کد خبر : 3436
تاریخ انتشار : یکشنبه 26 مارس 2023 - 7:40

چرا آنتی‌اکسیدان‌ها برای ورزشکاران قدرتی توانی مهم اند؟؟

چرا آنتی‌اکسیدان‌ها برای ورزشکاران قدرتی توانی مهم اند؟؟

چرا آنتی‌اکسیدان‌ها برای ورزشکاران قدرتی توانی مهم اند؟؟ نیاز به ورزشکاران قدرتی توانی به ویتامین و املاح معدنی نیازهای ویتامینی و املاح معدنی ورزشکاران قدرتی توانی به ‌خوبی مطالعه نشده است. مانند همه افراد فعال دیگر، مواد مغذی مورد نیاز ورزشکاران قدرتی توانی در مقایسه با هم ‌قطاران غیر فعال خود تا حدودی زیادتر است

چرا آنتی‌اکسیدان‌ها برای ورزشکاران قدرتی توانی مهم اند؟؟

نیاز به ورزشکاران قدرتی توانی به ویتامین و املاح معدنی

نیازهای ویتامینی و املاح معدنی ورزشکاران قدرتی توانی به ‌خوبی مطالعه نشده است. مانند همه افراد فعال دیگر، مواد مغذی مورد نیاز ورزشکاران قدرتی توانی در مقایسه با هم ‌قطاران غیر فعال خود تا حدودی زیادتر است اما میزان افزایش ویتامین‌ها و املاح معدنی مورد نیاز برای عملکرد مطلوب قدرتی توانی معلوم نیست.

 

نیاز ورزشکاران قدرتی توانی به ویتامین و املاح معدنی

چرا آنتی‌اکسیدان‌ها برای ورزشکاران قدرتی توانی مهم اند؟؟

آنتی‌اکسیدان‌های اصلی که توجه زیادی را در قلمرو فعالیت‌های ورزشی به خود جلب کرده‌اند، عبارت‌اند از: بتا کاروتن، ویتامین C، ویتامین E و سلنیوم. آنتی‌اکسیدان‌ها با آسیب رادیکال های آزاد که هنگام و پس‌از فعالیت ورزشی از جمله فعالیت‌های ورزشی بسیار شدید رخ می‌دهند، مبارزه می‌کنند. در حال حاضر بیشتر پژوهش‌ها بر آثار آنتی‌اکسیدان‌ها و آسیب رادیکال‌های آزاد وابسته به فعالیت‌ها ورزشی روی ورزشکاران استقامتی متمرکز شده‌اند. هرچند ورزشکاران قدرتی توانی احتمالاً به بیشتر مواد مغذی یاد شده نیاز دارند، ولی در حال‌ حاضر توصیه خاصی درباره آن‌ها نمی‌توان ارائه داد. بهترین حالت آن است که انواع غذاهای سرشار از آنتی اکسیدان‌ها مانند میوه‌ها، مرکبات، سبزیجات سبز و زرد، خشکبار و غلات خورده شود.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.