کد خبر : 2534
تاریخ انتشار : چهارشنبه 11 نوامبر 2020 - 2:15

دلیل هموگلوبین کمتر از حد مطلوب در ورزشکاران

دلیل هموگلوبین کمتر از حد مطلوب در ورزشکاران

  دلیل هموگلوبین کمتر از حد مطلوب در ورزشکاران دلایل هموگلوبین کمتر از حد مطلوب عبارتند از : اثر رقیق شدگی : بسیاری از ورزشکاران تمرین کرده، سدیم و در نتیجه آب را در خونشان حبس می کنند. این گسترش حجم خون، حجم اجزایی خون و از جمله هموگلوبین را رقیق میکند این رفیق شدگی

 

دلیل هموگلوبین کمتر از حد مطلوب در ورزشکاران

دلایل هموگلوبین کمتر از حد مطلوب عبارتند از :

اثر رقیق شدگی : بسیاری از ورزشکاران تمرین کرده، سدیم و در نتیجه آب را در خونشان حبس می کنند. این گسترش حجم خون، حجم اجزایی خون و از جمله هموگلوبین را رقیق میکند این رفیق شدگی موجب کاهش غلظت هموگلوبین میشود.

تخریب گلبولهای قرمز خون : کاهش غلظت هموگلوبین خون می‌تواند در دوندگان افزایش یابد و دلیل آن این است که تماس بسیار زیاد پایه دوندگان با زمین، افزایش تخریب گلبول های قرمز خون (همولیز) می‌شود. به سبب میزان افزایش تخریب گلبولهای قرمز، آهن بیشتری نسبت به حالت طبیعی دفع می شود و توان ذخایر آهن بدن را کاهش می دهد. همین همولیز ناشی از تماس های زیاد پا با زمین یکی از علل پیدایش خون در ادرار به دنبال یک جلسه فعالیت بدنی شدید است.

دلیل هموگلوبین کمتر از حد مطلوب در ورزشکاران

دفع خون از مجاری معده ای – روده ای : در دوندگان، ممکن است مقدار کمی خون به داخل مجرای معده ای – روده ای راه پیدا کند و از آنجا دفع شود. علت واقعی دفع خون در این مجرا هنوز ناشناخته است. این امر می تواند ناشی از فشار تمرین های بدنی باشد.

افزایش تعریق : مقداری آهن با عرق دفع می شود. بنابراین، افزایش فعالیت های ورزشی می تواند سهمی در برخی کمبودهای آهن ورزشکاران داشته باشند.

ناکافی بودن کالری دریافتی : اگر فردی به اندازه کافی کالری دریافت نکند و یا از یک رژیم غذایی متعادل استفاده نکند، ممکن است دچار کمبود آهن شود.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.