کد خبر : 1062
تاریخ انتشار : شنبه 30 نوامبر 2019 - 23:58

مصرف مکمل گیاهان دارویی

مصرف مکمل گیاهان دارویی
امروزه گیاهان دارویی، در چای ها و از این دست، به شکل مایع، مانند نوشیدنی های انرژی زا و قرص ها و کپسول ها، مورد استفاده قرار می گیرند.

مصرف مکمل گیاهان دارویی

بیش از ۴۰۰۰ سال است، گیاهان دارویی که از برگ ها، پوست درختان، دانه گیاهان، ریشه آن ها، صمغ، ساقه درختان و یا گل ها و گیاهانی که به طور سرشار از موادی هستند که فیتوکمیکال نامیده می شوند(دارای ارزش های تغذیه ای هستند)، مشتق می گردند و برای افزایش سلامتی و عملکرد انسان مورد استفاده قرار می گیرند.  متخصص داروهای گیاهی به نام گالن، اولین سیستم تقسیم بندی را در سال ۲۰۰ بعد از میلاد خلق کرد، بطوری که بیماری ها را با گیاهان دارویی که آنها را درمان می کردند، تنظیم کرد و زمینه ای برای استفاده از گیاهان، در دنیای داروشناسی ایجاد کرد. در حقیقت داروهای معمول، بندرت از گیاهان سنتی مشتق و گرفته می شوند. امروزه گیاهان دارویی، در چای ها و از این دست، به شکل مایع، مانند نوشیدنی های انرژی زا و قرص ها و کپسول ها، مورد استفاده قرار می گیرند.

چنین برآورده شده است که از هر پنج نفر ورزشکار، یک نفر برخی از اشکال مکمل های گیاهی را استفاده کرده است که اغلب در نوشیدنی های ورزشی و یا غذاهایی بوده که آنها به مصرف رسانده اند. یکی از بزرگترین فروش ها در سطح جهان، جنسینگ است ، که ادعا شده در بین ویژگی های ارگوژنیک (نیروزایی)، کیفیت آنابولیکی دارد. مکمل های گیاهی که اغلب در فروشگاه ها هستند، به افزایش انرژی، کاهش چربی، توسعه رشد عضلانی و یا ایجاد واکنش های متابولیک و فیزیولوژیکی دیگر که برای عملکرد ورزشی مهم هستند، کمک می کنند. متاسفانه، کمتر تحقیقاتی وجود دارد که این کیفیت ارگوژنیک را مورد مطالعه قرار داده و از آن ها حمایت کند.

ایمنی مربوط به استفاده از این گیاهان به نظر می رسد، بحث مرتبط دیگری باشد، زیرا چندین مکمل گیاهی با سطح بالای فلزات سنگین تشخیص داده شده اند. براساس چندین مطالعه، این فلزات از جمله سرب که موجب سطح بالا و ناسالم آن در خون می شود، می تواند علائم اختلالات ناخوشایندی مانند رخوت و بیحالی، درد های شکمی ، حالت تهوع، سردرد و در موارد حاد، حمله ناگهانی و کما را ایجاد کنند. کادمیوم، هگزاوالنت کرومیوم، جیوه و آرسنیک، فلزاتی هستند که اغلب در مکمل های گیاهی که از چین آورده می شد، دیده شده است، زیرا این سرزمین جایست که خاک، آب و هوای آن، خطر بیشتری برای آلودگی داشته است. مضافآ این که خالص بودن این مکمل ها، سوالی است که از برچسب های غیرمطمئن آن نشات می گیرد. در سال۲۰۱۰ در مکمل کاهش وزن گیاهی، فن فلورامین پیدا شد، داروی محرکی که از سال ۱۹۹۷ بعد از این که برخی مطالعات نشان دادند که این دارو می تواند خرابی جدی دریچه های قلب را ایجاد کند، از بازار امریکا جمع آوری شد و برخی ترکیبات دارویی بالقوه خطرناک موجود در آن، روی برچسب این محصول دیده نمی شد. برخی از کشورها مانند آلمان، مقررات دارویی وضع کرده است. اخیرا ایالات متحده، بیشتر مکمل های گیاهی مانند، مکمل های رژیمی را تحت قانون آموزش و سلامت مکمل های رژیمی قرار داده است. نتیجه این که، جمع آوری داده هایی که همراه با ایمنی باشد و تشخیص خطرات بیشتر ترکیبات این داروها، انجام نشده است. این واقعیت، اهمیت مصرف کننده آموزش دیده را زمانی دو چندان می کند که می خواهد غذای مصرفی خود را با مکمل های رژیمی همراه سازد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۲
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.