کد خبر : 3346
تاریخ انتشار : شنبه 16 آوریل 2022 - 2:22

زمان خوردن کربوهیدرات‌ها پیش ‌از تمرینات یا مسابقه استقامتی

زمان خوردن کربوهیدرات‌ها پیش ‌از تمرینات یا مسابقه استقامتی

زمان خوردن کربوهیدرات‌ها پیش ‌از تمرینات یا مسابقه استقامتی زمان ایده‌آل مصرف کربوهیدرات‌ها پیش‌از فعالیت ورزشی مورد شک و تردید است. توصیه قوی آن است که غذاهای پر کربوهیدرات ۲ تا ۴ ساعت مانده به فعالیت ورزشی خورده شود و در ضمن از خوردن کربوهیدرات‌ها به ‌ویژه غذاها یا نوشابه‌های با شاخص قندی زیاد مثل

زمان خوردن کربوهیدرات‌ها پیش ‌از تمرینات یا مسابقه استقامتی

زمان ایده‌آل مصرف کربوهیدرات‌ها پیش‌از فعالیت ورزشی مورد شک و تردید است. توصیه قوی آن است که غذاهای پر کربوهیدرات ۲ تا ۴ ساعت مانده به فعالیت ورزشی خورده شود و در ضمن از خوردن کربوهیدرات‌ها به ‌ویژه غذاها یا نوشابه‌های با شاخص قندی زیاد مثل گلوکز در ساعات قبل از فعالیت خودداری شود. دلیل این توصیه آن است که ترکیب آثار انسولین (که در پاسخ به فرآورده‌های شاخص قندی زیاد ترشح می‌شود) و افزایش غلظت گلوکز برداشتی از سوی عضله (فعالیت بدنی) به هیپوگلیسمی درست پیش ‌از فعالیت ورزشی یا در شروع آن منجر خواهد شد که تأثیری منفی بر عملکرد ورزشی دارد.

زمان خوردن کربوهیدرات‌ها پیش ‌از تمرینات یا مسابقه استقامتی

زمان خوردن رژیم غذایی کربوهیدراتی پیش ‌از فعالیت ورزشی، با توجه به کمیت کربوهیدرات دریافتی و تحمل فردی ورزشکار تا حد زیادی تفاوت می‌کند. ورزشکاران نوعآ رژیم غذایی قبل‌ از فعالیت ورزشی خود را به فاصله‌ی ۳۰ دقیقه قبل ‌از شروع فعالیت ورزشی استقامتی تا بیشتر از ۴ ساعت قبل ‌از فعالیت ورزشی می‌خورند. به ‌طور کلی، با بیشتر شدن کمیت کربوهیدرات دریافتی، ورزشکار باید فاصله زمانی بین خوردن و شروع یک جلسه فعالیت ورزشی را طولانی‌تر کند. پیشنهاد شده ‌است ورزشکاران پیش‌از فعالیت ورزشی، بیشتر از ۲ گرم کربوهیدرات به‌ ازای هر کیلوگرم وزن بدن بخورند تا به ‌این ‌ترتیب تأثیر مثبتی برعملکرد داشته باشد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.