کد خبر : 3600
تاریخ انتشار : شنبه 20 می 2023 - 1:57

مهدی پیرتاجانی

پروتئین برنج

پروتئین برنج
تحقیقات اولیه نشان می‌دهد، درد عضلانی ناشی از ورزش پس از مصرف پروتئین برنج بلافاصله بعد از ورزش، مانند پروتئین آب پنیر (پروتئین وی) برای کاهش درد عضلانی بعد از ورزش موثر است.

بررسی اجمالی

پروتئین برنج پروتئینی است که از برنج گرفته شده است. گاهی اوقات به قطعات کوچکتر تقسیم می شود. پروتئین برنج که به قطعات کوچکتر تجزیه می شود، هیدرولیز پروتئین برنج نامیده می شود.

پروتئین برنج برای تقویت عضلات و درد عضلانی مصرف می شود. همچنین در شیرخشک های مخصوص نوزادان برای نوزادانی که به شیر گاو حساسیت دارند استفاده می شود.

پروتئین برنج در محصولات پوست و مو استفاده می شود.

عملکرد پروتئین برنج

پروتئین برنج مواد مغذی به نام اسیدهای آمینه را در اختیار بدن قرار می دهد. انواع اسیدهای آمینه موجود در پروتئین برنج ممکن است به محافظت از بدن در برابر قند بیش از حد در خون کمک کند. آنها همچنین ممکن است به کاهش فشار خون و چربی خون کمک کنند.

حساسیت غذایی

بیشتر شیرخشک های مخصوص نوزادان با پروتئینی ساخته می شوند که از شیر گاو به دست می آید. اگر نوزادی به شیر گاو حساسیت داشته باشد، می توان به جای آن از فرمول مخصوص شیر گاو استفاده کرد. اما این نوع فرمول اغلب طعم تلخی دارد. اکثر تحقیقات نشان می دهد که شیر خشک پروتئین برنج می تواند جایگزین پروتئین خوبی برای این نوزادان باشد. هنگامی که پروتئین برنج در شیر خشک استفاده می شود، به قطعات کوچکتر تجزیه می شود و مقداری مواد مغذی اضافی به آن اضافه می شود تا منبع تغذیه کاملی برای نوزادان باشد.

تحقیقات برای پروتئین برنج

تحقیقات اولیه نشان می‌دهد، درد عضلانی ناشی از ورزش پس از مصرف پروتئین برنج بلافاصله بعد از ورزش، مانند پروتئین آب پنیر (پروتئین وی) برای کاهش درد عضلانی بعد از ورزش موثر است.

اثرات جانبی

در صورت مصرف خوراکی: پروتئین برنج زمانی که به عنوان یک ماده در غذاها استفاده شود، احتمالاً ایمن است.

هنگامی که روی پوست استفاده می شود: پروتئین برنج احتمالاً ایمن است.

اقدامات احتیاطی و هشدارهای ویژه

کودکان: پروتئین برنج زمانی که به صورت خوراکی توسط کودکان یک ماهه و بالاتر استفاده شود، احتمالاً ایمن است. این به عنوان یک فرم خاص از شیر خشک نوزادان توسط نوزادانی که به شیر گاو حساسیت دارند به طور ایمن استفاده شده است. اما برخی از نوزادان ممکن است به پروتئین برنج حساسیت داشته باشند، بنابراین این نوع شیر خشک فقط باید تحت نظارت یک متخصص استفاده شود.

برنج حاوی آرسنیک غیر آلی است که در مقادیر زیاد می تواند خطرناک باشد. به دنبال محصولاتی باشید که حاوی مقدار آرسنیک روی برچسب هستند.

بارداری و شیردهی: اطلاعات کافی برای دانستن اینکه آیا پروتئین برنج برای استفاده در دوران بارداری یا شیردهی بی خطر است وجود ندارد. مراقب باشید و فقط از مقادیر موجود در غذا استفاده کنید.

در حال حاضر هیچ اطلاعاتی برای تداخلات پروتئین برنج وجود ندارد.

دوز

دوزهای زیر در تحقیقات علمی مورد مطالعه قرار گرفته است:

برای آلرژی های غذایی: شیر خشک حاوی پروتئین برنج و سایر مواد مغذی به عنوان تنها منبع غذایی برای نوزادان بین ۱ تا ۶ ماهگی استفاده می شود. همراه با سایر غذاها در کودکان بین ۶ ماه تا ۲ سال استفاده می شود.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.