کد خبر : 1086
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 3 دسامبر 2019 - 23:38

دارچین

دارچین
عقیده بر این است که دارچین، اثرات ضدالتهابی، ضد میکروبی، آنتی اکسیدانی و کاهش دهنده فشارخون را دارد . دارچین توانایی در کنترل سطوح قندخون و بهبود حساسیت به انسولین دارد.

دارچین

نام دیگر: سینامون

این مکمل از چه تشکیل شده است: دارچین یک ادویه معمول است که برای پخت و پز استفاده می شود. آن را از پوست درخت دو گیاه دارویی، سی. زیلانیکیوم و سی. کاسیا گرفته می شود. به غیر از استفاده آن برای پخت و پز، دارچین برای سال ها به عنوان گیاه دارویی در درمان مشکلات معده ای و دیگر بیماری ها استفاده می شده است. با این حال، اخیرا دانشمندان مجموعه ای دیگر از مزایای بالقوه ی بسیار قابل توجه آن را کشف کرده اند که شامل توانایی دارچین در کنترل سطوح قندخون و بهبود حساسیت به انسولین است. بعلاوه، عقیده بر این است که دارچین، اثرات ضدالتهابی، ضد میکروبی، آنتی اکسیدانی و کاهش دهنده فشارخون را دارد(گرونوالد، فردر و آرمبروستر۲۰۱۰).

چگونه عمل می کند: دارچین، از تعدادی اجزاء تشکیل شده است که تصور می شود، مسئول اثرات سودمند آن باشند. روغن های فرار(سبک) مانند سینماآلدئید، اوژنول، لیناول و کافور به مقداری متفاوتی در پوست، برگ و ریشه درخت سی. زیلانیکوم و سی.کاسیا یافت می شوند.(گرونوالد، فردر و آرمبروستر۲۰۱۰). تصور می شود این روغن های فرار، مسئول اثرات سودمند دارچین باشند. مقدار این روغن های فرار؛ داخل انواع ادویه های دارچینی متفاوت است. بعلاوه دارچین، محتوی پلی فنول های نیرومندی است که می توانند به عنوان آنتی اکسیدان عمل کرده، اثرات ضدالتهابی داشته باشند.

دارچین

مزایای عملکردی: توانایی دارچین جهت افزایش اثرات انسولین، اثرات نیرومندی برای ورزشکاران به ویژه پس از تمرین داشته باشد.دارچین می تواند بازسازی گلیکوژن را بهبود داده، سنتز پروتئین را به واسطه اثرات تقویت کننده ای انسولین افزایش دهد. بهبود باسازی گلیکوژن و سنتز پروتئین می تواند به برگشت به حالت اولیه عضلات سریع و به آن کمک کند. بعلاوه، دارچین می تواند عضلات و مفاصل را در برابر التهاب مزمن محافظت کرده، شدت شروع درد عضلانی کوفتگی تاخیری(DOMS) و التهاب تاندونی را کاهش دهد. علاوه بر این، خاصیت آنتی اکسیدانی دارچین، می تواند سیستم ایمنی را حمایت کرده، و سرکوب سیستم ایمنی که اغلب در نتیجه ی تمرینات ایجاد می شود را کاهش دهد.

میزان معمول مصرف: میزان معمول مصرف مکمل دارچین بین ۳ – ۶ گرم در روز به نظر موثرتر باشد. بعلاوه منابع دارچین چه این که سی.زیلانیکیوم یا سی. کاسیا باشد، ممکن است تاثیرات متفاوتی داشته باشد و مطالعات خوب طراحی شده بیشتری برای تایید منابع موثرتر نیاز است.

نگرانی مرتبط با سلامتی: در میزان های توصیه شده به ویژه ۳ – ۶ گرم در روز به نظر می رسد، دارچین بی خطر باشد. پژوهش های پیش بالینی و دیگر مطالعات انسانی، هیچ گونه اثرات سمی قابل توجهی را نشان نداده اند(راناسنگ ۲۰۱۲).

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.