کد خبر : 2651
تاریخ انتشار : دوشنبه 28 دسامبر 2020 - 17:07

نقش مهم آب در بدن

نقش مهم آب در بدن

  نقش مهم آب در بدن سه نقش مهم آب در بدن کدام اند؟ آب به عنوان یک حلال عمل می کند. به همین دلیل، مواد غذایی گوناگون، هورمون ها و حتی آنتی بادی ها به وسیله آب موجود در پلاسمای خون عمل حمل می شوند. همچنین، محصول های زایدی که به وسیله سلول ها

 

نقش مهم آب در بدن

سه نقش مهم آب در بدن کدام اند؟

آب به عنوان یک حلال عمل می کند. به همین دلیل، مواد غذایی گوناگون، هورمون ها و حتی آنتی بادی ها به وسیله آب موجود در پلاسمای خون عمل حمل می شوند. همچنین، محصول های زایدی که به وسیله سلول ها رها می شوند، به وسیله آب حمل می شوند. بدون چنین ساز و کاری انتقال بسیار موثر و کارآمد تغذیه سلول ها غیر ممکن است.

آب به حفظ دمای بدن کمک می کند. همانند یک موتور اتومبیل که یک سیستم خنک کننده برای جلوگیری از گرمای بیش از اندازه دارد، آب بین سلولی نیز بسیار شبیه به دستگاه خنک کننده ماشین رادیاتور که به وسیله آب، موتور ماشین را سرد میکند عمل می کند. پلاسما گرما را از آب بین سلولی گرفته و آن را به سطح پوست – جای که گرما به محیط داده شود – حمل می کند. در سطح پوست، عرق ریزی و سپس تبخیر آب موجب خنک شدن بدن می شود. برعکس باور مردم، عرق ریزی به تنهایی سبب خنک شدن بدن نمی شود.

آب در انجام واکنش های شیمیایی در بدن، به عنوان میانجی عمل می کند. در حقیقت، سرعت زیاد واکنش های متابولیکی موجود در یک سلول باید بیشتر از محتوای آب سلول ها باشد. این موضوع بخشی از دلیلی است که چرا عضله یا بافت بدون چربی، آب بیشتری نسبت به بافت چربی دارد؛ بنابراین آب بیشتری برای انجام واکنش های شیمیایی درگیر در اعمال شدید عضلات مورد نیاز است.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.