کد خبر : 942
تاریخ انتشار : یکشنبه 3 نوامبر 2019 - 23:50

نوشیدنی های انرژی زا

نوشیدنی های انرژی زا
نوشیدنی انرژی زا یکی از نوشیدنی هایی است که مورد علاقه ورزشکاران نیز هست.

نوشیدنی های انرژی زا

بازار نوشیدنی ها در جهان در حال رقابت شدیدی می باشد. نوشیدنی انرژی زا یکی از نوشیدنی هایی است که مورد علاقه ورزشکاران نیز هست. این نوشیدنی ها شاخه ای از نوشیدنی های غیرالکلی می باشند که دربردارنده بسیاری از مواد تشکیل دهنده می باشند. تولید کنندگان این نوشیدنی ها ادعا می کنند که « انرژی را بالا می برند» هوشیاری و تمرکز ذهنی را افزایش می دهند و عملکرد را بهبود می بخشند، اگرچه ، این ادعا خوشایند برای بسیاری از ورزشکاران است اما بجز تاثیرات شناخته شده کافئین ، آنها شواهد علمی کافی برای اثبات این ادعاها ندارد. برخی از این نوشیدنی ها تلفیقی از مواد تشکیل دهنده گیاهی، مشتقات کافئین، شکر یا قندهای مصنوعی می باشند، هیچ کاری برای شما انجام نخواهند داد، بجز اینکه مقدار زیادی کافئین را وارد بدن شما کنند.

اگر نوشیدنی انرژی زا حاوی قند باشد، پس برای شما انرژی فراهم خواهد کرد . قند مساوی است با کالری و کالری ها انرژی بدن را فراهم می کنند. اگر یک نوشیدنی حاوی کافئین باشد به عنوان محرک سیستم عصبی مرکزی عمل خواهد کرد، بنابراین ممکن است احساس پرانرژی بودن را داشته باشید، البته این احساس بسته به میزان کافئین موجود در نوشیدنی و تعداد دفعات نوشیدن شما از آن نوشیدنی انرژی زا ممکن است کوتاه مدت باشد. البته اگر در این نوشیدنی ها به جای قند از شیرین کننده های مصنوعی استفاده شده باشد تنها مقدار زیادی کافئین را از آن کسب خواهید کرد و در واقع انرژی را جهت تامین سوخت عضلات برای فعالیت ورزشی فراهم نخواهد کرد.

جهت تامین مواد مغذی مورد نیاز بدن به منظور حفظ وادامه فعالیت ورزشی راهها خیلی بهتری هم وجود دارد و اگر شما برای برانگیختن ذهنی به دنبال کافئین هستید. بخاطر اینکه تا حدودی تاثیرات این نوشیدنی ها، مواد تشکیل دهنده آنها و دوزهای موجود در آنها ناشناخته است، توصیه نمی شود ورزشکاران با هدف عملکرد بهینه از این نوشیدنی ها به عنوان ماده ارگوژنیک استفاده کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.