کد خبر : 4329
تاریخ انتشار : دوشنبه 22 جولای 2024 - 5:05

مهدی پیرتاجانی

ال سیترولین

ال سیترولین
از ال سیترولین برای عملکرد ورزشی، بیماری سلول داسی شکل، اختلال نعوظ (ED)، فشار خون بالا در ریه ها، بیماری قلبی و بسیاری از شرایط دیگر استفاده می کنند.

ال سیترولین L-CITRULLINE

بررسی اجمالی

ال سیترولین یا مالات سیترولین یک اسید آمینه است که در هندوانه یافت می شود. در بدن نیز ساخته می شود. بدن ال سیترولین را به اسید آمینه دیگری به نام ال آرژنین تبدیل می کند.

نام سیترولین از Citrullus vulgaris، اصطلاح لاتین هندوانه گرفته شده است. برخلاف برخی از اسیدهای آمینه، ال سیترولین برای ساخت پروتئین استفاده نمی شود، اما ممکن است به افزایش سایر مواد شیمیایی مورد نیاز بدن برای ساخت پروتئین کمک کند. همچنین ممکن است به بهبود جریان خون و کاهش فشار خون کمک کند.

از سیترولین برای عملکرد ورزشی، بیماری سلول داسی شکل، اختلال نعوظ (ED)، فشار خون بالا در ریه ها، بیماری قلبی و بسیاری از شرایط دیگر استفاده می کنند، اما هیچ مدرک علمی خوبی برای حمایت از بیشتر این موارد وجود ندارد.

موارد استفاده و اثربخشی

عملکرد ورزشی – مصرف خوراکی سیترولین ممکن است به بهبود برخی از انواع تمرینات ورزشی (تمرینات مقاومتی) کمک کند. اما اثرات آن بر تمرینات هوازی مانند دویدن نامشخص است.

از دست دادن عضلات مرتبط با افزایش سن (سارکوپنی). به نظر نمی رسد مصرف خوراکی ال سیترولین قدرت عضلانی را در افراد مسن که به طور منظم ورزش می کنند افزایش دهد.

علاقه به استفاده از سیترولین برای تعدادی از اهداف دیگر وجود دارد، اما اطلاعات قابل اعتماد کافی برای گفتن اینکه آیا ممکن است مفید باشد وجود ندارد.

اثرات جانبی و اقدامات احتیاطی و هشدارهای ویژه

در صورت مصرف خوراکی: ال سیترولین در صورت استفاده تا ۲ ماه احتمالاً بی خطر است. معمولاً به خوبی تحمل می شود. برخی از افراد ممکن است ناراحتی معده یا سوزش سر دل را تجربه کنند.

بارداری و شیردهی: اطلاعات قابل اعتماد کافی برای اطلاع از بی خطر بودن سیترولین در دوران بارداری یا شیردهی وجود ندارد. در قسمت ایمن بمانید و از استفاده خودداری کنید.

کودکان: سیترولین احتمالاً در صورت مصرف خوراکی بی خطر است.

جراحی: سیترولین ممکن است بر فشار خون تأثیر بگذارد. ممکن است در کنترل فشار خون در حین و بعد از جراحی اختلال ایجاد کند. حداقل ۲ هفته قبل از جراحی برنامه ریزی شده مصرف سیترولین را متوقف کنید.

در این ترکیب محتاط باشید

داروهای فشار خون بالا (داروهای ضد فشار خون) با سیترولین تداخل دارند.

ال سیترولین ممکن است فشار خون را کاهش دهد. مصرف سیترولین همراه با داروهایی که فشار خون را کاهش می دهند ممکن است باعث کاهش بیش از حد فشار خون شود. فشار خون خود را از نزدیک کنترل کنید.

داروها برای اختلال عملکرد جنسی مردان (مهارکننده‌های فسفودی استراز-۵) با سیترولین تداخل دارند.

ال سیترولین ممکن است فشار خون را کاهش دهد. برخی از داروها برای اختلال عملکرد جنسی مردان نیز می توانند فشار خون را کاهش دهند. مصرف سیترولین همراه با این داروها ممکن است باعث کاهش بیش از حد فشار خون شود.

دوز

ال سیترولین اغلب توسط بزرگسالان در دوزهای ۱٫۵ تا ۵ گرم خوراکی روزانه تا ۴ ماه استفاده می شود. با یک ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی صحبت کنید تا بدانید چه دوزی ممکن است برای یک بیماری خاص بهترین باشد.

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.