کد خبر : 2629
تاریخ انتشار : جمعه 11 دسامبر 2020 - 23:36

مطالعات انجام شده در زمینه مکمل گابا

مطالعات انجام شده در زمینه مکمل گابا

مطالعات انجام شده در زمینه مکمل گابا یکی از مشکلات مرتبط با گابا این است که مکمل های خوراکی نمی تواند از سد خونی مغزی عبور کرده، به مغز برسد. تعداد قابل توجهی از گیرنده‌های گابا در مغز واقع شده‌اند و ناتوانی گابا در رسیدن به این گیرنده ها احتمال اینکه گابا هرگونه تاثیر فیزیولوژیکی

مطالعات انجام شده در زمینه مکمل گابا

یکی از مشکلات مرتبط با گابا این است که مکمل های خوراکی نمی تواند از سد خونی مغزی عبور کرده، به مغز برسد.

تعداد قابل توجهی از گیرنده‌های گابا در مغز واقع شده‌اند و ناتوانی گابا در رسیدن به این گیرنده ها احتمال اینکه گابا هرگونه تاثیر فیزیولوژیکی معناداری را بر بدن داشته باشد را کمتر می سازد.

بیشتر تحقیقات بر داروها و دیگر مواد گابائرژیک تمرکز داشتند. دارو ها و موادی وجود دارند که می توانند به گیرنده های گابا در مغز رسیده و با مهار سیستم عصبی مرکزی تاثیراتی که قبلاً شرح داده شده را اعمال کنند (گلدبرگ ۲۰۱۰).

مطالعات انجام شده در زمینه مکمل گابا

مطالعات علمی خوب کنترل شده کمی روی مصرف خوراکی گابا انجام شده است. این مطالعات انجام شده از نظر کیفیت، بالا نبوده است و تعداد کمی آزمودنی را استفاده کرده اند، به‌طور معمول از گروه مشترکی از محققان بیان شده‌اند.

این مطالعات دریافتند گابا در کاهش فشار عصبی و خستگی روانی افرادی مفید است که به طور مزمن خسته بوده اند (کانیهایرا و همکاران ۲۰۱۱ ، ناکامورا و همکاران ۲۰۰۹).

دیگر پژوهش ها، اثرات گابا بر امواج مغزی را تحت نظر گرفته اند و دریافتند گابا، توانایی افزایش امواج آلفای مغز را دارد که با آرامش و کاهش استرس در ارتباط هستند (عبدو ۲۰۰۶). متاسفانه، تنها ۱۳ آزمودنی برای این پژوهش استفاده شده بود. بعید است که مصرف مکمل گابا مفید نباشد. با این حال، قبل از اینکه بتوان نتیجه گیری قطعی کرد، به تحقیقات بیشتری نیاز است.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.