کد خبر : 3969
تاریخ انتشار : یکشنبه 17 دسامبر 2023 - 17:45

مزایای سلامتی گلدن سیل

مزایای سلامتی گلدن سیل

مزایای سلامتی گلدن سیل گلدن سیل یک گیاه دارویی آمریکای شمالی است. به طور سنتی، بومیان آمریکایی از گلدن سیل برای درمان انواع مشکلات سلامتی، از جمله درد یا خارش چشم، زخم های دهان و حتی سل استفاده می کردند. امروزه مردم از آن برای انواع بیماری ها استفاده می کنند. با این حال، برای

مزایای سلامتی گلدن سیل

گلدن سیل یک گیاه دارویی آمریکای شمالی است. به طور سنتی، بومیان آمریکایی از گلدن سیل برای درمان انواع مشکلات سلامتی، از جمله درد یا خارش چشم، زخم های دهان و حتی سل استفاده می کردند. امروزه مردم از آن برای انواع بیماری ها استفاده می کنند. با این حال، برای تأیید سودمندی گلدن سیل برای این کاربردها، به مطالعه بیشتری نیاز است.

نام علمی گلدن سیل Hydrastis Canadensis L است. نام دیگر گلدن سیل ریشه زرد است.

گلدن سیل نام خود را از ریشه های زرد و قهوه ای آن گرفته است. بقیه گیاه از گلهای کوچک، برگهای ۵ لوبی دندانه دار و یک توت کوچک تشکیل شده است.

این گیاه در نواحی شمالی آمریکای شمالی رشد می کند و در معرض خطر چیدن بیش از حد است. بیشتر گلدن سیل موجود در مکمل های تجاری پرورش داده می شود.

فواید سلامتی

گلدن سیل می تواند مزایای سلامتی مانند:

پشتیبان آنتی باکتریال چشم

گلدن سیل یک عنصر رایج در چشم شویه های گیاهی برای کمک به خارش ناشی از آلرژی های فصلی یا ناراحتی ناشی از عفونت چشم است. با این حال، این ادعا هنوز در مطالعات پزشکی ثابت نشده است.

یک مطالعه نشان داد که استفاده از مقادیر زیاد بربرین، یکی از اجزای ضد میکروبی – یا باکتری کش – گلدن سیل، ممکن است به سلول های سطح عدسی چشم آسیب برساند. بیشتر آماده‌ سازی‌های گلدن‌سیل برای چشم از مقادیر مطمئن‌تری استفاده می‌کنند، اما مصرف‌کنندگان همچنان باید مراقب باشند، به‌ویژه زمانی که در معرض نور مستقیم خورشید هستند. مطالعات نشان می دهد که مصرف خوراکی گلدن سیل این تاثیر را روی چشم ندارد.

ممکن است به شیوع هرپس کمک کند.

به طور سنتی، پزشکان داروهای گیاهی از گلدن سیل همراه با گیاهان دیگر مانند اکیناسه، مر و خارمریم برای کمک به علائم شیوع تبخال استفاده می کنند. آنها معتقدند که گلدن سیل به بهبود سریعتر تبخال کمک می کند. با این حال، هیچ مدرکی از این موضوع هنوز توسط مطالعات پزشکی یا علمی ثابت نشده است.

حمایت از گوارش برای بیماری هایی مانند اسهال باکتریایی و ورم معده

از آنجایی که گلدن سیل به طور کلی دارای خواص ضد میکروبی است، مطالعات نشان می دهد که در درمان اسهال میکروبی یا باکتریایی و ورم معده مفید است.

مروری بر چندین مطالعه روی بیش از ۳۹۰۰ نفر نتایج بهتری را نشان داد زمانی که محققان به شرکت‌کنندگان بربرین همراه با آنتی‌بیوتیک برای اسهال عفونی، در مقایسه با آنتی‌بیوتیک‌ها به تنهایی، به شرکت‌کنندگان دادند. علاوه بر این، زمانی که فقط بربرین تجویز می شد، بستری شدن در بیمارستان برای اسهال کوتاه تر بود. این مطالعه همچنین اثرات منفی جدی ناشی از استفاده از بربرین به این روش را نشان نداد. با این حال، تحقیقات بیشتری برای اثبات اثربخشی و ایمنی آن مورد نیاز است.

ممکن است به پیشگیری از عفونت های دستگاه ادراری کمک کند

ترکیب بربرین ممکن است از چسبیدن باکتری ها به پوشش مجرای ادرار و مثانه جلوگیری کند و از عفونت های دستگاه ادراری (UTIs) جلوگیری کند. با این حال، مانند چندین ادعای دیگر در مورد گلدن سیل، برای اطمینان بیشتر به مطالعات دقیق تری نیاز است.

مزایای سلامتی گلدن سیل

پشتیبانی عمومی ایمنی

به نظر می رسد دو آلکالوئید موجود در گلدن سیل، بربرین و هیدراستین، از عملکرد سیستم ایمنی حمایت می کنند. آنها از این جهت ضد میکروبی هستند که باکتری ها را می کشند و حتی ممکن است رشد تومورها را کند کنند. این ترکیبات همچنین ممکن است التهاب را کاهش دهند، که بیشتر توضیح می دهد که چگونه ممکن است به ناراحتی گوارشی و علائم سرماخوردگی مانند گلودرد کمک کند. با این حال، برای یافتن نحوه کار و روش و دوز مناسب برای مؤثرترین حمایت ایمنی، به مطالعه بیشتری نیاز است.

مزایای سلامتی گلدن سیل

خطرات سلامتی

بیشتر ادعاهای مربوط به فواید سلامتی در مورد گلدن سیل حکایتی یا مبتنی بر شیوه های سنتی پزشکی است و به اندازه کافی در یک محیط پزشکی ارزیابی نشده است. مصرف گلدن سیل ممکن است به صورت کوتاه مدت بی خطر باشد. با این حال، تحقیقات بیشتری لازم است تا بدانیم آیا مصرف آن برای مدت طولانی تری بی خطر است یا خیر.

کیفیت مکمل گلدن سیل

هنگامی که مرکز ملی سلامت مکمل و یکپارچه مکمل‌های گلدن‌سیل را ارزیابی کرد، متوجه شد که برخی از مکمل‌ها حاوی سطوح تبلیغ‌شده این گیاه نیستند. برخی از آنها به هیچ وجه حاوی گلدن سیل نبودند، اما در عوض به جای آنچه روی برچسب نوشته شده بود، حاوی مواد دیگری بودند.

مزایای سلامتی گلدن سیل

والدین باردار و شیرده

گلدن سیل به طور بالقوه برای نوزادان و زنان باردار مضر است. می تواند باعث زردی در نوزادان شود. اگر یک نوزاد تازه متولد شده زردی داشته باشد، گلدن سیل می تواند وضعیت را بدتر کند. این می تواند منجر به یک بیماری نادر به نام کرنیکتروس شود که زردی شدید می تواند باعث ایجاد آن شود.

کرنیکتروس باعث علائمی مانند:

  • بی حالی
  • اسپاسم عضلانی
  • کم اشتها
  • دیسترس تنفسی

کودکانی که با این بیماری بزرگ می شوند اغلب دارای علائم مادام العمر از جمله مشکل در صحبت کردن، ناتوانی های یادگیری، کاهش شنوایی و غیره هستند.

متابولیزاسیون داروها

مصرف گلدن سیل ممکن است نحوه پردازش دارو توسط بدن شما را تغییر دهد. اگر از هر نوع دارویی استفاده می کنید، قبل از شروع مصرف این مکمل با پزشک مشورت کنید تا مطمئن شوید که تداخل دارویی وجود ندارد.

مقدار و مقدار مصرف

هیچ دوز توصیه شده ای برای گلدن سیل وجود ندارد. موجود است در:

  • تنتور
  • کپسول
  • پودرها
  • عصاره
  • چای

دستورالعمل های دوز روی بسته بندی محصول گلدن سیل مورد استفاده خود را دنبال کنید.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 6 در انتظار بررسی : 6 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.