کد خبر : 3733
تاریخ انتشار : جمعه 4 آگوست 2023 - 19:08

مهدی پیرتاجانی

کیلایا Quillaia

کیلایا Quillaia
از کیلایا برای آسم، کلسترول بالا، برونشیت و بسیاری از بیماری‌های دیگر استفاده می‌کنند، اما شواهد علمی خوبی برای حمایت از این موارد وجود ندارد.

کیلایا Quillaia – کویلاجا ساپوناریا (Quillaja saponaria) یک درخت بزرگ همیشه سبز است که در پرو و شیلی یافت می شود. مواد شیمیایی موجود در پوست درخت به نام ساپونین به عنوان شوینده طبیعی عمل می کنند.

ساپونین ها می توانند به چربی رژیم غذایی در معده بچسبند. این ممکن است به کاهش کلسترول کمک کند. کیلایا همچنین حاوی غلظت بالایی از مواد شیمیایی به نام تانن است. تانن ها می توانند مخاط را رقیق کنند تا سرفه راحت تر شود.

مردم از کیلایا برای آسم، کلسترول بالا، برونشیت و بسیاری از بیماری‌های دیگر استفاده می‌کنند، اما شواهد علمی خوبی برای حمایت از این موارد وجود ندارد.

اثرات جانبی

در صورت مصرف خوراکی: کیلایا معمولاً در غذاها مصرف می شود. اما در صورت استفاده در مقادیر بیشتر به عنوان دارو، احتمالاً ناایمن است. کیلایا حاوی مقادیر زیادی تانن است که می تواند باعث مشکلات معده و همچنین آسیب کلیه و کبد شود. کیلایا همچنین حاوی مواد شیمیایی به نام اگزالات است که می تواند باعث ایجاد سنگ کلیه شود.

هنگامی که روی پوست استفاده می شود: اطلاعات قابل اعتماد کافی برای اطلاع از بی خطر بودن کیلایا یا عوارض جانبی آن وجود ندارد.

بارداری و شیردهی: کیلایا احتمالاً هنگامی که به عنوان دارو در دوران بارداری یا شیردهی استفاده می شود، ناامن است. از مصرف آن خودداری کنید.

مشکلات معده و روده (معده و روده، GI): کیلایا می تواند دستگاه گوارش را تحریک کند. اگر مشکل معده یا روده دارید از آن استفاده نکنید.

بیماری کلیوی: اگزالات موجود در کیلایا می تواند باعث ایجاد سنگ کلیه شود. اگر بیماری کلیوی دارید یا سابقه سنگ کلیه دارید از آن استفاده نکنید.

در این ترکیب محتاط باشید

داروهای کاهش دهنده سیستم ایمنی (سرکوب کننده های ایمنی) با کیلایا تداخل دارند

کیلایا می تواند فعالیت سیستم ایمنی را افزایش دهد. برخی از داروها، مانند داروهایی که پس از پیوند استفاده می شوند، فعالیت سیستم ایمنی را کاهش می دهند. مصرف کیلایا همراه با این داروها ممکن است اثرات این داروها را کاهش دهد.

دوز

اطلاعات قابل اعتماد کافی برای دانستن دوز مناسب کیلایا وجود ندارد. به خاطر داشته باشید که محصولات طبیعی همیشه لزوماً بی خطر نیستند و دوز آن می تواند مهم باشد. حتماً دستورالعمل‌های مربوطه روی برچسب‌های محصول را دنبال کنید و قبل از استفاده با یک متخصص مشورت کنید.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.