کد خبر : 2635
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 15 دسامبر 2020 - 23:49

مصرف پروتئین قبل و هنگام جلسات تمرینی

مصرف پروتئین قبل و هنگام جلسات تمرینی

  مصرف پروتئین قبل و هنگام جلسات تمرینی خوردن پروتئین قبل از ورزش های قدرتی توانی به تازگی توجه پژوهشگران بیشتر را به خود جلب کرده است. بیشتر مطالعات نه تنها آثار پروتئین، بلکه همچنین تاثیر ترکیب کربوهیدرات ها و پروتئین را بر سنتز،کاتابولیسم و عملکرد عضلات گزارش کرده اند. تاثیر خوردن پروتئین هنگام تمرین

 

مصرف پروتئین قبل و هنگام جلسات تمرینی

خوردن پروتئین قبل از ورزش های قدرتی توانی به تازگی توجه پژوهشگران بیشتر را به خود جلب کرده است.

بیشتر مطالعات نه تنها آثار پروتئین، بلکه همچنین تاثیر ترکیب کربوهیدرات ها و پروتئین را بر سنتز،کاتابولیسم و عملکرد عضلات گزارش کرده اند. تاثیر خوردن پروتئین هنگام تمرین یا مسابقه بر عملکرد قدرتی توانی مورد توجه کمی بوده است، و ارتباط بین این دو عامل هنوز به خوبی مطالعه نشده است.

تاثیر بالقوه مثبت خوردن مکمل پروتئین – کربوهیدرات پیش از فعالیت ورزشی، مفهوم نسبتاً تازه‌ای است. بحث و گفتگو درباره خوردن پروتئین و کربوهیدرات، هر دو قبل از تمرین قدرتی توانی، ریشه در آثار آنابولیک افزایش ترشح انسولین و اسیدهای آمینه موجود در خون دارد. با خوردن کربوهیدرات ها پس از فعالیت ورزشی قدرتی توانی، مقادیر انسولین افزایش می یابد و در نتیجه کاتابولیسم ناشی از فعالیت ورزشی طبیعی در عضلات اسکلتی کاهش می یابد.

مصرف پروتئین قبل و هنگام جلسات تمرینی

هر چند عمل کربوهیدرات ها و پروتئین پس از فعالیت ورزشی مانند هم است، ولی دلیل آنکه مصرف پیش از فعالیت آنها بر مصرف پس از فعالیتهای اولویت داشته، با جریان خون ارتباط دارد. نظریه این است که وقتی غلظت مواد مغذی (با خوردن یک منبع کربوهیدراتی – پروتئینی در پیش از فعالیت) و جریان خون (به دلیل فعالیت ورزشی) هر دو افزایش می یابند، میزان مواد مغذی برداشتی و مصرف آنها و نیز سنتز پروتئین به حداکثر می رسد. آثار مثبت خوردن کربوهیدرات و پروتئین پیش از فعالیت ورزشی، با کمتر از ۶ گرم اسید آمینه های ضروری و ۳۵ گرم کربوهیدرات گزارش شده است. بنابراین ضرورتی ندارد حجم غذای زیادی خورده شود تا این فواید آنابولیک به دست آید.

به طور خلاصه، ورزشکاران قدرتی توانی باید به شدت خوردن یک منبع کربوهیدراتی و پروتئینی (هر دو) را پیش از یک جلسه تمرین مدنظر قرار دهند تا بتوانند توانایی بدن شان را در سنتز پروتئین های جدید به حداکثر برسانند. فایده مصرف پروتئین اضافی هنگام ورزش های قدرتی توانی به پژوهش های بیشتری نیاز دارد.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.