کد خبر : 4008
تاریخ انتشار : جمعه 19 ژانویه 2024 - 20:19

آجیل کولا دانه گیاه کولا – Cola acuminate

آجیل کولا دانه گیاه کولا – Cola acuminate
مردم از آجیل کولا برای رفع خستگی، افسردگی، خستگی، اسهال، کاهش وزن، سردردهای میگرنی و بسیاری از شرایط دیگر استفاده می کنند.

آجیل کولا دانه گیاه کولا – Cola acuminate

بررسی اجمالی

آجیل کولا دانه گیاه کولا (Cola acuminate ) است. در نیجریه و بسیاری از کشورهای غرب آفریقا در مراسم سنتی و فرهنگی استفاده می شود.

آجیل کولا حاوی کافئین است. کافئین با تحریک سیستم عصبی مرکزی، قلب و ماهیچه ها عمل می کند.

آجیل کولا حاوی ۲ تا ۴ درصد کافئین و تئوبرومین است. همچنین دارای فلاونوئید، آلکالوئیدها، تانن، ساپونین ها است.

مردم از آجیل کولا برای رفع خستگی، افسردگی، خستگی، اسهال، کاهش وزن، سردردهای میگرنی و بسیاری از شرایط دیگر استفاده می کنند، اما هیچ مدرک علمی خوبی برای حمایت از این موارد وجود ندارد.

آجیل کولا را با گیاهی مشابه به نام گوتو کولا اشتباه نگیرید. اینها یکی نیستند. همچنین، آن را با کافئین یا سایر محصولات حاوی کافئین از جمله چای سیاه، کاکائو، قهوه، قهوه سبز، چای سبز، گوارانا، چای اولانگ و یربا میت اشتباه نگیرید.

اثرات جانبی

هنگام مصرف خوراکی: مغز کولا معمولاً در غذاها مصرف می شود. آجیل کولا زمانی که تا ۱۲ هفته به عنوان دارو استفاده شود احتمالاً بی خطر است.

آجیل کولا در صورت استفاده در مقادیر زیاد یا طولانی مدت احتمالاً ناایمن است. جویدن آجیل کولا با افزایش خطر ابتلا به سرطان دهان و سرطان معده مرتبط است. مصرف مقادیر زیاد آجیل کولا نیز ممکن است به دلیل محتوای کافئین آن عوارض جانبی ایجاد کند. این عوارض جانبی می تواند از خفیف تا جدی باشد و شامل سردرد و ضربان قلب نامنظم باشد. برای محدود کردن عوارض جانبی، از دوزهای کافئین زیر ۴۰۰ میلی گرم در روز استفاده کنید. قطع ناگهانی مصرف کافئین گاهی اوقات می تواند باعث علائم ترک، از جمله سردرد، اضطراب و سرگیجه شود.

آجیل کولا دانه گیاه کولا – Cola acuminate

اقدامات احتیاطی و هشدارهای ویژه

بارداری: آجیل کولا زمانی که در دوران بارداری به مقدار معمول در غذا مصرف شود، احتمالاً بی خطر است. اما مقادیر بیشتر به دلیل محتوای کافئین آن احتمالاً ناامن است. مصرف بیش از ۳۰۰ میلی گرم کافئین در روز با افزایش خطر سقط جنین و سایر اثرات منفی مرتبط است. به خاطر داشته باشید که فقط مقدار کافئین ADDED باید روی برچسب محصول ذکر شود. کافئین موجود در موادی مانند آجیل کولا که به طور طبیعی حاوی کافئین است، نیازی به تهیه ندارد. این می تواند تعیین مقدار کل کافئین در یک محصول خاص را دشوار کند.

شیردهی: آجیل کولا زمانی که در دوران شیردهی به مقدار معمول در غذا مصرف شود، احتمالاً بی خطر است. اما مقادیر بیشتر به دلیل محتوای کافئین آن احتمالاً ناامن است. کافئین وارد شیر مادر می‌شود، بنابراین مصرف آجیل کولا باید به دقت کنترل شود تا مطمئن شوید که مقدار آن کم است. کافئین موجود در آجیل کولا می تواند باعث اختلال در خواب، تحریک پذیری و افزایش فعالیت روده در نوزادانی شود که با شیر مادر تغذیه می شوند.

اختلالات اضطرابی: کافئین موجود در آجیل کولا ممکن است اختلالات اضطرابی را بدتر کند.

اختلالات خونریزی: مغز کولا حاوی کافئین است که ممکن است لخته شدن خون را کند کند. اگر دچار اختلال خونریزی هستید، از کولا با احتیاط استفاده کنید.

بیماری های قلبی: کافئین موجود در آجیل کولا می تواند باعث نامنظم شدن ضربان قلب در افراد خاص شود. اگر بیماری قلبی دارید با احتیاط از مغز کولا استفاده کنید.

دیابت: مغز کولا حاوی کافئین است. کافئین ممکن است بر نحوه استفاده بدن از قند تأثیر بگذارد. اگر دیابت دارید با احتیاط استفاده کنید.

اسهال: مغز کولا حاوی کافئین است. کافئین، به خصوص زمانی که به مقدار زیاد مصرف شود، می تواند اسهال را بدتر کند.

صرع: مغز کولا حاوی کافئین است. دوزهای بالای کافئین ممکن است باعث تشنج یا کاهش اثرات داروهای مورد استفاده برای جلوگیری از تشنج شود. اگر تا به حال دچار تشنج شده اید، از دوزهای بالای کافئین یا مکمل های حاوی کافئین مانند کولا استفاده نکنید.

آجیل کولا دانه گیاه کولا – Cola acuminate

گلوکوم: کافئین موجود در مغز کولا فشار داخل چشم را افزایش می دهد. این افزایش ممکن است در عرض ۳۰ دقیقه رخ دهد و حداقل برای ۹۰ دقیقه باقی بماند.

فشار خون بالا: کافئین موجود در آجیل کولا ممکن است فشار خون را در افراد مبتلا به فشار خون بالا افزایش دهد. اما به نظر نمی رسد این موضوع در افرادی که به طور منظم از کافئین استفاده می کنند، نگران کننده باشد.

سندرم روده تحریک پذیر (IBS): مغز کولا حاوی کافئین است. کافئین، به خصوص زمانی که به مقدار زیاد مصرف شود، می تواند اسهال را بدتر کند و ممکن است علائم IBS را بدتر کند.

استخوان های ضعیف (پوکی استخوان): مغز کولا حاوی کافئین است. کافئین می تواند مقدار کلسیمی را که از ادرار دفع می شود افزایش دهد. اگر پوکی استخوان یا تراکم استخوان پایین دارید، کافئین باید به کمتر از ۳۰۰ میلی گرم در روز محدود شود (تقریباً ۲-۳ فنجان قهوه).

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.