلی لاکتات ندارد. بنابراین، جذب روده ای آن بسیار کم یا حتی صفر می باشد. به دلیل تجزیه زیستی کند آن، پلی لاکتات از سوی جراحان ارتوپدی و دندان استفاده می شود، و از آن به عنوان جایگزین صفحه‌ های استیلی در ترمیم استخوان های شکسته استفاده میکنند. پلی لاکتات نمی‌تواند عمل کند و لاکتات زیادی را تولید می‌کند و نمی تواند به عنوان یک عامل ارگوژنیک تغذیه ای هنگام فعالیت ورزشی عمل کند.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.