کد خبر : 3740
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 8 آگوست 2023 - 1:19

گل دیزی وحشی

گل دیزی وحشی

دیزی وحشی با نام های دیگر گل مروارید هومیوپاتی، بابونه وحشی یک گیاه است. قسمت هایی که در بالای زمین رشد می کنند برای تهیه چای دارویی استفاده می شود. مردم برای سرفه، برونشیت، اختلالات کبد و کلیه و تورم (التهاب) از چای بابونه وحشی استفاده می کنند. آنها همچنین از آن به عنوان یک

دیزی وحشی با نام های دیگر گل مروارید هومیوپاتی، بابونه وحشی یک گیاه است. قسمت هایی که در بالای زمین رشد می کنند برای تهیه چای دارویی استفاده می شود.

مردم برای سرفه، برونشیت، اختلالات کبد و کلیه و تورم (التهاب) از چای بابونه وحشی استفاده می کنند. آنها همچنین از آن به عنوان یک عامل خشک کننده (قابض) و به عنوان یک “تصفیه کننده خون” استفاده می کنند. برخی از افراد برای جلوگیری از مشکلات حین زایمان، درد و خونریزی جزئی از گل مروارید هومیوپاتی استفاده می کنند.

گل دیزی وحشی را گاهی برای زخم ها و بیماری های پوستی مستقیماً روی پوست می زنند.

دیزی وحشی حاوی مواد شیمیایی به نام ساپونین است. این مواد شیمیایی ممکن است به سلول های پوست کمک کند کلاژن بیشتری تولید کنند.

موارد استفاده و اثربخشی

سرفه ها

برونشیت

مشکلات کبدی

مشکلات کلیوی

تورم (التهاب)

زخم، زمانی که روی پوست اعمال می شود.

بیماری های پوستی، زمانی که روی پوست اعمال می شود.

سایر شرایط

شواهد بیشتری برای ارزیابی اثربخشی گل مروارید وحشی برای این موارد مورد نیاز است.

اثرات جانبی

اطلاعات کافی برای اطلاع از بی خطر بودن دیزی وحشی وجود ندارد.

اقدامات احتیاطی و هشدارهای ویژه

بارداری و شیردهی: اطلاعات کافی در مورد استفاده از دیزی وحشی در دوران بارداری و شیردهی وجود ندارد. از استفاده آن خودداری کنید.

آلرژی به ابروسیا، بابونه و گیاهان وابسته: گل مروارید وحشی ممکن است در افرادی که به خانواده گیاهان Asteraceae/Compositae حساس هستند، واکنش آلرژیک ایجاد کند. اعضای این خانواده عبارتند از: ابروسیا، گل داوودی، گل همیشه بهار، بابونه و بسیاری دیگر. اگر آلرژی دارید، قبل از مصرف دیزی وحشی حتما با پزشک خود مشورت کنید.

دوز

دوز مناسب گل مروارید وحشی به عوامل مختلفی مانند سن مصرف کننده، سلامتی و چندین شرایط دیگر بستگی دارد. در حال حاضر اطلاعات علمی کافی برای تعیین محدوده مناسب از دوز برای دیزی وحشی وجود ندارد. به خاطر داشته باشید که محصولات طبیعی همیشه لزوماً بی خطر نیستند و دوز آن می تواند مهم باشد. حتماً دستورالعمل های مربوطه روی برچسب محصول را دنبال کنید و قبل از استفاده با داروساز یا پزشک یا سایر متخصصان مراقبت های بهداشتی مشورت کنید.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.