کد خبر : 3825
تاریخ انتشار : دوشنبه 18 سپتامبر 2023 - 3:02

ماکا

ماکا

ماکا بررسی اجمالی ماکا که به آن جینسنگ اندین، جینسینگ پرو، لپیدیوم مینی یا لپیدیوم پروویانوم نیز می‌گویند، از بستگان تربچه است و بویی شبیه به لپه دارد. این گیاهی است که در فلات های مرتفع رشته کوه های آند می روید. حداقل ۳۰۰۰ سال است که به عنوان سبزی ریشه ای کشت می شود.

ماکا

بررسی اجمالی

ماکا که به آن جینسنگ اندین، جینسینگ پرو، لپیدیوم مینی یا لپیدیوم پروویانوم نیز می‌گویند، از بستگان تربچه است و بویی شبیه به لپه دارد.

این گیاهی است که در فلات های مرتفع رشته کوه های آند می روید. حداقل ۳۰۰۰ سال است که به عنوان سبزی ریشه ای کشت می شود. از ریشه برای ساخت دارو نیز استفاده می شود، اما اطلاعات قابل اعتماد کافی برای دانستن نحوه عملکرد ماکا وجود ندارد.

مردم ماکا را برای ناباروری مردان، مشکلات سلامتی پس از یائسگی، افزایش میل جنسی در افراد سالم و اهداف دیگر مصرف می کنند، اما هیچ مدرک علمی خوبی برای حمایت از هیچ یک از این موارد وجود ندارد.

اثرات جانبی / اقدامات احتیاطی و هشدارهای ویژه

زمانی که از راه خوراکی مصرف شود: این گیاه احتمالاً برای اکثر افراد وقتی در غذاها خورده شود بی خطر است. زمانی که ماکا در مقادیر بیشتر به عنوان دارو و کوتاه مدت مصرف شود، احتمالاً بی خطر است. به نظر می رسد دوز تا ۳ گرم در روز در صورت مصرف تا ۴ ماه بی خطر باشد.

بارداری و شیردهی: اطلاعات قابل اعتماد کافی برای دانستن اینکه آیا ماکا برای استفاده در دوران بارداری یا شیردهی بی خطر است وجود ندارد. در بخش ایمن بمانید و به مقدار مصرف غذایی پایبند باشید.

شرایط حساس به هورمون مانند سرطان سینه، سرطان رحم، سرطان تخمدان، اندومتریوز یا فیبروم رحم: عصاره های ماکا ممکن است مانند استروژن عمل کنند. اگر شرایطی دارید که ممکن است توسط استروژن بدتر شود، از این عصاره ها استفاده نکنید.

دوز

ماکا اغلب توسط بزرگسالان در دوزهای ۱٫۵تا۳٫۵ گرم خوراکی، روزانه به مدت ۶تا۱۶ هفته استفاده می شود. با یک ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی صحبت کنید تا بدانید چه دوزی ممکن است برای یک بیماری خاص بهترین باشد.

 

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.