کد خبر : 2709
تاریخ انتشار : دوشنبه 18 ژانویه 2021 - 21:57

وزن بدن و عملکرد ورزشی

وزن بدن و عملکرد ورزشی

وزن بدن و عملکرد ورزشی در رقابت های ورزشی، این وزن بدن است که بر توانایی ورزشکار برای تولید شتاب و تغییر سرعت یا جهت، تا حد زیادی تاثیر می گذارد. بخشی از وزن بدن که اجزای اصلی وزن خالص بدن (LBM) را تشکیل می دهند، عبارتند از: عضلات و استخوان ها؛  بنابراین، می توان

وزن بدن و عملکرد ورزشی

در رقابت های ورزشی، این وزن بدن است که بر توانایی ورزشکار برای تولید شتاب و تغییر سرعت یا جهت، تا حد زیادی تاثیر می گذارد.

بخشی از وزن بدن که اجزای اصلی وزن خالص بدن (LBM) را تشکیل می دهند، عبارتند از: عضلات و استخوان ها؛  بنابراین، می توان گفت هر گونه افزایش در وزن خالص بدن در اصل به دلیل افزایش در عضلات اسکلتی است. در حقیقت، بخشی از وزن بدن که در توانایی ورزشکار به کار گرفته می شود تا نیرویی خود را علیه مرکز ثقل گسترش دهد، وزن خالص بدن یا ساده تر LBM است.

بخش دیگری از بدن – که وزن چربی است – قادر به چنین کاری نیست. بنابراین، برای تعیین کارآیی یک ورزشکار باید بین وزن چربی و وزن بدون چربی (وزن خالص بدن) تفاوت قائل شویم.

وزن بدن و عملکرد ورزشی – تعادل انرژی

تعادل انرژی، رویکرد بسیار موثری برای کنترل وزن بدن است. در طولانی مدت، حتی تغییر خیلی ناچیز در این تعادل، به دگرگونی های زیادی در وزن بدن منجر می شود.

تعادل انرژی زمانی به دست می آید که غذای دریافتی (کیلو کالری ها) با مقدار انرژی مصرفی بدن برابر باشد. تعادل مثبت انرژی که به افزایش وزن منجر می شود، زمانی رخ می دهد که انرژی دریافتی از راه غذا از انرژی مصرفی بیشتر باشد. برعکس، تعادل منفی انرژی که به کاهش وزن منجر می شود، زمانی اتفاق می افتد که انرژی مصرفی بیشتر از انرژی دریافتی باشد.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.