کد خبر : 2222
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 4 آگوست 2020 - 21:45

تاثیر اینوزین بر عملکرد قدرتی و استقامتی

تاثیر اینوزین بر عملکرد قدرتی و استقامتی

تاثیر اینوزین بر عملکرد قدرتی و استقامتی مطالعاتی که تاثیر اینوزین بر عملکرد قدرتی و استقامتی را سنجیده اند، از ادعا و نظریه ها درباره نقش اینوزین حمایت نمی کنند. در مطالعه دقیقی، مردان (n=4) و زنان (n=5) ورزیده ۶ گرم اینوزین در روز یا دارونما برای ۲ روز خورده اند. هیچ تغییری در زمان

تاثیر اینوزین بر عملکرد قدرتی و استقامتی

مطالعاتی که تاثیر اینوزین بر عملکرد قدرتی و استقامتی را سنجیده اند، از ادعا و نظریه ها درباره نقش اینوزین حمایت نمی کنند.

در مطالعه دقیقی، مردان (n=4) و زنان (n=5) ورزیده ۶ گرم اینوزین در روز یا دارونما برای ۲ روز خورده اند. هیچ تغییری در زمان دوی تردمیل به اندازه ۳ مایل، VO2max ، یا درک تلاش دیده نشده و مقادیر لاکتات خون نیز مشابه بوده است. پس از ۳۰ دقیقه استراحت، آزمودنی ها یک دوی دیگر انجام داده اند که در آن سرعت ثابت ولی شیب به تدریج افزایش یافته است. با اینوزین، زمان تا خستگی در دوی آخر کاهش داشته است.

مطالعه دیگری، آثار ۵ گرم اینوزین در روز یا دارو نما را به صورت ۵ روز بررسی کرده اند. در این مطالعه، هیچ آثاری بر عملکرد آزمون وینگیت ۳۰ ثانیه ای یا تایم تریل ۳۰ دقیقه ای یافت نشد. همچنین آزمونی سرعتی با بار ثابت فوق بیشینه انجام شد و در مقایسه با دارونما، خستگی در گروه اینوزین ۱۰ درصد زودتر ظاهر شد که این موضوع نشان می دهد اینوزین می تواند بر عملکرد تاثیر زیان باری داشته باشد. هیچ آثاری در تواتر قلبی یا میزان درک تلاش مشاهده نشد.

مطالعه آثار ۱۰ گرم مکمل سازی اینوزین در روز را در دوره های ۵ و ۱۰ روزه مطالعه کرده است. هفت آزمودنی داوطلب آزمون هایی را اجرا کردند. ۵ بار یک دوی سرعتی ۶ ثانیه ای، یک دوی سرعتی ۳۰ ثانیه ای و یک تایم تریل ۲۰ دقیقه ای، عملکرد تحت تاثیر مکمل سازی اینوزین قرار نگرفته است. همچنین، هیچ تغییری در غلظت ۲،۳ دی فسفوگلیسرات اریتروسیت ها مشاهده نشد.

اینوزین آثار معکوسی دارد، به طوری که موجب افزایش مقادیر سرمی اسید اوریک می شود. در ضمن مصرف اینوزین با آرتریت های نقرسی به ویژه درد در مفاصل های زانو و پا همراه بوده است. اینوزین آثار ارگوژنیکی ندارد. بنابراین از خوردن مکمل های اینوزین باید اجتناب کرد.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.