کد خبر : 1982
تاریخ انتشار : دوشنبه 18 می 2020 - 1:57

هموستاز و یکپارچگی دستگاه های بدن

هموستاز و یکپارچگی دستگاه های بدن

هموستاز و یکپارچگی دستگاه های بدن محیط داخلی بدن برای زنده ماندن فعالیت‌هایی انجام می‌دهیم که بر ترکیب مایع برون سلولی که سلولهای بدن در آن شناورند تأثیر بگذارند. دستگاه های کنترل فیزیولوژیایی تلاش می‌کنند ترکیب مایع برون سلولی را که محیط داخلی نیز می‌نامند حفظ کند. همه این فرایندها با هم باعث برقراری هموستاز

هموستاز و یکپارچگی دستگاه های بدن

محیط داخلی بدن

برای زنده ماندن فعالیت‌هایی انجام می‌دهیم که بر ترکیب مایع برون سلولی که سلولهای بدن در آن شناورند تأثیر بگذارند. دستگاه های کنترل فیزیولوژیایی تلاش می‌کنند ترکیب مایع برون سلولی را که محیط داخلی نیز می‌نامند حفظ کند. همه این فرایندها با هم باعث برقراری هموستاز میشوند.

 قوس‌های باز خوردی

دستگاه های کنترل فیزیولوژی به طور طبیعی با ابزارهای قوس های باز خوردی عمل میکنند. این قوس‌ها ممکن است بازخورد منفی یا بازخورد مثبت داشته باشند. قوس های بازخورد منفی که بیشتر در فرایندهای فیزیولوژیایی متداول اند با برخی اختلال ها در پارامتر مورد سنجش به مقابل برمی خیزد و آنها را خنثی می‌کند.

اجزای دستگاه کنترلی

دستگاه های کنترل فیزیولوژیایی مثل دستگاه های کنترل مهندسی اند. اجزای متداول دستگاه کنترل فیزیولوژیایی عبارت اند از حسگر( گیرنده)،  درون داد به دستگاه کنترلی (که اغلب درون داد عصبی به مغز است)،  و برون داد (عصبی و هورمونی) به بافت های هدف.

یکپارچگی

بدن ما در تلاش برای حفظ هموستاز (حفظ محیط داخلی)، از چندین دستگاه استفاده می کند. برای مثال، برای حفظ ph در مقدار طبیعی اش یعنی (۷.۴ ) ، دستگاه تنفسی و کلیوی فعالیت دارند تا میزان مواد شیمیایی گوناگون را که بر ph موثرند تغییر دهند. پاسخ های یکپارچه دستگاه های بدن به هرگونه تغییر در محیط داخلی به ما این امکان را می دهد تا سریعاً با مجیط سازگار شویم.

هموستاز و یکپارچگی دستگاه های بدن

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.